{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Dump-ventil ??? seat Leon ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en seat Leon 1,8 4x4T hvor der er på-monteret en Turbosmart dumpventil på.
Nu har jeg forhørt mig 10 steder alle med forskellige svar ..suk
Der siges at denne type motor vil lyse med motor lampen når man køre med en eftermonteret ventil som den jeg kører med. Er der nogle herinde fra der har erfaringer med dette problem ? og i så fald hvad gør man ?
Er der en særlig ventil til denne model motor? eller skal man droppe det med en åben ventil og købe en standart ventil og sætte på ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dump-ventil ??? seat Leon ?
  • #1   18. feb 2008 Jeg har kun haft problemer med en eftermonteret bov.. Og lyden blev ikke særlig god alligevel. De siger at den moter med e-gas ikke kan køre med det.. Sagde de også hos rh motorsport da jeg fik den chippet..

• #2   18. feb 2008 Altså jeg købte en Forge dobbelt stemplet, der skulle være special lavet til 1,8T motoren, satte den på, kørte en tur, fed lyd den gav. Men den trak slet ikke som før, og så efter 50-70km normal kørsel, så begyndte lampen at lyse, og har prøvet og spørge alle mulige steder, men ingen kender en løsning, dog er der nogle enkelte der siger deres virker. Men ved ikke.

Kan være du heldig smiley

• #4   18. feb 2008 Jeg tror at det er sådan en jeg har på men min kan ikke kører med den...

• #5   18. feb 2008 Den SKAL være dobbelstemplet, ellers står den åben i tomgang og så trækker den falsk luft udenom massemåleren. Jeg kører med en bonalume-ventil hvor man kan skifte fjedre i den og den kører og lyder fint. Uanset mærke så handler det om at den skal være tæt og at den skal have den rigtige fjederspænding i forhold til lige netop den bil - så kan den ellers hedde lige hvad det skal være.

MEN det er altid nemmere at få bilen til at køre med en recirkulerende, da luften kun kan komme gennem massemåleren. Om dens funktion så er rigtig må man prøve/lytte sig frem til. Jeg har set flere køre lystigt rundt med recirk(lukket) ventil og åbent filter, hvor man kan høre at den aldrig åbnede rigtigt. Når alt kommer til alt så har den jo en ret vigtig funktion, som skal virke!

Der er utallige videoer på nettet af folk der stolt praler af den nye nyser og hvor man tydeligt kan høre turboen stalle - så virker den jo så ikke.....

• #6   18. feb 2008 Iøvrigt så er det klart den sætter fejlkode, hvis den ikke fungerer rigtigt. Hvis mængden af luft pludselig er forskellig pga defekt/ikke-rigtigt-fungerende-nyser, så skal den jo lagre det som en fejl og lyse i lampen.

Kommentér på:
Dump-ventil ??? seat Leon ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce