{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Sommer og sol.... {{forumTopicSubject}}

Snart lægger vintertiden over os og det betyder, at det så bliver slut med søndagsture i Cabrioleten med fruen, hvorimod starten på Cabriolet jagten begynder på brugt marked. I dag kigger vi på nogle Cabrioleter, som aldrig fik muligheden for produktion, selvom de nærmeste stod klar til at rulle ud i sommeren dengang.

._._._.
._._._.
._._._.

Vi starter med Hyundai og vi er helt tilbage i slutningen af 90´erne, hvor Hyundai så hvor flot og ren Toyota´s Celica T20 Cabriolet så ud dengang. Dertil fik de idéen med en Hyundai Coupé Cabriolet, der faktisk lignede Toyota´en meget med designet. Motoren og platformen var som altid Akilleshæl, hvor den var placeret på en Hyundai Elantra med samme 2,0 Motor, hvad ikke gjorde den så sportslige som den nu så ud. Utroligt nok kom der aldrig en Cabriolet version i produktion, selvom salget var stigene dengang for Hyundai med deres Coupé. Dog gik der rygter om at, hvis taget nu skulle gå i stykker, så skulle hele bagpartiet skiftes ud på den, da det var en del af konstruktionen til taget. Det ville blive for dyrt i forsikring i Nordamerika, da Hyundai havde dengang noget som hed ” Bumper to bumper warranty” Det betyd at forhandlerne dækket alle skaderne på den, om det så var en lille skade til totalskadet bil. Hyundai så det som et stort tab, og ville koste for mange penge for dem i reparation så Cabriolet versionen blev droppet. Dog nåede de at bygge meget få stykker, som blev solgt udelukket til Sydkorea. En nåede endda at komme med i en kendt Koreansk film…

Billeder
http://image.free.in.th/z/io/cabrio3.jpg

http://image.free.in.th/z/ir/cabrio2.jpg

._._._.
._._._.
._._._.
Så springer vi over til Toyota, hvor vi befinder os omkring 2001-2002. Toyota havde liget præsentret for deres Celica T23, der fik et meget aggressivt design og et ordenligt motorprogram. Næsten alle Celica genrationer har der fundet en Cabriolet version tilstede, så det var ingen undtagelse for dem at bygge endnu en, men det skulle vise sig at det ikke bare var en slutning for Celica Cabriolet, men faktisk Celica´en generelt. Toyota præsenterede en Cabriolet version til et motorshow i Amerika tilbage i 2002, da det var der salget var bedst for deres Cabriolet modeller. Selvom den var produktions klar, var der bare noget ikke hang helt sammen, da dengang også havde en anden lille Cabriolet-Sportsvogn på programmet. Det var selvfølgelig deres lille nye MR2, som var ny en lille letvægter sportsvogn. Toyota var bange for de ville tabe salget på den, hvis de introducerede for en ny Celica Cabriolet, så i sidste ende droppede de den desværre.


Billeder
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwZngT1Wy3EUvAadftg2VBQLmupUNMDwEAOC_uf7IeQVcteNc7

http://www.celica.su/text/liftback-vs-coupe/celica-convertible-8.jpg?attempt=1
._._._.
._._._.
._._._.

Ved ikke helt hvad historien var bag her, men i midten 90´erne kom Mazda med et par begrænset Cabriolet version af deres luksus Coupé Mazda MX-6, som var som navnet siger, var en Coupé version af MazdMazda 626/Xedos6. Dog blev det et fatal katastrofe, da ingen købte dem dengang og få modeller nåede at blive bygget.

Billeder
http://home.online.no/~arban/Pics/MX6CAB.jpg

http://home.online.no/~arban/Pics/MX6CAB2.jpg

._._._.
._._._.
._._._.
Her til sidste slutter vi, hvor vi startede. Hyundai planlagde igen med en Cabrioletversion af deres anden genration Hyundai Coupé i 2003. De kom frem med denne koncept, som fik navnet CCS. Coupé Convertible Sport stod det for, og sportslige så den også ud dengang. Denne gang var der ingen lille 2,0 motor, men en lidt sjovere 2,7 V6´er og så fik den også ståltag, i stedet for det traditionelle stoftag, hvad dengang kun fandtes sted på Mercedes SLK og PeugPeugeot 206 CC. Hvad kunne gå galt her? Den havde en flot profil med taget oppe eller nede, og kvaliteten var blevet forbedret hos Koranierne. Desværre var taget alt for tungt til den, og det gik hårdt ud over køreegenskaberne, som var en af de vigtigste fakta ‘er ved Hyundai Coupé.

Billeder
http://www.carpages.co.uk/hyundai/hyundai-images/hyundai_ccs_26_05_04.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v714/jnortey/Hyundai%20Coupe%20Cabriolets/concept5.jpg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommer og sol....
Kommentér på:
Sommer og sol....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce