{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Hvilken cykel skal du vælge først? 15 modeller til begyndere {{forumTopicSubject}}

Under bymæssige forhold giver en motorcykel en ubestridelig fordel i manøvredygtighed og bevægelseshastighed, og derfor vokser antallet af ejere af tohjulede køretøjer fra år til år hurtigt. I rækken af ??motorcykelentusiaster er der flere og flere "første sæsoner", hvoraf mange stiller det evige spørgsmål "hvilken motorcykel der skal købes først?" Vi forsøgte at sammenfatte alle de skilte ord fra "erfarne" vedrørende køb af den første motorcykel i en kæmpe anmeldelse.

Det er selvfølgelig ikke muligt at kombinere alle mulighederne (især blandt brugte motorcykler), så vi begrænsede os til modellerne, der blev offentliggjort i kataloget og forsøgte at tilbyde et generaliseret udvalg af nye motorcykler til meget forskellige budgetter og opgaver. Alle modeller, der er anført i anmeldelsen, kan købes i saloner hos officielle forhandlere på lager eller på bestilling. Nå, vi vil fortælle dig, hvilke af de brugte modeller, der skal vælges som den første motorcykel i de næste numre af bladet.

Formålet med motorcyklen

Først skal du beslutte, hvad du køber en motorcykel til. Hvor planlægger du at køre det oftest? For eksempel vil det være mere bekvemt at bevæge sig rundt i Moskva hver dag på en lille scooter end på en skinnende kromcruiser, fordi billedet, især i en 30-graders varme, i dette tilfælde ikke er noget. For at køre hovedsageligt på asfalterede intercity-ruter er det fornuftigt at være opmærksom på de bundne (plastforede) versioner af motorcykler, og for dårlige veje er det bedre at vælge en motorcykel med en ophæng med lang rejse - det vil bedre klare ujævnheder ved indgangen til dit sommerhus.

Du skal vælge en motorcykel med dit hjerte, men efter eget valg anbefales det også at gå ud fra ejerens fysiske data. Du bør ikke, som en to meter atlet, overveje for lille udstyr til køb og omvendt - det er vigtigt ikke at overvurdere dine evner ved at vælge et alt for kraftigt eller tungt apparat.

Motorcykel klasser

Motorcykler kan opdeles i flere klasser afhængigt af deres design, udseende og formål. Her er de vigtigste:

Vej

Vejmotorcykler

Det nemmeste sted at starte er med klassiske racercykler. På de fleste vejbyggerier får du en korrekt pasform og let at vænne sig til motorcykelstyring. Vejmotorcykler har ofte en plastikkappe og ligner undertiden den såkaldte. "Sportbikes", selvom det selvfølgelig ikke er tilfældet.

Racercykler er behagelige for by- og motorvejsridning og kaldes undertiden "allroundere". Moderne modeller er normalt udstyret med blokeringsfri bremsesystem (ABS) og undertiden med et stabilitetskontrolsystem (TCS). Disse "elektroniske assistenter" er designet til at lette kontrol af cyklen og forhindre sådanne farlige situationer som hjulspærring under nødbremsning eller tværtimod glider baghjulet under acceleration ("drift"). Imidlertid er sådanne systemer ofte installeret på motorcykler i andre klasser.


Krydstogter

"Cruiser" klasse motorcykler

Cruiser-klasse motorcykler omtales ofte fejlagtigt som "choppere", men i modsætning til den klassiske chopper med en forlænget gaffel og stiv baghjulsophæng "hardtail", er krydsere meget velegnede til daglig brug. Disse "limousiner" er designet til afslappet bevægelse på veje af god kvalitet og forstæder. Der er imidlertid også "ulve i fåretøj": kompromisløse powercruisere, der ligner sportscykler i acceleration og kontrol (selvom en sådan "steroid pitching" koster at matche deres egenskaber - uoverkommeligt dyrt). Også til din nye cykel kan du bruge metalskilte og emaljeskilte med biler - https://www.nicewall.dk/emaljeskilte/garage-motor

Krydstogter er på grund af deres for løse pasform og lave manøvredygtighed ikke det bedste valg som en første motorcykel, desuden er nogle af dem ret tunge og brede til bevægelse i smalle bygange. Men nogle gange er disse cykler så konsistente med ejerens stil og karisma, at der ikke er andre muligheder end at købe en cruiser.


Løbehjul
Scootere og maxiscootere

Scooteren er en fremragende transport til bykørsel på grund af dens små dimensioner, tilstedeværelsen af ??en kuffert under sadlen og minimalt brændstofforbrug. Det er ikke nødvendigt at bruge en gearkasse på scooteren, da de fleste modeller har en variator.

Mængden af ??motorer fra moderne "knallerter" spænder fra 50 cm 3 til ... 800 cm 3 i nye modeller. Derudover er ABS ret almindeligt blandt friske cykler. Men scooters popularitet som det første tohjulede køretøj er svagt faldet, for at køre selv de enkleste "halvtreds kopecks" fra 2013 kræver et kørekort .


Alt terræn

Terrængående motorcykler, off-road motorcykler, enduro

En terrængående motorcykel giver den følelse af frihed, som erfarne motorcyklister taler om. Du behøver ikke længere at tænke på kvaliteten af ??vejoverfladen eller tilgængeligheden generelt - affjedringen med lang vandring kan nemt klare alle de ujævnheder, der er på din vej.

Du bliver nødt til at betale for langrendskompetencer med lavere kørehastighed på motorvejen, en beskeden gastank og høj vindstyrke. Vi vil kun tale om modeller med to formål - kompromisløse "enduro" og "onde" langrendscykler i den første sæson fungerer slet ikke, undtagen i de tilfælde, hvor en nybegynder sigter mod at bruge et projektil udelukkende på lukkede steder og er klar til at transportere en motorcykel til stedet for "rides" i en trailer.


Sport

Sportsmotorcykler ("sportbikes")

Sportscykler er det rigtige valg til baneridning. Men at køre en "sportscykel" rundt i byen kan blive en dødbringende beskæftigelse for en nybegynder: ifølge de triste statistikker over motorcykelulykker sker de fleste af ulykkerne hos ejere af "sportsgrene", som ikke har kontrolleret det "eksplosive" projektil. Og hvert fald på en letvægts "plast" motorcykel koster en blivende motorcykel racer en meget betydelig sum - en sjælden "sport" kan udstyres med sikkerhedsbuer, der er så nødvendige for en nybegynder, fordi deres installation kræver ofte krænkelse af fairingens integritet.

Men æstetikken og kraften i sportscykler er så attraktive for uerfarne cyklister (og hvad man skal skjule - piger, der elsker cykler), at vi vil overveje flere muligheder, der er egnede til en uerfaren rytter i denne klasse.


Turist

Touring motorcykler

Turistmotorcykler kan groft opdeles i off-road, luksus og sports turisme.

Terrængående turister er kendetegnet ved øget affjedring, høj frihøjde og god vindbeskyttelse (mens deres anvendelse på en ægte "off-road" er begrænset af en ret stor vægt). Luksusturere kombinerer passager- og førerkomfort, bagagekapacitet og en stor masse, hvilket positivt påvirker stabiliteten, når man kører i høj hastighed i en lige linje. Optionskataloget for disse cykler kan normalt sammenlignes med et telefonkatalog, og prisen ligger langt over det gennemsnitlige budget for den første cykel. Sport- og turistmodellerne er kendetegnet ved en kraftig motor, behagelig pasform og en uopnåeligt høj pris.

På grund af kombinationen af ??faktorer er en turistmotorcykel ikke det bedste valg for en nybegynder, men der er også undtagelser her ...

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hvilken cykel skal du vælge først? 15 modeller til begyndere

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce