Scholl Concepts poleringsmiddel {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal igang med at give Vectra´en en større omgang med polering, lakforsegling, voks og hele turen meget snart.
Efter at have søgt lidt rundt omkring på nettet efter et nyt poleringsmiddel, er jeg kommet frem til at det nok skal være poleringsmiddel fra Scholl Concepts, som jeg har hørt meget godt om i diverse bilpleje-fora.
Jeg plejer at handle en del hos CYC og de har da også Scholl Concepts i sortimentet.
Det var egentlig min plan at købe nogle Chemical Guys Hexlogic polerings-pads sammen med polishen. Men som sædvanligt er halvdelen af de varer, som CYC har i sortimentet "Out-of-stock".
Er bare SÅ træt af, at der står "Out-of-stock" på så mange produkter hos CYC, så man skal bestille sine varer 17 forskellige steder, såfremt man ikke vil vente så længe på dem
Nu har jeg så set, at man kan købe direkte hos Scholl Concepts i Tyskland og at de også har polerings-pads i sortimentet. Er der nogen der har prøvet dem, og i givet fald: Duer de til noget?
Det ville jo være fint at kunne bestille det hele ET sted, men vil på den anden side også gerne have den bedste Polish / polerskive-kombination som muligt.
Er der andre poleringsskiver som er gode sammen med Scholl´s produkter?
På forhånd tak for jeres kommentarer.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
Tak for kommentaren!
Ja, har også hørt de skulle være rigtig gode
Flere af CG-skiverne har dog været udsolgte hos CYC - også de fleste i Hexlogic serien, men fik tidligere på dagen en mail fra dem om, at de forventer at have dem på lager igen fra i morgen
Hvad er din erfaring mht. holdbarhed af disse skiver?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Scholls pads er fine. Jeg er personligt ikke synderlig glad for skumpads ud over til meget kurvede biler. Ellers bruger jeg kun mikrofiber. Har du prøvet at kigge på lupusautopflege.de?
aug 2007
Tak for din kommentar
Det kunne da godt være, jeg skulle kigge lidt på nogle MF-pads i stedet for?
Prismæssigt synes jeg bare de ofte ligger noget over, hvad skumpads gør...men hvis resultatet også bliver herefter er pengene sikkert godt givet ud. Det ser ud til, at de har nogen konkurrencedygtige priser, på den hjemmeside du linker til
Hvilke MF-pads kan du i givet fald anbefale? Jeg ved at du tidligere har været varm fortaler for Rupes...Kan deres pads også bruges med andre maskiner?
Jeg bruger en DAP-9000 Pro DA-maskine, som jeg ikke har planer om at udskifte foreløbig.
Hvordan er holdbarheden - mikrofiber kontra skumpads?
Er der ting man skal være opmærksom på når man polerer med MF- fremfor skumpads? Her tænker jeg på om der generelt er mere "bid" i mikrofiber eller om det er det samme.
På forhånd tak for inputs!
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Angående Rupes så bruger jeg ikke deres MF pads særlig meget. Jeg bruger Meguiars DMC pads og DMF pads. Holdbarhedsmæssigt holder de ganske godt. Mine har efterhånden lavet en del biler og er stadigvæk okay. De bliver slidt naturligvis, men der er stadigvæk fint cut i dem. Vær obs på Rupes 5" er 130mm på bagsiden og 150 på kontaktfladen. Ganske godt med små bagskiver. Kører man 6" er den 150/180 mm. Bestemt et plus for Rupes på den konto. Jeg synes bare fibrene lægger sig ned hurtigt og så mister man cuttet. Derfor skiftede jeg til meguiars som jeg kan få til at køre det meste af en bil uden at lægge sig. Hvis du bruger på din maskine så lad være med at køre over speed 4. Lakken bliver hurtigt for varm ellers og så brænder compounden fast i puden.
Du skal se lidt videoer med folk der primer MF pads. Det er ret vigtigt at få det gjort rigtigt og ordentligt da man ellers risikerer at få lavet flere ridser end at fjerne dem. Derud over er det bare der ud af.
aug 2007
Super - tak for informationerne.
Scholl Concepts poleringsmiddel
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside