4.374 visninger
|
Oprettet:
Sænkning af E60 {{forumTopicSubject}}
Jeg har længe gået med tankerne om at sænke min 523i (E60)
Valget har stået mellem Bilstein/Eibach B12 Pro Kit (sænker 30/30mm) eller en lidt dyrere løsning, nemlig KW-V1.
Jeg har læst utallige fora, og kan ikke helt blive enig med mig selv om hvad jeg skal vælge.
Mit mål er ikke "slammed" men nærmere en sænkning på 35-40mm for og bag.
Skal jeg bruge camber/caster kits til det?
og har de fleste værksteder en 4 hjuls vægt, hvis jeg vælger gevindundervognen?
Min bil er et familieakvarie, så tingende skal laves ordentligt.
mar 2007
Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 521
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Jeg er vild med ideen om Bilstein/Eibach B12 Pro Kit, hvor fjedre og dæmpere er matchet til hinanden. Synes bare at når jeg ser billeder på nettet af E60ere med Pro Kit fjedre, så variere bilerne en del og mange af dem virker nærmest til kun at være sænket 20-25 mm og måske endnu mindre i bag...
Jeg har set billeder af flere som bruger H&Rs Sportsfjedre (35mm for og bag) og det ser ud af meget mere. Faktisk spot on, hvad jeg går efter...
En no brainer kunne være bare at skifte fjedrene til H&R sport, men vil gerne gøre tingene ordentligt. Er det ok bare at skifte fjedrene, eller hvilke dæmpere vil fungere godt med H&R fjedrene, på den måde at bilen ikke bliver stenhård, men stadig får bedre handling end standard? (bilen har kørt 131.000km)
mar 2007
Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Skiftede du også dæmpere, i for, på din fars Touring?
mar 2007
Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Jg har købt mine nye sommerhjul i dag. Rowhe R3 (8,5x9,5-19, ET15) de sidder fedt og jeg regner med Bilstein B12 Pro Kit er vejen jeg går. 2-3 cm i for er helt fint og så kunne jeg godt drømme om 10-15 mm mere i bag, men vil ikke ofre bilens balance på det.
Venter bare med at sænke og montere hjulene til sne og salt er væk fra vejene.
Tak for hjælpen
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Det bliver et B12 Pro Kit der kommer på bilen. Jeg kunne godt drømme om lidt mere sænkning, men sådan bliver det.
Det er vigtigt at bilen ikke får ødelagt køreegenskaberne. Desuden kan jeg se at mange roser komforten, som ikke smadres fuldstændig med netop det kit.
Tusind tak for info
Jeg havde lige de nye sommerhjul monteret i går, og det bliver fint med 30mm for og bag
Det bliver gjort i februar eller marts, når det meste salt forhåbentligt er væk fra vejene igen.
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Min bil er fra 2006 og har kørt 130000 km.
Den står nu højere end de biler jeg har set med Mtech undervogn...
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Den var sænket på H&R fjedre (35/35mm) jeg synes det så super godt ud.
Vil bilstein dæmpere og de H&R fjedre kunne være en god løsning, eller er matchede fjedre og dæmpere som B12 løsningen ikke være nummer 1?
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Men ville en bilstein/H&R løsning så ikke også gå an.
Altså gør ikke bilen uforudsigelig men naturligvis lidt hårdere?
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Jeg har det sådan at jeg hellere vil betale lidt mere og få det rigtige, end at smide penge efter noget jeg bliver træt af... En Bilstein eller KW gevindundervogn ligger stadig og spøger. Mest fordi jeg så kan rette til hvis det ikke passer mig. Jeg har ikke noget i mod at bilen bliver hårdere, bare ikke beton hård. Jeg har prøvet biler med billige undervogne som virkede direkte farlige og det bil jeg absolut heller ikke... Hvis jeg kommet længere ned end 35-40mm kræver det nok også Caster/Camber kits...
Sænkning af E60
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside