{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

HJÆLP - stort problem {{forumTopicSubject}}

Hej BG - Jeg har ingen problemer haft med min alfa 156 i de 5 måneder jeg har haft den, men nu .. ska jeg lige love for at det ændrede sig.

Den begyndte lige pludselig idag at "sprutte", og ikke trække ordentligt igennem. Den lyder nærmest som en plæneklipper eller sådan noget. Når den står i tomgang hopper og danser hele bilen nærmest. Når man så kører kan den give sådan nogle "eksplosioner", som lyder som om den kommer fra katalysatoren, eller sådan noget .. Og så lige pludselig går det over, og kommer ikke igen, før bilen har været slukket i en halv times tid eller sådan noget.

Nogen der har nogen idéer?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - stort problem
  • #1   10. maj 2008 har næsten lige haft nogenlunde samme problem.... Jeg havde vand i mine "tændrørsbrønde" da jeg ikke har det plastikskjold under motoren og vasker med undervognskyld i vaskehallen..

    Jeg gjorde det rent igen, sat nye tændrør i (da det alligevel var tid til det), og nyt skojld... Men efter dette kørte min stadig ikke optimalt, så fik jeg konstateret at det var luftmassemåleren der var defekt, pga. jeg kører med et åbent filter.... skiftede så denne og da kørte det hele bare igen..


  • #2   11. maj 2008 Jeg har også haft det problem, hvor jeg havde våde "tændrørsbrønde" pga vaskehal, men efter jeg fik skiftet tændrør kørten den upåklageligt ligesom før, lige indtil den kom i vaskehal igen...
    Så få skiftet dine tændrør og sat plastikskjold på igen, og undgå helst undervognsskyld...


  • #3   11. maj 2008 Det lyder til at I ved hvad I snakker om, men da jeg ikke er verdens hurtigste på et mekaniker marked, må jeg nok slæbe den på værksted smiley

    Det er længe siden jeg har vasket bilen i en vaskehal, og jeg har faktisk det skjold under, så det virker sgu underligt, men jeg tror sgu I har ret.


  • #4   11. maj 2008 Vil gætte på at det er luftmassemåleren eller lambdasonden.. det er det næsten altid, når Alfaer får den slags problemer der..

  • #5   11. maj 2008 Har også hørt lidt om at det KAN være en toppakning .. Håber jeg da godt nok bare ikke det er!

  • #6   13. maj 2008 Hvis det var toppakningen ville den også æde kølervæsken MEGET hurtigt, og bilve varm i motoren MEGET hurtigt, så hvis ikke det sker skal du nok ikke bekymre dig om toppakningen.

Kommentér på:
HJÆLP - stort problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce