{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Bmw e46 bordcomputer fucker? {{forumTopicSubject}}

Davs bg.
Jeg har i eftermiddag haft problemer med bilens bordcomputer.
I min radio siger den bilen er -41 grader.
Klokken slår ikke. Og den siger der altid er 392 til tomtank.
Er der nogle som ved hvad der evt er galt eller hvor den enhed sidder henne så jeg kan få skiftet den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e46 bordcomputer fucker?
  • #1   3. jan 2014 Det er printpladen i instrumentbordet som tyder på at være defekt.
    Du kan godt udskifte den med en anden brugt f.eks fra Schmiedmann men den skal først kodes, da KM tal og nøgledata også er lagret i denne.

• #2   3. jan 2014 Syntes ikke rigtig jeg kan finde noget til en 323i brugt.

• #3   3. jan 2014 Bare ring til dem. Med det store antal de har gennem systemet, så må de have noget brugt

• #4   4. jan 2014 Er der egnetlig en måde jeg kan se at det 100%er selve instrumentet som er galt?.
    Fordi kan stadig skifte mellem dvs ting men alle data er bare frozzet.
    Men omdrejning og km/t tank måler og tempreturen i speedometeret virker.
    Bare ikke bordcomputerens info?

• #5   4. jan 2014 Hvis du ikke kan stille klokken og den ikke går, samt tankmåleren heller ikke virker, så kan det vist kun være printpladen i instrumentbordet.

Du kan få den til at udføre en selvtest.

http://www.youtube.com/watch?v=JSb73FWz5Nw

• #6   4. jan 2014 Altså klokken går bare ikke jeg kan godt indstille den men den slår bare ikke.
    Og det er den digitale tank måler som ikke virker nålen virker fint .
    Det alt inde i det digitale display som ikke virker. Altså klokken og motor temp. Og så den som siger til tom tank

• #7   4. jan 2014 Hvis du ikke kan få den ind i self test i menuen og få den til at tænde alt og få fuld udsving på instrumenterne så er det printpladen i intrumentbordet. Det er rimelig avanceret elektronik der sidder der (er selv gammel elektronikmekaniker), så det letteste er bare at skifte til et andet modul.
    Men kan næsten ikke forestille mig det kan være andet galt end at modulet bare er gået i stykker. Da det ikke er nogen man normalt skifter, så burde Schmiedmann have en million liggende af dem. Men for at du kan starte bilen vil jeg tro den skal programmeres. Bilen har 4-5 computere som snakker sammen og hvis en af dem har et forkert tal på Km-tælleren så spiller det ikke. Det er lavet så kompliceret fordi mange tyske bilsælgere har snydt med Km-tallet tidligere.

Når det "nye" modul er programmeret, vil der blive tændt en enkelt pixel i LED displayet. Dette er temmelig umuligt at fjerne. Det fortæller at bilen har fået skiftet en af bilens mange computere og der derfor KAN være fusket med Km-tallet. Bare til info smiley
    Søg evt. på "E46 tamper dot" hvis du gerne vil ha denne pixel væk efter udskiftning af hele modulet. Jeg har set en som har loddet chippen ud af sit gamle modul og flyttet det over i den nye, men der er også andre metoder.

• #8   4. jan 2014 Tog lige batteriet af og prøvede den selv test der. Nu virker mit ur ihvertfald? Men har ikke kørt i den for at se om de andre ting evt skulle virker også. Men mener at have bemærket på et tidspunkt at mit speedometer brummede en dag jeg satte tænding på. Men jeg prøver lige at se om det var virket smiley

• #9   5. jan 2014 Nå nu er den begyndt på det igen smiley prøve selv testen igen men hjalp ikke. Men batteri af og på hjalp på en meget kort periode :-s

Kommentér på:
Bmw e46 bordcomputer fucker?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce