{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

33" på Pajero 87'er.. {{forumTopicSubject}}

-var ude og køre lidt i skoven et par timer, men lige pludselig kørte koblingen varm så jeg måtte køle den ned.
Kom til at tænke på, jeg har 33" BF Mud Terrain på, burde jeg gå en størrelse ned? til en 31" eller helt ned i en 185/80/15 mud terrain(det skal helst være mud terrain)..

mvh tobias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  33" på Pajero 87'er..
  • #1   24. maj 2007 Varm kobling..? filede den eller hvad? når den først har grib i svinghjulet bliver den da ikke varm, den kobling skulle da meget gerne kunne trække 33" med mindre du har nedgearet den så den kravler maks og køre 0,5 km/t op at lodrette skrænter... hvad jeg tvivler på.. smiley

  • #2   24. maj 2007 Koblingen er skam virkelig go'... Vi havde kørt en 3 timer, men vi havde for det meste kørt rundt i baghjulstræk..
    Så kom vi til en bakke der havde en dejlig hældning, 30grader eller noget..så prøvede vi første gang i baghjulstræk, og filede måske lidt på koblingen, men det mærkelige var at den lige pludselig gav efter, den blev ikke dårligere og dårligere den gav efter lige pludeslig.
    Efter koblingen blev kølet ned var der ingen problemer, og den kører rigtig godt nu, gider bare ikke at koblingen bliver for varm hver gang vi er ude og køre..


  • #3   24. maj 2007 ..og ja den filede bare..

  • #4   24. maj 2007 ja det tror jeg sku også desværre er diagnosen på det er... prøv og se om du kan kvæle den med bremsen når den køre i første gear og sådan noget, hvis den slipper lidt, må du sku lige få en ny en på så du kan komme ordenlig ud at lege smiley

  • #5   24. maj 2007 ellers kan det være svinghjulet trænger til at blive drejet en spån af, hvis du har kørt det varmt, så overfladen er hærdet for mange steder du ved, det bliver lidt blåligt, det kan det nemt blive hvis man er lidt for ivrig.. det andet der lyder underligt ihvertfald...

  • #6   24. maj 2007 Okay, har du nogen ide om hvor træls/let en pajero er at skiile ad?

  • #7   24. maj 2007 overhovedet ikke.. men en ting er da sikkert, det er da at det er træls lige meget hvor hurtigt den er at skifte... men det er da altid noget møg arbejde at skille sådan noget af.. men kommer jo også an på hvor nem du er på fingerne smiley


  • #8   24. maj 2007 ja..burde nok have købt en lj70'er...nitte..

  • #9   24. maj 2007 he he det tror jeg ikke, den jeg havde, kørte jeg 1000 km i, så blev den utæt over alt for olie, og koblingen røg, så motoren ud, pakke en om i diesel pumpen, pakdåser i hver ende af krumtap, som for øvrigt koster næsten 400 kr stykket fordi det er en japser, og så en ny saks kobling, det kostede virkelig kassen, og hvad skete der, da jeg have fået det hele samlet og kørt en uges tid, bleb gear kassen udtæt.. magen til lort.. den blev solgt hurtigt igen!

  • #10   24. maj 2007 var det en toyota du havde? troede de var ultra solide..

  • #11   24. maj 2007 ja den blå og grå der er billeder af på min side.. det er de vist også, have nogle kammerater der kørte i dem, og de kan blive temmelig onde i terrænet hvis de bliver skruet lidt og får nogle andre fjedre og store dæk, men tror bare det var en mandags bil jeg have købt, den var ellers mega flot og havde ikke gået særligt langt... men ellers er de sku lækre, men hvis de går i stykker, ryger ens søsters sommerløn altså hurtigt.. og det er ikke så meget man kan få til dem mere! så hellere en Landrover! det dur! smiley

  • #12   24. maj 2007 okay, det kunnevære jeg skulle hoppe på hesten med king cab'en igen..bare en 4x4 den her gang...
    ved du noget om de er gode i terrænet? har desværre ikke råd til en landrover...


  • #13   24. maj 2007 pajero er nem nok at skifte kobling på. har lige fået skiftet kobling og gearhus. godt nok til noget andet brugt men nu virker det igen. men det nemmeste er bare at hive motoren op. og så er det ellers bare lige til

  • #14   24. maj 2007 Hvordan holder koblingerne på pajero'erne? er de generelt svage i motor og chasis?

  • #15   24. maj 2007 du kan se den kingcab jeg havde i mit galleri med den, den var harsk nok i terræn, der er bare ikke meget motor i dem... men de køre lækkert, og så har de lsd spær på bagtøjet, man kan bare ikke få så meget til dem uden man skal hente det hjem fra usa!

  • #16   24. maj 2007 okay, men ja de kører faktisk rigtig godt..

  • #17   24. maj 2007 hvad er lsd spær?

  • #18   24. maj 2007 det er det der glide spær du ved, limited slip spær, det er li som sdåan nogle koblings plader ved kron og spids hjul, så når modstanden bliver over feks 40 procent giver de slip.. det har LJ70érne også.. bare ikke på særlig mange af dem det virker mere..

  • #19   24. maj 2007 så må jeg da hellere til at kigge efter en king cab igen, har et turbosæt til at ligge til sådan en, det hjælper utrolgt meget på kræfterne!!

  • #20   24. maj 2007 ja det gør det helt sikket, jeg havde bare den der 2,5 TD motor i uden turbo, den kørte fint nok, men tror ikke den kan trække 33" rundt, jeg have 31" min, det gik fint nok. havde også købt det meste ind til at bygge turbo på min, men nåede det aldrig, har stadig en turbo manifold hvis nogle skulle mangle en....

  • #21   24. maj 2007 Har også et til at ligge, de er sku dyre nok.. men sættet jeg har lavede jeg på original manifoldet, og den ladede 0,9bar, den kunne rykke 31/10,5/15 all-terrain rundt, på asfalt, temmeligt nemt..og den lød pisse fed!

  • #22   27. maj 2007 Kan ikke anbefale 33" på en king cab heler med eftermonteret turbo, den kan ikke holde i koblingen hvis der køres på 33", men den kører fint på 31" også i terræn.

  • #23   27. maj 2007 okay, har lige fået 31" på pajeroen, det er noget der virker!!

  • sdaM
    sdaM Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
    #24   31. maj 2007 Gode råd angående kobling.
    For nogle kan det være svært at lade være med at bruge koblingen i terræn, specielt hvis man er på vej op af en bakke og dyret ikke kan komme op eller motoren mangler kræfter. Der kommer desværre ikke noget godt ud af at file på den stakkels kobling. Kort sagt- kommer du ikke op i første hug lav da den klassiske "op-stop-bak ned" manøvre. dvs. spinner hjulene på vej op af bakken træder du bremsen ned, sætter i bakgear slipper bremsen momentant og et splitsekund efter slipper du koblingen hurtigt og lader den trille roligt ned, evt. kan du bremse lidt men uden at bruge koblingen. Hvis motoren dør under opstigning træder du koblingen ned, sætter i bakgear, slipper koblingen og starter bilen i bakgear. Bruger du bremsen ned med trådt kobling er der stor chance for at du ikke kan styre bilen da et eller flere hjul skrider. Bruger du bakgear skrider hjulene sikkert også, men de drejer stadig rundt og du kan styre, deslige sparer du koblingen. Det kan sammenlignes med omvendt ABS. Den situation hvor motoren går ud og du starter i bakgear er speciel fordi det strider mod alt hvad man normalt gør i en bil. Jeg trænede den flere gange ved at køre op og så dræbe motoren bevist ved at bremse. Når vognen så begyndte at skride ned var det om at være hurtig= Kobling ned,bakgear, kobling op, start. Efterfølgende har jeg lagt mærke til at jeg nu meget sjældent bruger bremsen og koblingen ved kørsel i terræn. Det kan godt betale sig at lære sin bil at kende før man giver den gas i terræn.


  • #25   31. maj 2007 mange tak for rådet! det vil jeg bestemt tage til efterretning!!

Kommentér på:
33" på Pajero 87'er..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce