{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Hjælp! Mit kørelys er blevet helt galt {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Ok - dette havde jeg IKKE forudset ville ske:

Jeg kører rundt i en Golf 2 fra 85. Den er udstyret med "kørelys-tricket" hvor der er automatisk nærlys når jeg starter bilen. Derudover er det modellen med 4 lygter foran. 2 til nærlys, og 2 til fjernlys.

I aftes kørte jeg med natbelysningen tændt. Dvs. at jeg havde lyskontakten tændt så der både var lyd i instrument og så jeg kunne bruge det lange lys med et klik tilbage med stangen.

Der kom en modkørende imod mig, og jeg klikkede det lange fra ligesom jeg plejer.

Her skete det så:

ALT LYSET SLUKKEDE! I min forvirring skyndte jeg mig at forsøge at smide lyskontakten over på "dagslys" så instrumentlyset slukkede. Det fik mit nærlys til at virke.

Godt så. Jeg kørte hjem og tjekkede lidt op på det hvad der var sket. Jeg konkluderede:

Nærlyset virker i "dagsstilling". Men når jeg smider kontakten over på "natstilling" så instrumentlyset tændes, slukkes ALT derude foran. Kun positionslyset er tændt (hvilket de jo er konstant).

Når jeg så (på natstilling) vil prøve det lange lys, tændes ALLE FIRE lygter foran.

Hvad i alverden er der dog sket? Det lyder og ser da helt galt ud. Jeg aner ikke hvad der skete da jeg skulle blænde ned.

Jeg har ikke haft lejlighed til at tjekke sikringer, men jeg tivlver på at det er dem. Alle lygterne virker jo. Jeg hælder nok mere til at det er instrumentarmen der styrer fjernlys, blinklys m.m. der måske ikke virker rigtigt mere.

Hvad er jeres mening omkring det? Har I hørt om noget lignende før? Jeg er helt blank.

På forhånd tak for svarene. smiley

//Simon Testrup


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Mit kørelys er blevet helt galt
  • #1   23. nov 2007 Min havde normalt lys i alle fire når jeg slog langlys til... Du har jo altid kort og lang i de yderste, de inderste er ekstra langlys...
    Min havde oss det som din har, der gik en ledning mellem hver af de yderste lygter, som bare sad med nogle strømtyve.. Det pillede jeg væk, og nu kan jeg ha' bilen igang uden at der er lys på, vil squ selv bestemme;-)

    Men kunne tyde på lidt rele værk...


  • #2   23. nov 2007 Hey allesammen,

    Okay. Tak for svarene. Jeg må lige se på det når jeg får lejlighed til det.

    Testrup


Kommentér på:
Hjælp! Mit kørelys er blevet helt galt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce