{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Mærkelig lyd {{forumTopicSubject}}

To lyde som jeg undre mig lidt over.
1. når jeg ligger og køre over små bumb lyder der en klonk lyd fra et af hjulende... går stærkt ud fra det er stød dæmperen der er gået.

2. Ude fra venstre forhjul kommer der en pipe lyd .. sådan pip..pip ..pip når hjulende drejer rundt, den bedre halvdel var vist nok lige lovlig tæt på en kandsten tidligere, kan det være en plade bag bremseskiven som har rokket sig løs og går på , eller hvad kan det skyldes..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig lyd
  • #1   21. feb 2008 vil nok sige det er tårnleje eller en bærekugle
    og nok din ankerplade der rammer skiven

• #2   21. feb 2008 ang det med ankerpladen, er det nået man nemt selv kan fikse eller koster det en bondegård hos en mekaniker?

• #3   21. feb 2008 Ronni.
    Det problem på din bil er dine bøsninger i bærearmene bag der er slidt op. Det er lidt et problem på bimmerne.

Jeg har et sæt til at ligge i powerflex hvis du er intereseret.

Det kan være så meget med det klonken. Men et bud ville være krængnigs stabilisatorene (kødben), tårnlejer eller styre/bære kugler.

• #4   21. feb 2008 Mads B - Kender du en ca pris for evt at få det skiftet?
    For at afhjælpe den der klonk lyd hehe

• #5   21. feb 2008 Ved ikke hvad prisen er på det.
    Men det er jo noget du skal på værksted med hvis ikke du selv er mekaniker. Prøv evt at gå på koed eller schmiedmann´s hjemmeside og se hvad reservedels priserne ligger på.

• #6   21. feb 2008 Kim M,
    Jeg fik skiftet begge mine kødben foran, da jeg havde nøjagtig samme problem, tror jeg kom af med omkring 280 kr + moms, gennem ftz og så + montering. Men du kan prøve at slå på kødbenene med en gummihammer og se om de sidder løst. bøsningerne kan nemt være gået.

• #7   22. feb 2008 Takker Rass

Men lige her for 5 min har jeg fundet ud af det komme bagfra. Den pipe lyd er næsten forsvundet, men hvis man høre når bilen kommer forbi lyder der en tikke lyd, ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare hvordan det lyder.

Hvad kan det være og sker der nået ved at køre med det indtil man får tid til at få det lavet?

Kommentér på:
Mærkelig lyd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce