Verdens hurtigste bil, men ingen kendte den! {{forumTopicSubject}}
”Så blev det fredag og lad os lige snuppe en lille historie fra vores gode venner i Mellemøsten igen igen.
Muligvis så Ekstrabladteslæser denne morgen, at der var en artikel om en sjælen Mercedes, der var klar til aktion. Det var Lotec Mercedes-Benz C1000, som der var en lille historie bag”
Tilbage i 1990, dengang, hvor TV2 LORRY gik i luften for første gang og de velkendte IC3 toge kom på skindene, skete der faktisk også noget smukt, hvis man havde de rette briller og humør på dengang, men i 1990 vågnede en af de rige businessmænd/Sheiker fra Dubai op med en strålende idé. En idé, der bare ikke skulle blive en idé, men til en virkelighed. Da jeg ikke har navnet på personen, så kalder jeg ham upolitiskkorket for ”Den rige-araber”
-Den rige-araber ville gerne havde det ultimative, af det ultimative, af det ultimative, forstået sådan han ville gerne eje noget, som vil til en hver lejlighed overgik alt og alle. Da han var, som en hver anden araber, elskede han de store Mercedes´er og designet fra de Italienske biler. Noget der aldrig gik i hånd i hånd dengang, af uforklarlige årsager. Kan forstår at han først kontaktede Mercedes, som desværre ikke havde tid til at udvikle sådan et monstrum, da deres ressourcer gik på motorsporten dengang. Dog var der en anden mulighed, som var det lille tyske firma der hed Lotec, der blandet andet stod bag en masse andre superbiler, der bare aldrig kom i produktion. De tog med glæde idéen med sig og udviklede et hurtig sketch af bilen, som den Rige-araber godkendte. Designet var på plads, hvor de gav bilen italienske designlinjer og lidt tyske hofter skulle der også være plads til. Så manglede man bare hjertet på bilen, som var det var mest avanceret på bilen, hvis den skulle være den hurtigste bil i verden. Heldigt for den rige-araber, kontaktede Lotec Mercedes selv og fik dem til at bygge motoren alligevel. Om det var fordi at der komme penge på bordet, siden Mercedes skiftede mening vides ikke, dog ved man at den fik en kæmpe 5,6 Twin-Turbo V12´er, der ydet over 1000 Hk, 0-100 3,2, og en topfart på 431 Km/h! Jep, du læste korket 431 km/h, hvad selv i dag er det hurtigste set på en gadelovlig bil. Dog blev den aldrig testet på topfarten, så titlen kunne den ikke beholde og dengang var det forsat Mclaren F1, der krævede titlen. Fem år senere var den klar og ét eksemplar blev det til, hvor den rige-araber betalte en pris omkring 23 mio. kr, hvad var uhyrligt meget for en bil bare dengang, hvor i dag lægger biler i den kalibre over de 60 mio. kr. Bilen blev døbt Lotec Mercedes-Benz C1000.
Desværre blev den heller ikke så populær, selv den rige-araber gad nærmest ikke køre den, og mange tvivlede om den rent faktisk kunne ramme over de 400 km/h… I dag står den på aktion, til en lille pris på godt og vel 8 mio. kr. Så kan man snakke om værditab
Helt spildt arbejde var det dog ikke, da 1 år efter kom Mercedes med deres CLK GT-R, der et eller andet sted i familie med C1000, og senere stod de klar med succes Le Mans raceren CLK LM.
Billeder
http://lh3.ggpht.com/-TaGKttOAbak/UmgtfYaJmkI/AAAAAAAOsQ0/XWhX02x79oE/s1600/1995-Lotec-Mercedes-Benz-C1000-4%25255B2%25255D.jpg
http://lh5.ggpht.com/-4B8rqW7JCao/UmgtY-bxrRI/AAAAAAAOsQU/7vadEdN4--I/s1600/1995-Lotec-Mercedes-Benz-C1000-20%25255B2%25255D.jpg
http://lh6.ggpht.com/-QkuC8NAfWy8/UmgtdNNJdCI/AAAAAAAOsQk/Y_IKWammVUA/s1600/1995-Lotec-Mercedes-Benz-C1000-3%25255B2%25255D.jpg
http://lh4.ggpht.com/-WSmSwKy3G4Q/UmgtKTfuuSI/AAAAAAAOsOk/CsO3r9KdQZg/s1600/1995-Lotec-Mercedes-Benz-C1000-14%25255B2%25255D.jpg
http://lh4.ggpht.com/-jhqyQAHg-UM/UmgtQ33I9BI/AAAAAAAOsPU/w6ofaidjZ-s/s1600/1995-Lotec-Mercedes-Benz-C1000-17%25255B2%25255D.jpg
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 131 Svar: 908
Er det ikke en twin turbo V8 og ikke V12?
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.689
Elsker at den bare var nittet sammen, fordi man forsøgte at lave den med en magnesiumlegering(som man ik rigtigt kunne svejse i). Men det endte med at den blev lavet i ren alu.
This was the lightest feasible material, but because magnesium is flammable, it couldn't be welded safely with the equipment available at the time. Using flanges allowed Bugatti to assemble the body with rivets instead of welds. However, when Russell's workers stripped the paint from the Bugatti, they discovered that the body was not a magnesium-aluminum alloy after all -- it was plain aluminum. "I assume that from building the prototype, Bugatti learned just how impractical it was to build a body out of magnesium,"Russell says. "But by that time they had become invested, you might say, in this design feature, and in the kind of demonic look it gives the car."
Verdens hurtigste bil, men ingen kendte den!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside