{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

E30 M20B25 optimering?? {{forumTopicSubject}}

Vil lige høre folk hvad de mener om at få monteret bananmanifold og ren rør i 2x2" ud til bagpotten giver det noget effekt eller er det bare spild af tid og penge?

Hvad knast(grader) vil være optimal at vælge hvis man satdig vil have den skal kunne gå nogenlunde i tomgang?

Er der nogle der har erfaringer med at skifte EPROM'en(chip'en) i motorstyringen? Giver det noget effekt samt bedre motorgang?

Ellers kom gerne med forslag til optimering af sådan en gammel M20B25?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E30 M20B25 optimering??
  • #1   14. mar 2014 Spild af penge. I med en 288 graders knast og få den chippet, så har du muligvis de 171 hk igen... smiley

  • #2   14. mar 2014 Den skal nok have dem hjemme nu, der var nogle vacuumslanger, indsugningsbælg osv. der var utætte der er blevet udskiftet samt noget tysk uoriginal miljø halløj som er blevet afmonteret(som snød benzin tryksregulatoren samt lukkede "falsk" luft ind efter spjældet) skulle hæve udstødnings temperaturen til fordel for virkningen i katalysatoren .. smiley

    Vil en udstødning slet ikke give det fjerneste effekt forøgelse?

    Vil sådan en chip give noget? smiley


  • #3   14. mar 2014 Smid en knast i - få den kørt ind - så rammer du nok de 175-185hk

    Sådan en Schrick 288/288 er virkelig lækker knast


  • #4   15. mar 2014 Prøv at rulle en std. 325i. Man bliver sædvanligvis temmeligt skuffet smiley

  • #5   15. mar 2014 som nævnt så har de gamle m20 maskiner med at, have mistet lidt effekt igennem årene, måske har den kun 150-160hk nu så det er altid en god ide at få målt effekten inden sådan et projekt.

    Det jeg udelukkende ville gøre var at få bearbejdet topstykket, nye ventilfjedre samt ventiler, en skarp knast fra schmiedmann jeg havde valgt en 272graders, lettet svinghjul, og en chip så går sådan en maskine jævnt godt. bare behold dit std udstødnings system på. men det render hurtigt i 15-20.000,- så spørgsmålet er om det ikke bedre kunne svare sig at sætte en m50 motor i så får du os meget bedre brændstofs økonomi.


  • #6   22. mar 2014 Jeg fik min gamle M20B25 rullet - helt standard. Den lavede 162 hk.... Det... er skuffende..

    Enten så få en skarpere knast i eller spar op til en M50B25 smiley

    Der er bare noget ved lyden af en M20'er fordi den har aluminiums indsugning...


  • #7   22. mar 2014 Synes bare sådan en skal holdes original, alle laver en m50 ombygning, det er top øv at have noget alle andre har.. sådan en M20b25 selv med 162 hk eller i mit tilfælde 152 hk køre nu super fint.. og det er ikke noget man overhovedet bruger til hverdag men der i mod NM'ene.. smiley Jeg se nu også sikker på min nok hestene hjemme efter det store service her i vinters.. Nogensinde nogle i verden der har lavet et topstykke swap til 24V(nødvendigvis ikke fra en M50 men en 6 benet) på sådan en M20'er?

  • #8   22. mar 2014 Ja, en M20 er bundsolid.

    Min har ikke været startet i 1,5 år... Så der blev lige skiftet olie og diverse, men så... Den startede på 2. hug her i Torsdags..

    Jeg har aldrig hørt om at smide sådan et topstykke på en M20'er.. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, så lyder det squ kompliceret smiley


  • #9   23. mar 2014 Callaway og Racing Dynamics har faktisk været meget tæt på at have M20 24v i produktion..

    profilbillede
  • #10   23. mar 2014 .

    profilbillede
Kommentér på:
E30 M20B25 optimering??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce