{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Styling & tuning {{forumTopicSubject}}

vordan passer en E46 frontklap over på en E36? Tænker på at lave et facelift med frontklap og skørte.

Går også og har lidt fremtidsplaner med tuning af min 318i E36. Kan motoren bygges om / bores op, eller vil det være smartere at smide eks. en 320/325 motor i? Er ikke int. i turbo/kompressor.

Hvad skal jeg evt. bruge og hvordan med syn? Ved godt de siger 20%, men hvis man ombygger motoren, kan den så trille igennem alligevel?

Råd modtages, da jeg ikke er så meget inde i det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styling & tuning
  • #1   2. apr 2007 Har hørt fra en der fik bygget en e46 front på hans e36 at det ikke er helt billigt eller nemt, men det kan lade sig gøre.
    Ellers ja kan du købe en e46 look hjælm

    Min 2.5 m50 med enkelt vanos er boret om til en 3.2 og har været synet med den siden 99 uden brok, det eneste man kan få øje på er bananmanifolden og kn filteret, resten ligger jo gemt inde i motoren smiley

    Det er så heller ikke en helt billig ombygning, men det holder sku, min har kørt ca 160K km siden ombygningen

    Det nemmeste ville nok være at lægge en 320 i din


  • #2   3. apr 2007 Så det smarteste vil være at smide en 318is motor i og evt bore den op? Er det bare selve motoren der skal skiftes, hvis jeg vil have en 318is i? Hvad med ledningsnet, gearkasse, etc... Passer det der sidder i nu?

    En 320i er jo 6-benet, så man kan jo nemt se forskel. Ellers skal bilen omregistreres til 320i. Nogen der ved hvad det vil koste hos Skat?


  • #3   3. apr 2007 Theo G .> Skal jeg give min egen frontklap og 2k, eller er 2k for modificeret frontklap?

  • #4   3. apr 2007 http://hf-motorsport.dk/

    Laver turbo / kompressor. Er godt nok ikke meget for det, men kan få op til 400hk på en 318. Vilde tal...


  • #5   3. apr 2007 Har alligevel overvejet kompressor / turbo lidt...

    Hvad er sjovest kompressor 185hk eller turbo 200hk.
    Hvad har motoren bedst af, og hvad vil blive billigst i det lange løb?

    Kan jeg på nogen måde få synet nogen af delene? Der skal vel betales noget afgift til Skat, men hvordan beregnes det? Nogen erfaringer?


  • #6   3. apr 2007 jeg har lige fået monteret kompressor...det kan godt anbefales!!! turbo slider på transmissionen. Og bundtræk i en kompressor er ret godt. JEg har en 1,8 L som yder det samme som en 3,0..

  • #7   3. apr 2007 Hvor købes den frontklap, for sådan en leder jeg nemlig også efter.


  • #8   3. apr 2007 sabjet M> Hvor har du fået lavet din ombygning?

    Har du fået toldet din, eller tager du bare chancen?


  • #9   12. apr 2007 Lars C hehe smiley ej den køre sku meget godt....jeg har rulleudskrift...den har måske ikk lige så meget i ydelse men det er tæt på smiley
    Paul S->> sabjet M? Hehe du mener vel sanket M? JAmen det var mening at kompressoren skulle 'skjules' men det ku ikk lad sig gøre pga pladsmangel. Heldigvis så kender min mekaniker nogen som kigger lidt let på kompressor når det er lavet ordenligt osv...så krydser fingre smiley


Kommentér på:
Styling & tuning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce