1.399 visninger
|
Oprettet:
Dét at flytte til sverige - Hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej.. Jeg går kraftigt og overvejer at flytte til sverige af flere grunde.
- Billigere biler
- Billigere forsikring
- Andre type mennesker
- Andre type betjente
Jeg har tænkt mig at arbejde i danmark og pendle mellem malmø..
Er der noget specielt man skal gøre?
- Jeg har dansk pas, men intet kørekort (mistet det).. Kan jeg f.eks godt tage til sverige, tage svensk kørekort samt svensk pas? Som en form for dobbelt statsborger???
Heeelp! - jeg vil ikke BO i dette land, eftersom det kun er lavet til at tjene penge (efter min opfattelse)
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 240
den med kørekortet har jeg ikke styr på men spørg mpower han har styr på det tror jeg
Hvis jeg havde mit danske pas idag så siger jeg dig jeg havde ikke ventet mere end 2 sek for at flytte til sverige , du har muligheden grib den
jan 2007
jan 2007
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 159 Biler: 9 Emner: 184 Svar: 4.336
Nu skal man ikke sige, jamen dansker er også flinke, de er de, men det er jo venner, altså de nærmeste.. Vi snakker om fremmede som man møder ude på gaden, du kan føre et samtale direkte udenat kende personen, komme ind på dem osv, går du til et kontor så er de så smilende og flinke, så hjælpsomme, altså bare et eksempel, i DK, min eks hun sov, jeg har ingen nøgle til opgangen, ringer til en tilfældig og forklare dem min situation, siger vedkommende til mig, du har intet at lave i bygningen og jeg åbner ikke.. Stod der og diskuterede i 5 min over tlf med en fremmed.. Det endte med han ikke åbnede men der kom dog ind og åbnede..
I sveriger havde de åbnet DIRKTE og det lover jeg 1000%..
Det er forskellen på fremmede her og i DK
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 151
Jeg har ALDRIG begået noget kriminelt udover at have kørt lidt for stærkt.. En dag kontakter en politibetjent mig og siger jeg skal indlevere mit kørekort og at det er taget. Jeg forklarer så jeg ikke har tid, grundet arbejde før starten af ugen (det var fredag da han ringede)
"nå. tror du selv at du får lov til at køre rundt og spille høj i kasketten med dit kørekort i lommen? - du kommer herned med det SAMME eller jeg sender en patrulje hjem og tvangsfjerner det fra dig."
så siger jeg "det kan du da bare gøre. Og så sender han kraftedeme en vogn hjem til mig og begynder at forklare min familie min situation, selv om jeg er myndig.. det bestemt ikke lovligt. Jeg Stormer så fra arbejde ned på stationen, 2 min efter han ringede til mig og sagde han lige var kommet ind på stationen på hans kontor. Han begynder at kalde mig kriminel og en bandit......
det pissede mig af - jeg tror ikke de kan se hvad jeg kan udrette hvis jeg går ind i den kriminelle verden, hvilket jeg absolut ikke ønsker.
da jeg ankommer kan man høre at den betjent som skulle ringe til ham og få ham ned i receptionen dækkede over ham "jamen han er liige kørt, og jeg kan høre en MOTORLYD".........
- og jeg har ALTID talt pænt til dem, i god tro om at de gør det samme for mig
Efter den dag har jeg bare tænkt.. Rend mig i **************, og lad mig komme væk herfra.. simpelthen bare fået nok af det
mar 2007
Følger: 48 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 286
At man ikke bliver set skævt på eller snakket ned til af svenskerne og deres politi, tværtimod. Man er et menneske igen og ikke en andenrangsborger, som det er tilfældet alt for ofte i Danmark.
Overvejer selv at flytte derovre, når jeg får råd til at komme væk herfra
Det er et spørgsmål om indstilling og attitude, hvis flytningen skal lykkedes. Men husk nu at gøre al forarbejdet og sonderer terrænet, før du handler, Benjamin
nov 2003
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 316 Svar: 2.254
man skal f.ex bo i oxie eller limnhamn gulvik . alvik. riktige flot steder finns mange flere steder...
jan 2007
jan 2007
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.281
jun 2007
Følger: 84 Følgere: 80 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 171
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 151
der er findes jo en milliard supra'er man kan bygge op fra bunden, til ingen penge
feb 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 177 Svar: 1.436
Det er en lille by 2 min fra malmø og det er pisse fedt at bo her. Halvdelen af menenskerne her er dansker, så du føler dig ikke helt utilpas.
nov 2006
Det er for dem i Malmø har rettet sig efter indvandre, de har givet lidt og vi har givet lidt og det spiller godt sammen..
feb 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 177 Svar: 1.436
Det tror jeg sgu ikke.. jeg har været mange forskellige steder i Sverige og der er de sgu rigtige flinke... men jeg har ikke været udenfor skåne endnu,,,
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 1 Svar: 43
har også kun hørt godt om Oxie
nov 2003
nov 2006
Men har hørt at der er mange tyverier i Oxie.. Hehe alle de sigøjner bor der.. Har hørt fra MANGE dem der bor der og dem der ikke gøre.. Og har et par venner derfra de er sku nogle tyve.. Men bare rolig får i nakket noget der så bare spørger, de kender alle hinanden dernede..
nov 2003
Dét at flytte til sverige - Hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside