{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.857 visninger | Oprettet:

At blive snydt af sin egen far? {{forumTopicSubject}}

Hej, har lige lidt blandede følelser jeg lige skal af med.

Købte min galaxy d. 2/7-08 af min far, da han har købt den helt nye model.

Bilen har gået 132.000km, og er fra 03.

En rigtig god handel syntes jeg i første omgang.

Efter jeg havde haft den 1 dag, gik alarm systemet på mystisk vis istykker. Den blev ved med at gå igang og kunne ikke deaktiveres. Det kunne en saks gøre meget ved. Efter en dags roden rundt, blev alarm boksen udskiftet så det igen spiller.= 700kr
Så nåede jeg at køre i den et par dage, og så kom regnen pludselig. Hvad gør man så? Jow man starter forrudeviskeren, og den når ca. halvvejs på ruden så sidder den fast. Jeg starter også bagrude viskeren, og den kører ingen vegne. Jeg kørte ind til det lokale ford værksted, og fik dem til at konstatere fejlen, og de fandt ud af at der skulle ny viskermoter ibag, og nyt visker træk foran. = 3600kr.
Jeg fik den så sænket 50/50 efter en uges tid, og lynhurtigt begyndte den at sige nogle "klonk" lyde bagfra, jeg smed mig ind under bilen og begyndte at undersøge det hele, det viste sig så at begge bagstøddæmpere er smuldret 15-20 cm op på bagsiden. fedt nok. Derfor skal jeg have købt 2 nye = 1800kr
På et tidspunkt har han fået ødelagt sidespejlet, det har han så fået klyttet sammen så det burde kunne holde efter hans mening, der gik ikke mere end et par dage før det gik fra hinanden, = 1100kr hos ford.
Blæseren virker kun på trin 3 og 4. = ???kr
Venstre stabilisatorarm var færdig, = 300kr
Han har ikke fået tjekket olie i over 1 år, og han har kørt 60000 km siden = ingen olie = 500kr for olieskift
Da olien blev skiftet kiggede jeg hele bunden efter, og så til min skræk at hele udstødningen er pil rådden, = 1200kr for komplet nyt.

Han har så også glemt at fortælle mig at bilen skal synes om 2mdr, så tingene skulle bringes iorden nu.

Godtnok var bilen utrolig billig da han lige havde købt den nye ford focus stc og den nye galaxy, og i forvejen har 1 focus og en galaxy, men tingene er alligevel løbet op i 9200kr, og så er blæseren stadig ikke lavet, og airconditionen skal fyldes op igen.

Det er fantastisk at man sælger sådan noget til sin egen søn, og jeg mangler at give ham 5000 for bilen, men dem kan han stikke op et vist sted...

Nu er bilen næsten så god som ny, men det blev lidt dyrre end beregnet.

Lige lidt jeg skulle af med...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At blive snydt af sin egen far?
  • #1   22. jul 2008 Hej Jakob:-)

    Man kan ikke vinde hver dag:-) desvaerre hehe - ved ikke om det kan vaere til nogen troest men da jeg koebte min Sharan var der sq ogs en del smaating der sku laves som saelger ikke gjort opmerksom paa., bla. ny udstoedning., nyt handskerum, laekage i aircon, defekt fjernbetjening til oliefyret, oliefyret stod af 3 mdr. efter jeg havde overtaget den., pga. det havde vaeret forsoegt skildt ad og ikke samlet korrekt igen, og for det ikke skal vaere loegn saa fik jeg en ruko lakering i Skagen sidste sommer, hele vejen rundt om bilen.. forsikringen ville kun daekke med 10000, regningen loed paa 43000,- fra verkstedet som desuden havde bilen i lidt over 2 mdr da de ikke kunne nosse sig sammen til at blive ferdige med den, og saa havde de "glemt" at male doerhaandtagene med, saa de sidder der med den gamle lakering og skiller sig ud fra resten af bilen. Ja tak! saa tog jeg til Australien i vinters og mine gamle tog bilen hjem i deres garage, da jeg tilbage til danmark igen var der en dejlig bilkabule i venstre bagdoer og nogen goe skrammer., saa jeg koerte paa verksted igen., de sku bruge een dag., men da jeg kom og sku hente bilen om eftermiddagen fik jeg bare at vide de ikke havde tid til at gore den ferdig foer 2 dage senere - ROEVHULLER!!! hehe men hold kaeft en dejlig bil at koere i:-) hyg dig!


Kommentér på:
At blive snydt af sin egen far?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce