5.521 visninger
|
Oprettet:
Volvo 940 tuning {{forumTopicSubject}}
Hej, er igang med at tune min volvo til ca 300-350 heste,
jeg har ramt et problem der hedder tændings banken på 530 toppen. får snart 531 på.
men havde tænkt mig at køre omkring 1.3 bar på min nye turbo der skal på.
har jeg ikke guldboks i min volvo og spøgsmålet lyder på om jeg skal ha lodet min motorstyring om?
eller kan jeg bare sætte en guldboks i også chippe den?
eller ville i købe en programmørbar og få kørt den ind?
jeg leder efter den billigeste måde at lave disse heste på
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 651
smider på den farlige side af 500 på hjulene
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 29 Svar: 165
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
men den skal så ikke køres ind på felt.. effekten kommer dog sjælen over 350hk på hjulene
i mit tilfælde er det kun benzin trykket der skal fin kæmmes..men det klarer lamda ur..
det programmerbare er klart en fordel vis man ikke kan nøjes
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 29 Svar: 165
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 29 Svar: 165
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 651
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
244hk er ok effekt med org dyser
1,3 bar med 19t er så tilgengæld meget til så "lidt" effekt
tror jeg var oppe på 230-250hk med 0,7 bar med standard garrett fra 240 på 95 oktan dog med lidt lækkert grej på men også standard sprut med chip
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
det var en 245
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
245'en er skilt ad og skrottet.. toppen var en portet 405 med B knast..
den trak som en sindsyg fra 2000-6000 o/m grundet den lille turbo..
var lavet til at kører med lastbils turbo og 1,3bar tryk, pillede den af fordi den ikke kunne overfører kræfterne alligevel..
det gneb stadig med den lille turbo...
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 29 Svar: 165
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 29 Svar: 165
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
garrett turboen har også en væsentligt større udstødnings del en td04-13c turboen = effekt
min gamle 740 turbo lå også i hva maks var for dyser og turbo med den gamle lh 2.2 styring på. lige omkring de 20 sek fra 0-200km/t ladede ca 0,9-1 bar på den..
havde måske også de 220-230hk
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
men det er heller ikke normalt en turbo kobling fedter ved så lavt tryk..
svinghjul og trykfod var helt blå af varme..
bilen er død motoren er skilt ad så det bliver desværre ikke aktuelt..'
på en strækning der er mellem 2 rundkørsler hvor jeg bor er stedet der testes
standard 940turbo 165hk går 180-185km/t
940 med fb 130hk går :175
244 med 160hk (målt effekt) med dobbelte 45or. :200
240 b21et 1 bar ca 200 hk :200
740 turbo over 200hk gik 210
850 t5 302hk 210
245 turbo projekt speedometer stopper ved 200 300m inden opbremsning..
242 b21et D knast 0,8 bar lige under 200
suzuki gsxr 750: 240
242gt b21e 175
244 b230e v knast 180
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
det er også dumt at diskutere det i teorien skal den have haft et sted mellem 130 og 140hk uden turbo..og det er tilstrækkeligt med 0,7 bar til at lave 220hk i teori.. ladetryk er ikke det hele.. der er jo en grund til du selv bruger 16v top jo på grund af det flow
min 405 top flower formentligt 10-15% bedre end originalt 405/531 samtidig med polerede ventiler. B knasten er også et hit skal lige til føjes.. ved den kørte med meget lavt lade tryk var udstødnings trykket ret lavt..
min 940 for en 530 top på jeg har portet skal flowe ligesom 531 bare bedre til moment på grund af de mindre kanaler, ligesom 405 toppen for den polerede ventiler, og nye stramme ventilfjedre
den skal så i teori yde et sted mellem 180 og 200hk sammen med en VX knast med 0,6 bar tryk
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Vej jeg laver 275hk ved 0,5bar, det har jeg papir på. med en turbo der er 3-4gange større, som den lille std. turbo, effekt mæssigt, men her er lavet alt lavet så det spiller max.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
normalt har jeg også kørt med meget tryk med dem gerne 1 bar..
det skulle række til lidt over 200hk med en standrd 530 top der kun flower 80% af hva en 531 top gør og ca 75% af min 405 top...
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
man bygger i princippet en effektiv suge motor.. for at ha en effektiv turbo motor...
så den har som nok flere kræfter end som så...
vis den altså blev justeret til at kører som suge motor
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
380hk på sug..!!!! 3100cc rødblok 16v sådan gad jeg godt at ha i en 240...
men til de 175000kr så det lige meget..
den tykker nok din på de 402m
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
vi glæder os til se hører mere om dit projekt
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Volvo 940 tuning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside