6 December - S K {{forumTopicSubject}}
I dag er det den sjette december, og det er ensbetydende med at en ny låge skal åbnes. I dag skal vi kigge på den gang, hvor Suzuki kom med en model til firmabils klassen. En bil der skulle sætte sig i respekt for Subaru Legacy og Mazda 6 etc. Kan I gætte hvilken Suzuki jeg taler om? Jeg taler selvfølgelig om Suzuki Kazzzziisheeeeee…. Ja, eller rettere Suzuki Kizashi…
• I år 2009 var Suzuki klar til at erobre Nordamerika, og det meste af Europa med deres sports Sedan. Hvis man skulle tro Suzuki var det netop denne bil med alverdens luksusudstyr, man havde brug for – og samtidig ville den bringe køreglæde til de entusiastiske. Motoren var en dejlig 2,4 med AWD, en motor der sigtede direkte efter Subaru Legacy 2,5. Selvom det var en relativ tørstig motor, var det en behagelig motor, der ydede 184 Hk. Den blev også tilbudt med FWD. Desværre medbragte den danske Suzuki importør den ej hjem til vor lille land, her grundet dens nypris omkring de 500.000 kroner, hvilket må siges at være nok til at skræmme de fleste bort. For de fleste af os, var dét det allerførste møde med den store Suzuki Sedan, selvfølgelig medmindre man havde boet i Nordamerika. Der havde de nemlig haft bekendtskab med en model før Kizashi, nemlig Suzuki Verona, og til Jer der er hurtig med Google-tasterne, er det nemlig bare det vi herhjemme kaldte for en Chevrolet Evanda!
Pris:
Det kommer næppe som et chok for mange, at modellen var svær at sælge i Tyskland, og relativt få kom på markedet. De fleste er med AWD og CVT. Gear med en pris på ca. 12.000 Euro – og det er også med lavt kilometertal, hvad er Ca. 50.000km.
Jeg har fundet en der har kørt lidt over 54.000 km til 13.000 Euro, hvad kort omregnet er 100.000 Kr. men så har den også noget af et sjælenhed på den model. Den har nemlig Manualgear og dem blev der ikke solgt mange af, ellers er den som de andre, hvor de kom Klima, læderkabine og hvad ved jeg standart. En ligne model som overstående, er jeg dog overbevist om, at man sagtens kan snuse op med afgift til omkring 230.000 Kr. Det er jo en Suzuki med kæmpe værditab og en meget uøkonomisk motor, så hvem ville købe sådan en? Hvis man står på hoved et kort øjeblik, så for man faktisk meget bil for pengene. Som sagt har den det meste udstyr standart og power nok til de fleste overhalinger. Hagen er nok det kæmpe værditab, hvis man skulle sælge den igen og mange vil nok være bange for at købe en bil de aldrig har hørt om før.
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.689
Selvfølgelig kan den det Christian
6 December - S K
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside