3.006 visninger
|
Oprettet:
Rustfri Udstødning - Hvor meget larm? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg overvejer meget kraftigt at få smidt et komplet rustfrit udstødning på golfen.
Men vil gerne høre hvor meget det nu larmer i forholdt til det orginale...
Jeg kører pt med en 145 x 75 supersprint bagptte, resten er standart.
Det jeg har kig på er komplet rustfrit med 3" forrør, 2½ resten af vejen med en 3,5" afgang. Der kommer ikke kat på.
Hvad er jeres erfaringer mht larm??
Den må gerne sige lidt, men ikke larme af h til med 130 på motorvejen.
Hilsen Kasper
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 7
men vores golf 4 er rimelig godt isolleret så det tager meget af lyden inde i bilen jeg er godt tilfræs
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 7
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 34
Den siger sku ikke ret meget sådan en 4er med standart udstødning.
Jeg regner ikke med at der kommer kat på i første omgang, men når den skal til syn, så er jeg vel nød til det.
Fourener den ikke for meget uden?
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
maj 2006
Dennis J:
Sjovt at du lige nævner Megan racing, da det er sådan et 2½ tommer jeg har kigget på, sammen med deres 3,5" afgangsrør. Mener det er noget de har lavet i forbindelse med jubii modellen, men jeg er ikke sikker.
Jeg vil også have sat et pipercross filter på i stedetfor den orginale luftfilterkasse. Så det bliver spænende at høre, hvordan den lyder med det på.
På et senere tidspunkt vil jeg gerne have den op på 250 - 280 Hk. men det er mange penge at smide for de sidste hk i forhold til hvad en chip giver.
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
Det har du helt ret i, det er lavet i forbindelse med jubi modellen, du kan jo se den i sammenhæng med min bil der har jubi styling, hvis du er interesseret og kan vente til efter den 26. marts, så kan du købe min udstødning med 400 cells kat, den kan fint holde til 280hk, ligenu er min begrænset lige under de 300 pga. udstødningen, men mere kan hvis heller ikke forlanges af 2,5".
Luftfilteret lyder fornuftigt af hensyn til lyd osv., men hvis du tænker på flow, så findes der utallige test på nettet der viser at de orignale luftfilterkasser, samt ovenikøbet også de orignale mahle papirfilter flower bedre end alt andet, og samtidig fjerner de mere skidt...det er vel også årsagen til at tuner som HGP/HPA i tyskland bruger standard filterkasse samt filter, og de biler drøner sgu op til 1000 hk.
maj 2006
Hvad havde du tænkt dig at det skulle koste? Du kan sende mig en pb.
Jeg vil da lige undersøge det med luftfilteret. Jeg vil gerne have det til at se så anonymt ud som muligt.
Morten S:
Jeg havde tænkt på det 3" tommer men som du skriver, at det larmer for meget, så er det ikke noget for mig. Så bliver det lidt en pestilens at køre længere ture.
Hvis man skal have larm, så er det bare at montere end VUS ventil. Det giver ihvertfald max flow. Det lyder fedt, har hørt det på en 4er med små 500 heste. Men det larmer alt for meget til mig. Men VUSen kan indstilles med flere justeringer, så spjældet er åben/lukket etc.
feb 2004
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 9 Svar: 26
maj 2006
Det må have larmet af h til uden kat og mellempotte...damm
feb 2004
maj 2006
feb 2004
maj 2006
Nu har du også en 6 benet, den lyder lidt federe.
Hvor meget kunne du egentligt spar ved at tage det hjem fra USA og hvad med told og skat.
Din vogn må satme larme.
Jeg smider bilen til mekkeren idag og så kommer der Megan Racing på den.
Det bliver med et 3" forrør, 2½" resten af vejen og en afgang på 3,5". no kat.
Der kommer også et Pipercross luftfilter på.
Så jeg er lidt spændt på hvordan den kommer til at lyde.
Hvordan ser det ud med foureningen, når du ikke har kat på bilen???
maj 2006
maj 2006
Der er et par opdateret billeder under min bil.
Rustfri Udstødning - Hvor meget larm?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside