Periodisk ustabil motor, E90, 320i. Nogen der har lignende erfaringer? {{forumTopicSubject}}
Hej Gruppe!
Jeg har en E90, 320i, som jeg faktisk er rigtig glad for. Dog har jeg igennem ca. 12 måneder haft lidt problemer med motoren.
Det første jeg oplevede var, at den kunne gå istå op imod et lyskryds - altså nåede motoren ikke at fange tomgang ordenligt. Ikke et større problem, da det er sket yderst sjældent.
På en tur til Tyskland oplevede jeg, at motoren knap nok kunne køre - og der var 0 træk i motoren. Motorlampen lyste gult, og jeg fik den på værksted dernede. Vanos, VVT-motor samt VVT tandhjul på knastakslerne blev udskiftet. Alle dele er originale.
I DK har jeg efterfølgende haft bundkar af pga. lavt olietryk. Her var der mange småstykker af ventil-kædestyret, som var suget op i oliesi'en. Der er blevet fjernet, og jeg har fået en ny kæde+kædestyr monteret. Alle dele er originale.
Alligevel oplever jeg engang imellem, at bilen trækker væsenligt dårligere - samt kører ujævnt (både ujævn tomgang samt ujævnt "træk" - altså den smule der er). Men dagen efter kan alt være væk igen.
Er der nogle, som evt. har oplevet noget lignende?
Kan det være:
- Dårlige tændrør (har aldrig skiftet dem, og kørt ca. 60000 km)
- Dårligt tændingssystem
- Dårlig benzinpumpe
På forhånd tak.
Martin
(6000 Kolding)
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Kan man måle sig til, at tændspoler er defekte? Når den trækker dårligst, og kører mest ustabilt, minder det lidt om, at 1 cylinder det meste af tiden er druknet. Men indtil nu har jeg været mest fokuseret/overbevist om, at det var VTT systemet, som ikke fik justeret timingen - således korrekte træk opnås.
Bør man kunne udlæse problemer med tændspoler?
Mht. dysser. Er det nogle, som sidder i indsprøjtningen?
Mvh. Martin
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
Tester kan jo se om der har været fejl på tændspoler og dyser ved de nye modeller der.
Periodisk ustabil motor, E90, 320i. Nogen der har lignende erfaringer?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside