{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  landcruiser HDJ 80
  • #1   7. nov 2013 80éren er en arbejdshest som 100érn.. fælles for alle er, at rusten har taget livet af dem, så kig efter det, kig fortøjet efter på 80ern, men ellers brug din sunde fornuft, og gå alt efter, gå den efter på lift med en mekker du stoler på, mange har levet et hårdt liv i terræn, og de fleste glemmer så at vedlige holde dem ordenligt. hvad er dit budget.?

  • #2   7. nov 2013 90 er en landcruiser-light. Det er ikke en dårlig bil, overhovedet. Det er bare forkert at sammenligne den med de 80 og 100.

    Der vil nok være nogle der er uenige, men efter min mening er der ganske få dage om året hvor der er noget ved at have fulltime 4wd. Resten af tiden er det unødvendigt slid på nogle dele der er dyre og trælse at servicere, øget diesel forbrug, og færre heste til hjulene.

    En ombygning til selectable 4wd er helt klart på min liste over ting der skal laves ved min... det er ikke øverst, men det er der smiley

    Ellers er en HDJ en pisse fed bil, jeg er rigtigt glad for min.


  • #3   7. nov 2013 det er da ik spild af hk, da bilen jo er født sån, og nu meget rart, når man skal bakke ind et sted med trailer hvor der er blødt, og økonomien synes jeg nu er meget go, jeg ligger og køre 8 i snit i min 100, og i min 80ér da jeg havde den, kørte jeg 10 i snit, blandet kørsel. min 100 kan gå 11 på motorvej, og 80érn det samme, ved 120.



  • #4   7. nov 2013 Og så lyt godt til motoren, vær obs. på oliespild, vand i olien etc. ligesom du ville på alle muligt andre biler. De gamle 12 ventilede 1hd-t'er kan have problem med big end plejl lejer, skift dem før det går galt. Nogle havde diff-spær fra fabrikken, det er værd at gå efter hvis du skal bruge den off-road, sørg for at checke at det virker.

    Som brian L siger er rust et problem på danskere. Du får nok svært ved at finde en uden rust, men sørg i det mindste for at komme ind under den, og bank lidt til den, så du ikke får nogle overraskelser med ting der er skjult af tidligere ejer, og så kan du jo bruge evt. rust til at få den snakket lidt ned i pris...


  • #5   7. nov 2013 Ja Brian, det er sikkert fint nok med full time 4wd i lige netop den situation, og hvis det er noget man gør i tit, er det jo bare fedt. Det er bare ikke en situation jeg nogensinde har befundet mig i smiley

    Og selvom den er født full time 4wd i næsten alle lande, så mener jeg stadig at de nævnte fordele ved selectable er reelle nok. At økonomien er ok i forvejen betyder jo ikke at den ikke kan blive bedre.


  • #6   7. nov 2013 køreengenskaberne tror jeg bestemt ville ændre sig på min 100, hvis den kun bliv baghjuls trukket. men nu er det sån det er jo.! smiley

  • #7   7. nov 2013 Ingen tvivl om at den ville ændre sig. Og det er nok i høj grad en smagssag, jeg har prøvet begge dele, og full time er sku ikke rigtigt noget for mig smiley

  • #8   7. nov 2013 Jeg synes deres fulltime 4wd virker perfekt.. Hver opmærksom på utæt servo pumpe og styre hus.. Det en typisk fejl der ikke er til at undgå med store hjul på.. Rust er der også lidt af, dog havde min og så min kammerats stort set intet.. De er begge import fra tyskland.. Men bagved højre bagkofangerhjørne i selve panelet hvis man kan sige det, ruster de. Rundt om ruden på bagklappen og forruden har de også lidt..
    Men det en super lækker arbejdshest og motorvejs bil der kører pisse godt.
    Hver opmærksom på at de også bliver stive i gummilisterne ved vinduerne, så de kører meget stramt/langtsomt op og ned på el .. De modeller med org spær har den svaghed at spærhuset irre op og de koster en mindre formue at skifte..
    Folk siger også at de har en svaghed med fortøjet, men hvilken ved jeg ikke.. Jeg skiftede intet på min og på min kammerats(480.000km) har vi skiftet knokkeled. Under en 1000kr pr stk hos milneroffroad i england..

    Mængden af udstyr svinger meget.. Jeg havde den store pakke med alt i el, læderkabine og spær.. Det gør det lidt sjovere at køre bil.. Så hver opmærksom på det også...

    God jagt...


  • #9   7. nov 2013 Det med utæt servo pumpe og styre hus koster en bondegård og skulle være ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen, når man laver det.. Vi snakker 800-900kr for et pakningssæt til pumpen og 3700kr for et til styrehuset.. Ved Toyota..

  • #10   7. nov 2013 Ja kan finde pakningssæt i udlandet til en 700-800kr. i alt for dem begge, så helt galt er det måske ikke allgevel. At det så sikkert er pisse besværligt at skifte er jo så en anden ting smiley

  • #11   7. nov 2013 der er jo rep. på alt.... de er nogen nemme biler at skrue på ihvertfald, der er fornuftigt plads

Kommentér på:
landcruiser HDJ 80

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce