{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Astra 1.6 dårlig motorgang {{forumTopicSubject}}

Hej derude! smiley

Jeg har en god gammel Opel Astra 1.6 hvor jeg har fået en lille smule problemer med for tiden, døjede for noget tid siden med at den pludselig gik dårligt og satte ud meget ofte og motorlampen tændte, den satte ofte helt ud og gik MEGET lavt i tomgang og kunne ikke tage gassen, men den holdte sig selv i live men spruttede i vildskab hvis den fik lidt gas....
Har sidenhen fået tester på og den fandt fejl 22 og 33 mener jeg det var, evt 32, er lidt usikker....den ene var krumtapssensoren, og den har jeg fået skiftet siden hen, det hjalp noget kun, men hvis jeg kører med fast fart kan den igen sætte lidt ud så den slet ikke vil tage gassen, men letter jeg på speederen og holder fast fart igen kører den okay, har jeg fx sluppet speederen og giver fuld gas er der meget tøven med at få gas, den har ligeledes svært ved start i kryds osv som om den ikke helt vil tage gassen....
Har i øvrigt givet den karburatorsprit hvilket muligvis hjalp og så alligevel ikke, kan ikke mærke forskel...

Mener den sidste fejl er noget i retning af indsugningsføler, korrekt? hvor sidder den helt præcist, og hvad hedder den? for ved den hed noget lidt specielt, og er lidt træt af den sløve og til tider halv uøkonomiske bil, så håber der er nogen der lige kan hjælpe hvis de har været ude for det samme smiley

- Sune

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Astra 1.6 dårlig motorgang
  • #1   13. feb 2014 Døjede med lignende problemer på min gamle Astra. Skiftede gaspotentiometeret (sidder med et stik oppe omkring spjældet) og smed en anden lambdasonde på den. Det slettede både motorfejl og gjorde så motoren kunne smide korrekt blanding igen. Skiftede også meget andet, men kun de 2 ting ændrede på motorgangen smiley

• #2   14. feb 2014 Det var pokkers, en af mine kammerater nævnte det så sent som i går, tak for det, må lige prøve her i morgen smiley

• #4   18. feb 2014 Det skal lige prøves, takker smiley

• #5   9. mar 2014 Jeg har lige lavet samme problem på min mor's Zafira a 1.8
    Den spruttede og hakkede i perioder , men blev slemt til sidst og stod også aalt for lavt i tomgang og ku ikke tage ordentlig gas...

Men jeg hev Gasspjældet af da jeg ved de har en svaghed..
    På undersiden af gasspjældet indeni er et mikrohul som tit stopper til med sod..

Jeg fik en nål igennem hullet og lige renset hist og her . og nu kører den som ny igen smiley

Det Ku' jo være det var det samme på din , for det er nedern at skifte dele man ikke behøvede at skifte smiley

• #6   10. mar 2014 Jamen har fået den til at køre, fejlen lagde til dels i krumtapsføleren/sensoren som blev skiftet først, men som skrevet øverst lyste både lampe og den kørte ringe, men fik tjekket årsagen til motorlampen og den skrev noget om indsugningen, og vupti, stikket/føleren til indsugningen var irret til i vildskab, fik det renset og den kørte okay, ikke optimalt, fik det renset noget mere og et af hanstikkene knækkede, fik sat ny føler samt stik i, nu kører den perfekt og fejlfri og ingen lampe der lyser længere smiley

Kommentér på:
Astra 1.6 dårlig motorgang

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce