{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

!!Ekstra bladet S.23 D. 21/10-08!! {{forumTopicSubject}}

Hey folkens har i også læst det???
Overskrift siger:

Gi´ dem dog nogle baner.

Så åbnede det kontroversielle ungdomshus på Dortheavej i København. De autonome møgunger fik deres vilje. Men det gør unge med forkærlighed for hurtige biler og street-race ikke. De kan ikke få en ekstra bane. Der ligger godt nok en i Holeby, men det er sgu lidt langt fra Århus...... Hvorfor ikke lægge en ved den nedlagte Vandel Flyveplads ved Vejle? Den bliver alligevel kun brugt til ´Danmarks Hurtigste Bil´ i starten af Juni. Hvis man vil det ulovlige gade-ræs til livs, skal der etableres et par 400-meters lige baner - eller ti. For unge med hang til hurtige biler er vel lige så meget værd som en flok autonome.....

Det der er skrevet er taget fra avisen der udkom i dag, og jeg ville lige høre om vi også skal til og lave en masse ballade for at få hvad vi har brug for??? Kom bare med nogle kommentar til hvad i syntes, håber det kan skabe lidt Debat ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  !!Ekstra bladet S.23 D. 21/10-08!!
  • #1   21. okt 2008 Christiansborg Skal males sort i varmt gummi haha smiley


  • #2   21. okt 2008 Synes bare det er for dårligt at sådan nogen møg unger kan få det hus og os som gerne på en venlig måde vil i dialog med regeringen og politiet om nogen baner ikke kan få noget, det kan sku da ikke passe vi skal til og lave den samme ballade som de møg unger for og få det

  • #3   21. okt 2008 ..det lyder da som om der er nogen der har fattet noget nu..

  • #4   21. okt 2008 hehe

  • #5   21. okt 2008 Skrevet: 21-10-2008 22:54:27 ( i golf gruppen )

    jamen det er da bar at skrive til nogle af de andre grupper herinde kan da ik passe vi er de eneste der vil støtte den her sag det kommer jo alle tilgode hvis det lykkedes


  • #6   21. okt 2008 har linke til det i fyn gruppe...

  • #7   21. okt 2008 Chres J
    Det er lige det jeg også haft tænkt på, om man sku lave lidt rav i den. for vi har både tigget og bedt og være flinke osv og det har ikke hjulpet en skid..


  • #8   21. okt 2008 hmm stor parade

  • #9   21. okt 2008 jamen vis de kan få deres hus ved at overtræde loven, hvorfor kan vi så ikke, vi gør det hver weekend.
    og det er jo ikke kun i københavn, det er jo over hele landet vi gør det, hver weekend.
    det må kunne lade sig gøre på en eller anden måde jo drenge


  • #10   22. okt 2008 kan godt lide den idet om at vi ALLE tager til christiansborg og laver en fandens masse brændere... se det skal nok få dem til at give os en bane, eller så køre vi bare ræs udenfor. smiley

  • #11   22. okt 2008 Jeg er frisk, jeg støtter gene op om det!

  • #12   22. okt 2008 Det vil jeg gerne gi' ThaCurlyOne ret i . Det skal sgu være en som kan bruge sit hovede, for ellers tror de bare at alle der kører ræs er sådan nogle blødninge der intet forstår . Ligesom den udsendelse der var i fjernsynet for noget tid siden med ham sønderjyden, han gjorde da bare at resten af befolkningen fik et virkeligt dårligt billede af folk som kører ræs !

  • #13   22. okt 2008 Jeg vil gerne være med til at hjælpe mht. at finde nogen muligheder indenfor lovens rammer, formulering samt kontakten til politiker, fjernsyn osv.

    Men det kræver ligesom at man kan tale som en fælles enhed for alle motornørder i DK:

    Hvor skal banen/banerne ligge
    Hvordan skal det administreres (ansvar, sikkerhed, forsikring osv)
    Hvordan skal det betales
    Hvem vil/må bruge det ("åbningstider", reklamer, biler, motorcykler, indreg biler? Racerbiler?)
    Yderligere idér (fx at man kæmper for at de unge får en bedre forståelse for hvor galt det kan gå)

    Ideen er god nok, men der ligger altså et stort arbejde bag. Dog vil jeg tro at det ikke er umuligt at finde nogen politiker som vil kæmpe vores kamp i håb om nogen stemmer. Det gavner jo også almen befolkningen hvis vi kommer væk fra vejene hvor det kan være farligt at giv den gas.

    En mere realistisk idé tror jeg dog ville være at kontakte politi og politiker i vejle mht. lørdagsrace. Få nogen aftaler på plads, have nogen ansvarlige (nogen af os!) og måske få det hele godkendt som en slags "demonstration" på samme tidspunkt og sted hver lørdag. Der kunne så være nogen få afspæringer ud til "banen" og sikre sig at deltager samt publikum er enige om et sæt fælles regler (intet skrald, ingen går på banen, der bliver kun kørt efter anvisning fra en af de gule trøjer osv).

    Videre kunne der laves en frivillig organisation (dvs. nonprofit) som har mulighed for at modtage donation fra os, firma'er, kører e.l.. Pengene kan så bruges til lobby arbejde, flyers, bilarrangementer udover lørdag aften osv.

    Det er min vudering, at med de rigtige folk og en fælles opbakning fra alle jer andre , at det vil være muligt at få noget lovligt race til næste forår under de samme forhold som nu.


  • #16   22. okt 2008 det er squ så grimt hvad de autonome kan få lov til, nu når de kaster flasker og laver optøjer..

    hvad med os som opfører os ordentlig, vi flækker da ikke på politiet fordi de lige kommer forbi..

    sys det er SÅ latterligt..

    jeg ville fandme gerne bakke op omkring det smiley


  • #17   22. okt 2008 Tror bare ikke at det hjælper mere at gøre det på den pæne måde.. for det har vi set at nogle har prøvet før.. jeg tror at vi skal lave en masse ballade og sådan før de rigtig får øjene op for os.. inden de gider at gå i dialog med os.. det er jo den fremgangsmåde som de har brugt til at få et ungdoms hus..
    Og det vil jo så sige at vi jo næsten skal besætte et sted som vi ville kunne køre på.. også holde politiet ude indtil at de kommer og stormer det.. også efter det lave ballade i byer og sådan efter det for at vise at vi er sure over at de tog det sted.. også der efter vil de ok gå i dialog med os..
    Ved godt det ikke er den venlig måde at gøre det på.. men det er jo sådan de har gjort.. og det virkede jo..


  • #18   22. okt 2008 Lav i bare alt den ballade i vil.. Politiets og regeringens reaktion vil højest sandsynligt være strengere straffe i forbindelse med lovovertrædelse af den her karakter..
    Jeg vil have det utroligt dårligt med at blive sat i samme bås som f.eks. de forkælede møgunger fra ungdomshuset.
    Fortsat dialog og fornuftige idéer til hvordan det her kan lykkes er den eneste vej frem. Det tager tid, men sådan er det som regel med den slags ting.


  • #19   22. okt 2008 meget stor parade

  • #20   23. okt 2008 Schmidt: Fuldstændig enig med dig ! Ville da nødig sammenlignes med dem fra ungdomshuset må jeg indrømme ..

  • #21   23. okt 2008 Jamen indtil videre har den dialog varet i 15år. Synes du selv det har virket????

  • #22   23. okt 2008 en MEGET stor demonstration i KBH, med folk fra hele landet i deres biler, er mit forslag, eventuelt en stak demoer rundt om i landet f.eks vejle og esbjerg også

  • #23   23. okt 2008 flyve plads i vandel bliver næsten aldrig brugt ..... der er en grusgrav der men bliver vist nok kun kørt der i hverdagene........
    hvem ejer vandel flyveplads ????????
    kunne man ikke snak med ham der ejer vandel flyve plads eller hva om at køre der måske lørdag aften eller noget??


  • #24   23. okt 2008 Det der med Vandel flyve plads kan man lige så godt droppe . Grunden til at der ikk bliver kørt mere ræs der end der gør, er på grund af beboerne i Vandel by ikk vil gå med til alt det larm, da de mener det er genere dem !

  • #25   23. okt 2008 Så vidt jeg er informeret så er det på grund af at der er et vidst antal dage om året der må larmes på flyvepladsen.
    Er selv lige flyttet til Vandel og det ville absolut ikke gøre mig noget hvis det blev kørt her hver weekend smiley

    Lige for at vende tilbage til dem der vil lave ballade..
    Man har også tidligere været ovre og lave parade/optog eller whatever, og det kom der jo heller ikke det helt store ud af.

    Ballade skaber opmærksomhed det kan vi helt sikkert godt blive enige om. Man hvem er man mest villige til at hjælpe eller komme i dialog med?
    Fornuftige mennesker der selv viser en interesse, eller folk der tror de bare kan spille op og så skal andre komme med idéer til hvordan problemet skal løses?


  • #26   24. okt 2008 den grusgrav på vandel flyveplads er kun i brug i hverdagene men nogle weekender er der flyve undervisning der nede

  • #27   24. okt 2008 flyve undervisning har jeg aldrig hørt om og har boet i vandel i 12år men det er respekt for fart rimelig til der ud og grusgaven mener jeg også de kører til om lørdaden også nogle gang

  • #28   27. okt 2008 hehe ja alt andet end skoda griner

  • #29   27. okt 2008 Arhh Asger, vi ved jo alle at Lada grundlagde Mitsubishi . Hehe smiley

  • #30   27. okt 2008 Historie har heller aldrig været mit fag smiley

  • #31   28. okt 2008 kunne sige bmw, audi .hader bare de biler hehe


  • #32   29. okt 2008 Har lige en som gerne vil sige noget her, men er ikke oprettet her. Så jeg sender lige hva han har skrevet til mig:


    hva nytte er der i at vi ter os som de autonome. gaderæsere har i mere end en forstand vist at de kan opføre sig som fjolser. det problemet er, og jeg snakker af viden, er at det ikke nytter at en masse prøver noget. vi skal samle os som en enhed og presse på. politikerne er ikke klar over hvor mange tusind der hver fredag og lørdag aften samles for at køre træf. og hvor mange der egentlig opfører sig ordentligt.
    hvis folk samlede sig og viste at vi sagtens kan være stille og rolige. evt ved en FREDELIG demonstration inde foran rådhuspladsen, hvor der samles et par tusind biler. ville vi blive hørt. det værste vi kan gøre er at sprede os i en masse små grupper. istedet meld er ind i www.s-sj.dk eller www.striben-esbjerg.dk og vær med til at gøre en forskel og støt op om de lovlige arrangementer. der er nogen af os der har gang i noget. Ene kan man flytte en sten, sammen flytter man et bjerg.

    _________________
    Lyhne


  • #33   29. okt 2008 hørt ....men hvornår skulle det ske jeg køre med glæde over til kbh fra varde for at vise min og andres utilfreds hed ....... jeg er helt klart på smiley

  • #34   3. nov 2008 Det bliver max svært at finde et sted, hvor vi ikke genere nogen.

    Flyveplads vandel har jo kun få støjdage om året.


    Gider heller ikke stille op til nogle ulovligheder, med dæk afbrænding som demo, eller lign.

    Men få en seriøs person til at stå i spidsen. Som er god til at snakke, samt have lidt forbindelser til div steder.

    Få fat i station 2, og få lavet et program med dem, så andre folk kan se det fra vores side, at vi faktisk ønsker en bane, hvor der kan være sikkerhed, hvor vi ikke genere nogen folk, hvor det er lovligt at køre med sine biler. Et eller andet i den stil.
    Bare sørge for at sagen ikke bliver fordrejet. Som det tit gør i tv, for at skaffe seertal.

    Men sådan en bane er ret dyr at lave, og der findes vel ikke så mange steder rundt i danmark hvor såddanne baner er eller tager jeg fejl?


Kommentér på:
!!Ekstra bladet S.23 D. 21/10-08!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce