1.203 visninger
|
Oprettet:
33" på Pajero 87'er.. {{forumTopicSubject}}
-var ude og køre lidt i skoven et par timer, men lige pludselig kørte koblingen varm så jeg måtte køle den ned.
Kom til at tænke på, jeg har 33" BF Mud Terrain på, burde jeg gå en størrelse ned? til en 31" eller helt ned i en 185/80/15 mud terrain(det skal helst være mud terrain)..
mvh tobias
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
Så kom vi til en bakke der havde en dejlig hældning, 30grader eller noget..så prøvede vi første gang i baghjulstræk, og filede måske lidt på koblingen, men det mærkelige var at den lige pludselig gav efter, den blev ikke dårligere og dårligere den gav efter lige pludeslig.
Efter koblingen blev kølet ned var der ingen problemer, og den kører rigtig godt nu, gider bare ikke at koblingen bliver for varm hver gang vi er ude og køre..
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
ved du noget om de er gode i terrænet? har desværre ikke råd til en landrover...
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 7
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.142
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
maj 2007
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
For nogle kan det være svært at lade være med at bruge koblingen i terræn, specielt hvis man er på vej op af en bakke og dyret ikke kan komme op eller motoren mangler kræfter. Der kommer desværre ikke noget godt ud af at file på den stakkels kobling. Kort sagt- kommer du ikke op i første hug lav da den klassiske "op-stop-bak ned" manøvre. dvs. spinner hjulene på vej op af bakken træder du bremsen ned, sætter i bakgear slipper bremsen momentant og et splitsekund efter slipper du koblingen hurtigt og lader den trille roligt ned, evt. kan du bremse lidt men uden at bruge koblingen. Hvis motoren dør under opstigning træder du koblingen ned, sætter i bakgear, slipper koblingen og starter bilen i bakgear. Bruger du bremsen ned med trådt kobling er der stor chance for at du ikke kan styre bilen da et eller flere hjul skrider. Bruger du bakgear skrider hjulene sikkert også, men de drejer stadig rundt og du kan styre, deslige sparer du koblingen. Det kan sammenlignes med omvendt ABS. Den situation hvor motoren går ud og du starter i bakgear er speciel fordi det strider mod alt hvad man normalt gør i en bil. Jeg trænede den flere gange ved at køre op og så dræbe motoren bevist ved at bremse. Når vognen så begyndte at skride ned var det om at være hurtig= Kobling ned,bakgear, kobling op, start. Efterfølgende har jeg lagt mærke til at jeg nu meget sjældent bruger bremsen og koblingen ved kørsel i terræn. Det kan godt betale sig at lære sin bil at kende før man giver den gas i terræn.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 113 Svar: 469
33" på Pajero 87'er..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside