{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Motor vil ikke starte. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Efter købet af nogle sciroccoer i december måned, har jeg nu prøvet at se om den ene vil starte med uden held.

Jeg har tjekket at der kommer gnist fra alle 4 tændrør og det er der. Hele brændstofsystemet er gennemgået fra pumpe om til dyser og der er gennemstrømning igennem hele systemet frem til koldstartventilen. når jeg prøver at køre i starteren, kommer den ikke med noget brændstof fra KSV. Har været inde og læse om omkring systemet, men kan ikke rigtig få tingene til at høre sammen. Koldstartventilen får signal fra Thermo time switchen og aktiveres ved bestemt temperatur??

Er der nogen der kan forklare systemet eller evt. komme med bud på hvorfor jeg ikke kan få den til at starte???

Der er tale om en 1.8 8v fra 1987.

Håber i kan hjælpe, da jeg er ved at løbe tør for ideer på, hvorfor den ikke starter.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor vil ikke starte.
  • #1   26. jan 2014 øhh KSV den har jeg ikke lige hørt før hvad er det ?..

har du prøvet på golf2.dk det er jo samme motor som der er i nogen af golferne

• #2   26. jan 2014 Forkortede koldstartventil smiley nej har ikke prøvet den side, det må jeg lige prøve imorgen

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   11. feb 2014 min mk1 scirocco vil heller ikke starte når den har stået et par m men en gang start gas vækker den fra de døde og efter en 15 min på ca 2000 omdrejninger kan jeg kører i den og efter 50 km er den fit for fight igen der er en pl 16 v motor i den

• #4   11. feb 2014 Javel det var også en mulighed. Problemet er at den køre i starteren uden at være tæt på at starte. Er pretty lost på hvorfor.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#5   12. feb 2014 ja sådan er min også efter 2 3 m i hi kører rundt og kan hører komp er som den skal være men der sker intet andet end hvis man fortsætter brænder starteren af nu ved jeg godt det er en 4 takt motor der ligger i en bil men købte en gang en cross maskine og der fik jeg at vide den skulle løbes igang da den havde stået i lang tid uden brug og den benzin der var i karburator krystalisere når den står i karb.
    prøv at rense det gamle benzin ud af systemet hæld frisk på giv den noget start gas den starter helt sikkert spørgsmålet er så om den fortsætter med at kører når den ikke får start gas længere hvis den ikke gør har du lokaliseret problemet til benzin tilførelsen
    hvis den ikke starter med gas er det et stort problem du har så er der ikke kompression i din motor og så skal toppen af og så begynder det at koste mange penge men du burde kunne hører om der er komp. på

• #6   13. feb 2014 Okay - må jeg lige prøve at rense den godt ud i systemet og så må jeg håbe der er kompression. - men min kører med det der K-jetronic brændstofsystem, noget man skl være opmærksom på der??

tak for svaret indtil videre.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#7   14. feb 2014 ja kender ikke så meget til injektion systemer men der burde ikke være noget du kan ødelægge ved en rensning og opstart med startgas men ved at grundreglerne for at en motor kan kører er gnist (som du jo har som gerne skal være blå hvis den er rødlig er det ikke sikkert den er til stede ved kompression) brændstof i forbrændnings kammer og kompression er de tre faktorer opfyld har du en motor der starter men en bil der har stået længe kan man jo før omtalt vække fra de døde med startgas nu du får den started kan du evt give den lidt bell add i benzínen det renser forbrændnings kammer og fjerner det kondens vand der evt er i systemet bruger det selv på min mk 1

Kommentér på:
Motor vil ikke starte.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce