718 visninger
|
Oprettet:
Toning? {{forumTopicSubject}}
Hey Corolla folket. Vil lige bringe mit emne her i gruppen osse.
Ved man ikke må tone de foreste sideruder med solfilm.
Men er der ikke noget med at det er lovligt at køre med såfremt de er fabrikstonede?!
Og i så fald hvor får man fat i sådan nogle?!
Vi snakker corolla e10.
Har snakket med toyota men de siger de ikke kender til fabrikstoning af den model. Men jeg har set en E10 med (fabrikstonede ruder) Dvs uden solfilm.
Kan man få dem uoriginal? men hvor det jo vel så stadig ville være lovlig da det er glasset der er mørkt.
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
nov 2005
Følger: 91 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 44
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
loven siger at du ikke må anvende Solfilm til toning af ruder før b stolpen!
MEN der er firmaet som laver hele ruder magen til std. ruderne! altså tager form efter dine og støber nye hvor glasset er farvet i forvejen
jeg forstår bare ikke den lov? det er noget med at du ikke må tone de forreste med solfilm. pga. du så ikke kan få øjenkontakt med cyklister, fodgængere osv...
men hvorfor skulle man kunne få øjenkontakt fordi ruderne er tonet med noget andet istedet for film???
jeg har før hørt de der firmaer omtalt. som altså laver nye ruder hvor glasset bliver farvet imens det stadig er flydende!
aner ikke hvor de laver det, men det lyder dyrt!!!
dec 2004
jun 2005
ligesom med xenon
det kan også laves lovligt på E10
hvis man altså kan finde nogle lygter der er godkendt til det!
dyrt, men det kan laves lovligt
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Xenon kræver jo elektronisk automatisk justering af lygter hvilket kræver højdefølere på for- og bagaksel.
Men hvad angår ruderne - toning foran B-stolperne er ulovligt, men jeg mener at det hedder "coating" når det skal være lovligt.
En coating er det samme man kan få på/i sine brilleglas hvis det skulle have interesse.
jun 2005
da jeg fik justeret mit xenon af den lokale mekaniker.
så gjorde han lige opmærksom på at jeg manglede justering + lygtevask
han sagde så, at man kunne få små servo motorer til justering i et kit med følere til for og bagaksel !!
så den servo motor skulle "trække" i linsen og derved justere op eller ned af sig selv.
han vidste ikke lige med lygtevask! men det han sagde der passer godt nok...!
man kan faktisk få automatisk justerings kit til lygter! så hvis man gider bruge tid og penge på det. så burde det kunne lade sig gøre
dec 2004
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Peder - det lyder rimelig vildt, jeg tror bare at man ryger ud i nogle problemer med godkendelser...
Teoretisk set bør din "løsning" være lovlig nok - spørgsmålet er bare om synsmanden er så frisk på ideen også!
Lygtevask er ikke noget større problem tror jeg, det er vel bare at tage lygtevaskere, sprinklermotor og beholder fra en Carina eller noget i den stil - og så skære lidt i frontkofangeren
Det kan ikke koste mange hundrede kroner hos huggeren
jun 2005
han har lige bestitl universalt kit til eftermontering af xenon
det er bestilt ved Hella
og det består af 2 motorer til el justering og 4 følere. 2 til hver aksel
og så har han også bestilt højtryks spule anlæg!
det må IKKE bare være sprinkler dyser i kofangeren!
det skal være højtryk ligesom på nyere biler!
det er en pumpe som laver "højtryk" og spuler lygten ren.
problemet er så bare at disse universal kits kun passer på Hella's egne lygter.
men med sådan et kit og et par lygter GODKENDT til xenon! ja så burde det kunne laves lovligt
Toning?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside