livin la vida loca {{forumTopicSubject}}
Med et spansk navn, følger der også noget eksklusivt med!Men det er ikke alle tilfælde.
VW Lavida, lyder som endnu en VW, som er bygget for det Sydamerikanske marked? Men nej, den er udelukket bygget for det Kinesiske marked. Som mange andre europæiske biler, som bliver udelukket bygget til Kina. Ender altid med at få et nogenlunde et moderne design, og ældgammel teknik. Det er ikke tilfældet her, for ideen med den, at man kan havde en Upmarket bil, til en rimelig pris. Se, Kineserne er ligeglad, hvad for en motor, som er i den. Bare den har mærket og looket! Hvorfor tror i at Audi/BMW´erne ser ens ud? Jo, for så er ved alle det er en Audi/BMW, og det betyder at man er en stor person...
-Anyway, i 2008 kom den første Lavidia, som var basseret på den gamle VW PQ34 platform, som vi kender fra biler som, VW Golf 4 og Skoda Octavia Mk1. Det var også de gamle motor, som man kunne få. Der var den velkendte 1,6 101 Hk og en 2,0 120 Hk.
Billeder:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/Volkswagen_lavida_pg0_front_2009.JPG/800px-Volkswagen_lavida_pg0_front_2009.JPG
Bagfra
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSaHcGsiGwi8tKG3bWwOK2V-Liiy2GMXe_cTuDyvEswxWqg-j9D
I 2012 kom så anden generation, som forsatte på den samme platfrom, dog var den nu på længde med den første Skoda Octavia. Motorudvalget var det samme, dog kunne man nu få den, med en moderne 1,4 TSI 130 Hk, plus muligheden for DSG Gearkasse. Designet var mere som vi kender det, fra de Europæiske modeller. Baglygter fra VW Jetta, og forlygterne fra VW Polo.
Billeder:
Foran
http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2012/10/VW-Lavida.-Picture-courtesy-of-www.autowp.ru_.jpg
Bagfra
http://bestsellingcarsblog.com/wp-content/uploads/2012/09/VW-Lavida-China-September-2012b.jpg
I 2013, skete der noget udadvansligt, for der kom en hatchback version af den. -Og dem som kender lidt til de Asiatiske lande, ved at de ikke er meget for Hatchback`s.Bilen fik tilnavnet VW Grand Lavida, for nu var der kommet mere benplads, da den var basseret på den gamle Audi A3 Sportsback . Baglygterne var taget fra Audi A3 Cabriolet. Der er blevet solgt over 700,000 Lavida, siden den første fra 2008..
Billeder:
Foran
http://motordigital.com/files/2013/04/vwlavidal002.jpg
Bagfra
http://3.bp.blogspot.com/-p3736Bl9QsM/UXKWUljo_fI/AAAAAAAMhRA/TbLXfjkZpbA/s1600/VW-Gran-Lavida-4.jpg
Kabine
http://www.carnewschina.com/wp-content/uploads/2013/06/volkswagen-gran-lavida-launch-1a.jpg
En skam at vi ikke ser noget til modellen her i EU, hvis man kunne få den billigt ind.Men så ville Golf´en heller ikke give mening, da de er identiske..Den ene er bare billigere lavet, end den anden!
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 261
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
livin la vida loca
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside