{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.900 visninger | Oprettet:

Tysk syn, vægtafgift og forsikring?? {{forumTopicSubject}}

jeg alle sammen smiley

når står jeg med næsten begge ben i tyskland..
har fået en billig lejlighed som jeg skal flyt i til den 1.

jeg det kunne være lækkert at havde styr på alt det med en tysk bil. fx:

hvortit skal en tyskbil synes?
hvor kan jeg tjekke om bilen er synet?
hvordan er de tyske syns haler, ang badboy, xenon, solfilm i ruderne?

hvor kan jeg tjekker hvad bilen vil koste i vægtafgift?
hvilke forsikrings selvskaber er billig i tyskland?

nogle der kan hjælpe med fif eller erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tysk syn, vægtafgift og forsikring??
  • #1   14. nov 2008 For det første: Tillykke!

Synes alles to år. Står i fahrscheinschein hvornår næste syn er samt i synspapirene (som skal følge med!! I tyskland bliver alt dobbelt tjekket!)

Alt skal have e-nummer i tyskland! Badboy uden e-nummer forbudt. Xenon stort set forbudt som eftermontering (der skal være rensanlæg til lygterne!), solfilm kun bagerst, intet foran (findes undtagelser men de er dyre)

Vægtafgift beregnes efter kubik samt E/D nummer. E2 er gammelt (90-98) D3 har mange biler i årgangen 96-2000 og så findes der os D4 osv (min har D3, så kender ik de andre ;))
    Jeg betaler 1000 kr for D3 for 1,6 liter. Hvis jeg havde 1.8 liter skulle jeg have betalt ca 1200. Havde jeg derimod haft E2 havde jeg nok betalt 2-3000 kr! Dvs større motor samt gammel motor = høj vægtafgift.

Billig forsikring er HUK som findes i Flensborg, nær Goethe Schule. Køber du bil ved forhandler kan man også høre om de har en forsikring!

skrev pb hvis du skal vide mere.

hilsen bombe

• #2   14. nov 2008 damn det var sq meget info..

mange tak det hjalp en hele del...

• #3   14. nov 2008 forsikringern HDI, ligger i Harrislee, de er lidt dyre i starten men de har gode pakke løsninger med "Ab schlepp dienst" osv osv. og efter et stykke tid bliver de billigere....

når du styler din bilen, skal du altid kigge efter e-nummer, som Dr. Bombe siger. men du skal altså også betale en afgift og få "Fahrschein" lavet nyt, så det står i.

F.eks. kig på min Polo, den havde 14'' fælg på, de stod i min "Fahrschein", havde de ikke gjort det, havde jeg fået så mange bøde.

Men tjek evt. på tysk motorkontor. de kan give dig mange informationer..

Kommentér på:
Tysk syn, vægtafgift og forsikring??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce