{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Standart Turbo hva kan de? {{forumTopicSubject}}

Hey

Min skyline er blevet kørt ind til godt 1,04 bars tryk men men kan de standart turboer kun holde til det pga levetiden?? eller kan de holde til mere tryk og kan de lever mere? og hva kan man forvente af leve tid på dem hvis det kan hæves til 1,3 til 1,4 bar hvis de kan holde til det og lever det???

Nogen som kender lidt til det evt? Det er bare jeg overvejer at få en anden motorstyring til vognen så jeg kan ungå de luftmængdemåler der og så få den kørt den ind på en map og videbanelamdasont så for de har jo sine begransninger de måler der..
Ellers nogen forslag til hva jeg skal vælge af motorstyring evt?? jeg havde tænkt på en Farstrup motorstyring (FJM)

På forhånd tak hilsen Bjørn...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Standart Turbo hva kan de?
  • #1   8. okt 2008 Hvorfor dog fjerne luftmængdemålerne ? Hvis du ikke har problemer så lad dem sidde.

    Det som jeg har set og hørt er at man ikke fjerne dem før vi snakker BIG horsepower...

    Standard turbo'er med keramiske turbine hjul holder til 1bar, du kan godt skrue dem op på 1,2 men holdbarheden er meget usikker, en af mine venner har kørt ca 400km ialt på 1,2bar og den bagerste turbo manglede turbinehjulet, det var skudt ud igennem udstødningen. men de havde også gået 110.000km

    Hvis jeg var dig ville jeg ikke køre mere end det du gør nu, jo mere du haæver trykket fra standard jo korter liv har de, det samme med motoren jo mere du pumper den jo kortere kilometer går den inden den skal renoveres.

    Hvis du vil have mere power, så få fat i andre turbo'er, for standard holder bare ikke i længden, de keramiske turbine hjul er svage over for varme.


  • #2   8. okt 2008 hey ja jo jeg har faktisk en del problemer med de luftmængde måler der. den ene af dem mister forbindelsen eller slukker eller noget gør den for den går i nødprogram i tide og utide. Det sker ofte når jeg er et meget pinelig sted....... hehe det er mærkelig at den gør det når jeg så står og piller ved den øverste mængde måler så hopper den ind og ud af nødprogram. enten så er det stikket som er ved at være færdig eller også er bare den ene måler som er genneralt slidt. bilen har gået 76 000 km nu.


    Men grunden til jeg vil have de luftmængdemåler væk er at så er den fremtids sikker til mange flere HK men også en del mindre ting soom fylder i motorrummet.men ja turboer er en god idé men også toppankning skal der lige en i som er stærker.:-)


  • #3   8. okt 2008 hej:--)
    Jeg giver jer rat til tvivl jeps.

    De rulnings kurver som jeg fik med bilen da jeg købte den viste en effekt på godt 390 hk og den var blevet kørt ind nede ved ham (Nookken) hvis i ved hvem han er. Der er der efterfølgende blevet smidt et HKS down pipe samt et ja mener det er HKS intercooler kit på og en lille blow off ventil men de originale bliver da stadigvæk brugt også. plus der kom et SILENCE udstødning på i 4" med en slut ning på de 5" afgang plus katten er pilt af på den........

    så hvis du spør mig hva den har af hk tja 400 et eller andet men nu vi snakker om rulning hva skal den stå på når jeg vil have den rullede ind ??? Normal,FR eller 4x4 ??? på et 4wd felt???


  • #4   8. okt 2008 der er flere ting men luftmængede målerne skal du med apexi boks kun bruge op til 4500omp da de der efter godt må maxe ud så styre man resten på dyserne og benzin tryk.
    hvis du mangler har jeg mogle ligene.også stik.
    da den blev rullet ved naaken hade den heller ikke kat på var der selv.
    lade tryk tja det er en smags sag men vil dog give jan ret men jeg kørte med 1.25 på bane på mine orginale turboer det gav 459hk men er det ikke noget med at du køre med orginale dyser hvis så er de karry gule og kan max klare 425 hk så de skal skiftes til nogle 6-700cc dyser før du expermenter yderlig hvis du spøger mig


  • #5   9. okt 2008 hey
    jo det skulle være originale dysser og jeg ved også at de er maxede helt ud de dysser der for den får i hvertifal meget fed blanding.. Du snakkede også om kennet at min fik nok formeget måske du sagde jo at det så ud til at den fik for meget da den røg meget med uforbrændt benzin sidst oppe i sindal.. ja jeg så det ikke selv:-) jo hehe jeg har heller ikke planer om at hæve trykket på de originale turboer de skulle jo gerne kunne køre hverdag jo og holde hehe den bliver tråsalt bruge som hverdags bil om sommeren jo.

    men jeg vil have den rullede her i næste uge inde i Aalborg ved scanko han har en 4wd felt så må vi se om den har 350 hk eller kun 300 hk... håber det bedste og venter det værste. smiley jeg vender tilbage når der er kommet resultat


  • #6   9. okt 2008 lige et lille indskud jeg prøvede tophastigheds prøve her den anden dag på vej til frederikshavn. vi var 4 mennesker i bilen og den kunne snilt gå 280 km/t okay det gik pænt stærkt.
    Det værste var at da vi skulle hjem over var kasserne gået sig en tur i baghjulene så det var god 70 km/t hjem over og skal da lige sige at den hoppede hele vejen hjem sygt nok


  • #7   9. okt 2008 Det er en GTC intercooler du har i din, samme som den jeg har monteret smiley

    Bare lige husk, at et normalt 4wd rulle felt ikke kan bruges på en skyline, hvis jeg husker rigtigt, nu skal du jo huske at den trækker jo ikke konstant på forhjulene, bare vær 100% sikker inden du gør det.

    Det er helt sikkert stikket der er galt med, da den øverste MAF stik sidder lige op at servo oiletanken, så det er skam meget normalt at den bliver fucked. Du kan flytte tanken op bag ved forlygten eller du kan bøje lidt i de beslag som holder luftfilterne så der ikke er kontakt med tanken.

    Ved at Søren fik den målt til 389HK ved 1.04 bar, en tommelfinger regl med dyser er at de maxer ud ved 90%duty cycle af dens CC = heste.
    Dvs 444cc dyser = 399,6HK så er man på den sikre side.
    Alle skylins for fed blanding når de får pind, for mager og det siger bang, selv min som har standard motor og ECU laver en sortgrå røgsky når den får noget pind smiley


  • #8   9. okt 2008 ohh lige en ting mere...

    Bilen er bygget til 1.00bar ladetryk og det er hvad turbo'erne kan klare, grunden til at den køre med så lavere tryk en 1bar er at ved 1 bar havde den for mange heste, og reglen er 278HK max i Japan på det tidspunkt, så det man gjorde var at sætte en orifice/restrictor ind i vaccum slangen til boost soloniden, den er makeret med en gul ring på slangen, hvis man trykker på den, kan man mærke der er en hård genstand inde i slangen.

    Eneste problem med at fjerne den er at, boos controlleren ikke kan styre trykket og den peaker alt for højt, op mod 1,4bar i peak, det klare turbo'erne jo godt når det er peak, men holdbarheden ryger lige i skralleren.


Kommentér på:
Standart Turbo hva kan de?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce