{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Så det tid! Jeres vinter projekter? :) {{forumTopicSubject}}

Synes det har været lidt dødt herinde de sidste par dage smiley

Så hvorfor ikke bruge nogle af de mørke aftener på at sidder her i gruppen og snakke om vores projekter.

Så vil da bare starte med hvad jeg går og roder med. Giv endelig en masse feedback og meninger hvis i har lyst.
Og kom da endelig med jeres projekter for vinteren.

Som de fleste af jer ved har jeg jo for nylig fået ny rolla.

Og den har jeg skam også nogle planer med for vinteren.

I småtings afdelingen kan siges at jeg har fået xenon hjem. Og er allerede i tågelygterne. Venter bare på mine nye lygter kommer hjem, så de osse kan komme i.

Så vil jeg have finpudset min instalation af anlæg så det er pænt og nydelig at se på når man åbner bag til.

Jeg går og pudsler lidt med tanken om lidt diverse diode styling i kabinen.

Og da den står std i undervognen skal der pilles lidt her også. Jeg har en koni til at ligge. Men er dog i tvivl om den skal på eller om jeg skal købe en FK gevind.

Jeg står nemlig med et komplet wührer sæt som også skal på engang hen mod foråret. Så vil gerne have så jeg kan tilpasse undervognen så det bare spiller. Men sådan en FK koster smiley

Et af de større projekter er at jeg vil have en 20v blacktop hjem til bilen her efter jul. Så vil jeg gå og nusse om den i løbet af vinteren. Få poleret lidt her og der. Og renset og malet gearkassen og blokken. Måske tune lidt på den.

Når så engang foråret kommer tror jeg at jeg vil se om jeg kan få den smidt i. Og når jeg har den gamle motor ude overvejer jeg at smide en ny lak på bilen.
Skal den males skal der i samme omgang laves ren røv og badboy.

Og så akal jeg også have fundet nogle fælge at smide på den når kong frost slipper sit tag i de danske veje smiley

Som i kan se har jeg nok hygge til hele vinteren. Og glæder mig rigtig meget.

Ser også frem til hvad i går og pusler med.

/Jan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så det tid! Jeres vinter projekter? :)
  • #1   25. nov 2008 Ja det er dejligt med nogle projekter. Hvad har du til at ligge til den så?

Hvad for en top pakning er det? HKS? Overvejer et par toda knaster og så evt let svinghjul. Måske strammere ventil fjedre så den kan komme op og tage 10.000 rpm. Ved du om turbomotor/gadbjerg kan ordne disse ting ?

• #2   25. nov 2008 Lyder da som om du har rigeligt at se til Jan!! smiley

Jeg går og roder lidt med noget bagkofanger med wührer underlæbe som snart er færdig og klar til maler. Så skal den indkøbes nye sideskørter (noget anderledes/specielt)

evt. FK gevind på en gang i det nye år.
    Ingen motor projekter her! smiley

• #3   25. nov 2008 Jeg har næsten også lige købt min corolla så jeg skal have lavet ALT:)
    Men lige nu står den på anlæg og indenvendigt
    Så kommer det udevendige også må jeg se om der bliver råd til noget motor også

• #4   25. nov 2008 Michael B

Du har jo netop lige anbefalet turbomotor.

Har du da dårlige oplevelser?

Var osse meningen jeg ville købe motoren med egon (motorimport) Men om han laver renoveringer ved jeg ikk.

Ved bare at turbomotor og motorimport ligger under samme tag.

Peder.

Ja der er nok at give sig til hehe. Glæder mig til at se dit færdige resultat med den bag. Og bliver spændende hvad du finder på til siderne. Har du noget i kikkerten?

Daniel.

Ja så har du jo også nok at sae til., Hvad er det for en rolla?

• #5   25. nov 2008 Ja vinteren går med den nye 20v blacktop frontcut, som jeg er igang med.. en ny undervogn. 2 ure, olie/olietryk indbygget i de miderste blæsere. og evt. vis jeg når det skal mine 2 recaro sæder også sættes i. det skulle vist være det.. GLÆDER MIG TIL SOMMER..

vh. mogens

• #6   25. nov 2008 Tror bare jeg starter med at få lavet rust i mit venstre panel...

Derefter er der jul og opsparing så jeg snart kan finde mig et sted at bo i stedet for hos de gamle smiley
    De 18k jeg har brugt på bilen de sidste 4½ måned, må være rigeligt...

• #7   26. nov 2008 Hej gutter.
    Jeg/vi har købt ny bil hjem og lader den lillae sedan stå lidt hen, ved ikke om vi når at shine den op med anlæg mm. men racermotoren er taget ud.
    Vi laver så den nye bil om med bur og en masse andet så det bliver en ren DragRace bil og som er en smule lettere end sedan'en.
    Jeg kan se at der er en masse af jer der snakker om undervogne og vi har jo selv været rundt i verden for at finde en undervogn som vi kan bruge til racebilen.
    Det har vi så fundet og jeg vil da give budet videre om at hvis der var nogle der var interesseret i et samlet køb af undervogne/bremser
    Så kan i gå ind på følgende side og tjekke ud hvad de har.
    http://www.xyz-racing.com/
    Under coilcover kits kan i så vælge hvilken katagori i ønsker en undervogn hjem til.
    Hvis vi eks. kommer op på 10 Set kan vi have dem hjemme til 7900 inkl. told og moms, solgt gennem carcustoms.dk (fuld reklamations ret) + fragten i DK. der bliver kun købt hjem, så fremt pengene ligger der inden bestillingen. Enkelte set ligger på ca.9000kr.
    MHT deres bremser så ligger de i en prisklasse FRA 10.000kr. for et set til fronten og det samme til bag, hvis det findes til den enkelte model.

Men går det efter planen hvilket man kun kan håbe, så skulle vi gerne kunne stille med et par brutale forhjulstrækkere her en gang til sommer.

Hilsen Jacob

• #8   26. nov 2008 Michael B

Nu er han jo også uddannet elektronik mekaniker/ingenør eller sådan noget så vidt jeg har forstået.

Nej det er ikke det samme. Men de to firmaer Egon(motorimport) og Rene(turbomotor) Arbejder i de samme bygninger på den samme adresse så vidt jeg kan forstå. For var med min kammerat nede ved motorimport (egon) og hente en 4agze fruntcut. Et par uger senere var vi nede ved Rene(turbomotor) og få lavet styring og indkøring. Og det var da samme sted vi var begge gange.
    Kan da godt være jeg har misforstået noget der. Kan være Rene laver lidt for egon så.

Mogens S.

Det lyder da spændende. Har du en ny blacktop fruntcut hjemme? Troede du allerede have en blacktop til at ligge. Lyder da spændene. Hvad har du af planer for den?

Smølfen.

Hader rust. Men det er jo en nødvendig ting at få lavet når man som os holder af vores kære rola'er. smiley

Thøger.

Hvad er dine planer med for kofangeren?
    Ellers specielt at se en 5 dørs E10 hatch.

• #9   26. nov 2008 Jan

en e10 gsi, og ja for sku rimlig meget og se til
    så håber på at der er penge til det hele

• #10   26. nov 2008 Jan -> jah.. har nogle Carzone universal sideskørter i kikkerten, som bare lige skal tilpasses, men det er jeg nu ikke så bange for..! smiley

Motorimport og Turbomotor.dk har hver deres sted/værksted

har også været ved Egon, men jeg tror at René hjælper Egon en gang imellem også.

Men prøv at spørg Egon først, han har også værksted. Det hele kan sikkert laves der.

• #11   26. nov 2008 Att jan.

har stadig den første blacktop jeg købte.. kunne bare ikke modstå at købe et helt frontcut, så nu har jeg både gearkasse + store bremser. + div gode ting

ang. tuning, tror den får lov til og køre standart til sommer, dog med megasquirt og tragte.

vh. mogens

• #12   26. nov 2008 Att. Smølf. bor du stadig hjemme :o), så burdte du da ha haft 20v i for langtid siden ;o)

vh. M

• #13   26. nov 2008 Lyder til du har nok og se til Jan ! smiley Glæder vi da os til og se mere til ! smiley
    Jeg har en 20V 6 trins gearkasse at gå igang med og smide i, og har købt nogen ure til A stolpen.
    Også håbede jeg lidt på at købe en FK Gevindundervogn, ellers bliver det nok ikke det helt vilde, penge hænger jo ikke på træerne? smiley

• #14   27. nov 2008 Peder.

Ja for den gang vi var ved motor import var det altså rene vi lavede buisness med. Var det for øvrigt også anden gang.

Mogens S

Hvad så med den anden 20V? Fandt du ud af den var for slidt? smiley Er det kun motoren du har til at ligge. Eller hvad er der ellers til den motor?

Nick A

Ja der er nok. Du vil også have FK gevind. Den er godt nok populær. Der er vist mange af os det kikker lige netop på den. Nogle der har nogle erfaringer med den?!

nick du har heller ikke fået lagt den film indt endnu som du lovede mig. Hvor du giver den 20v hvad den fortjener. smiley

Morten O

Rigtig fin rolla du har der. Men hvorfor ikke bare smide en orig gsi kofanger på.

Alle:

Jeg håber i vil være med til at holde liv i denne tråd. Sådan at når i engang imellem får oprettet nogle fotoalbums hen over vinteren med jeres projekter så poster vi dem her, så vi alle kan følge med i hinandens foretagner.

Mvh Jan

• #15   27. nov 2008 Michael.

Ved det ikke præcist endnu. Da de jo nok havner hos told inden jeg får dem. og så er der jo en ekstra regning.

Men dem niels har på hans er næsten magen til. han slap 2200

• #16   27. nov 2008 Så håber det bliver det samme., Selve lygterne koster 790 kr. Det er til grin. fandt dem her hjemme til 3900 kr. Men skaql nok poste bileder af det her i tråden når de kommer hjem hehe

• #17   27. nov 2008 Jan:

Jaa det er den gevind som er billigst og tror nu den er udmærket.. smiley
    Puha, neej har jeg ikke. Men det bliver tit vist nede i byen til folk hva sådan en kan, heeh ;D Men har nok og se til for tiden, skal også lige have skiftet til rustfri udstødning og luftfilter igen, da jeg har været til syn for noget tid siden. Også skiftet til 6 trins gearkasse, så kan det være der kommer en film op smiley

Men som Jan siger, opret fotoalbums med jeres projekter.. Jeg vil sku gerne følge med i hvad folk laver smiley

• #18   27. nov 2008 Att. Jan. nej den første motor jeg købte fejler intet,, var bare nemmere og købe en komplet frontcut.. så har jeg fået alt hvad der skal være til en blacktop jo.

Det er er bare en alm motor uden gearkasse.. den er dog skilt af, da det var meningen at jeg skulle mega tune den.. har bare aldrig nået det..

Men du kunne jo købe den. kunne godt finde på og sælge den.. evt. en god pris til dig..

vh. mogens

• #19   27. nov 2008 Overvejer lidt et køleskab eller en fryser i Corollaen, så man kan få nogle kolde øl til snigerturen smiley Det bare det om en 220v omformer er nok til at levere strøm, men ellers må man sku bare kører en begrænset rute og så have en mand med der ruller kabel ud.. hehe, ej ligger derhjemme og er syg, så keder mig lidt smiley Så er bare lige med på en kigger..

• #20   27. nov 2008 Kasper

Har du ikke været ude og lave det badboy endnu... Din pastinak.

Kan du så komme igang

• #21   27. nov 2008 Nick. Hvor kører du egentlig rundt henne af. 'Kunne være man skulle have en tur i stedet for at glo film på den.

Mogens.

Er der tændkabler og sådan noget med? kobling? Eller hvordan. Hvor meget er den skilt ad?? Hvad måtte du give for et helt front cut?

• #22   27. nov 2008 Hold da kæft, prøv lige og løb ud på parkeringpladsen på din arbejdsplads og kig, har lavet de to andre, så står med svejseren og er i fuld gang.. Det skulle sidde ned over forruden ikke?

• #23   27. nov 2008 Ja og hvis du lige sår noget karse på taget så er den sateme i vinkel... kommer du ikke lige ind med en øl også?

• #24   27. nov 2008 Att. Jan.

det er kun motoren.. man skal selv sætte sit gsi dele over på den.. Motoren er skilt og bolte ligger i poser.skilt helt ad.

gav 11.999,- kr for frontcut´et.. købte det af en i århus, der havde opgivet at lægge den i sin bil. mener de koster 17.999,- kr hos motorimport.

vh. mogens

• #25   27. nov 2008 Jo det kan jeg godt, men blir kun til en øl for du skal jo helst kunne styre den truck rundt uden og køre nogen ned..

• #26   27. nov 2008 Mogens

Fuck du har gjort et godt køb der. De koster over 20 nu.

Problemet er bare at jeg har ikke en skid forstand på at samle den motor

• #27   27. nov 2008 Kasper. Der er INGEN problem. folk må bare flytte sig.

• #28   27. nov 2008 Att.. Jan.

vis du finder en mekaniker kan vi godt finde ud af en god pris til dig.. smiley

vh. mogens.

• #29   27. nov 2008 Det fejler IKKE en skid smiley

• #30   27. nov 2008 Men det der med at køre rundt på trucks med øl i blodet kender jeg jo alt til, det var så bare en gulvvasker smiley hehe..

• #31   27. nov 2008 Jeg har lige fået helt nye lygter hjem fra USA, så de skal på. Så skal jeg have spartlet blinkene væk i forkofangeren. Skal have lavet en emblemfri grill, og få den tilpasset til de nye lygter.
    Så skal der laves badboy. Der skal tågelygter hjem. Så skal der Xenon i både, tågelygter og lygter.
    Og skal jeg have sat hoodlifters på min kølerhjelm.
    Så er der lidt arbejde inde i kabinen, hvor der er nogle ting, der lige skal males. Og så skal der nok lidt dioder op, hist og her....

• #32   28. nov 2008 Håber lidt på et car-pc projekt over vinteren, sys det er alt for blær med sådan et system uden brgrænsninger smiley

• #33   28. nov 2008 Jan: Jeg kører for det meste rundt i Bjerringbro, men kommer da også til stor byen Viborg engang imellem ! Haah smiley Hvor er det du bor henne af i Midtjylland? smiley

• #34   28. nov 2008 Jeg har lige trukket kabler.... det er sgu svært når det er mørkt og man står udenfor

• #35   29. nov 2008 Ivan G

Smid da lige et billede af de nye lygter

Kasper

Glæder mig til at se hvad du får strikket sammen. Men kommer jo nok til at hjælpe dig med det alligevel smiley

Nick

Er fra holstebro området.
    Hænger for det meste ud i Aulum og herning. Kunne svine godt tænke mig at høre svinet i live. hehe. En skam vi lige har taget kasper's 4a-gze motor ud. Det kunne blive et godt træk mod hinanden.

Daniel.

Ja det lyder rimelig surt. Har du ikke noget sted at stå med det? Al respekt for du gider stå ude i mørket og rode i det. Vil vil godt snart se din rolla smiley

• #36   29. nov 2008 nej har ikke rigtig noget sted og stå men man må jo lave det hvor man kan ellers bliver det aldrig til noget....

• #37   30. nov 2008 Okay. Jamen det kan du da også, jeg pjeler og være til træf i Viborg den første lørdag i måneden hvor den får lidt gas, men bliver jo først til foråret smiley Heeh, kunne vi da godt, men de pjeler og gå rimelig godt de 4AGZEér, så tror jeg kunne få lidt problemer ;D

• #38   30. nov 2008 Der komme snart billeder. Af hele min lille ombygning af fronten....

• #39   3. dec 2008 Nick A. Kom du bare med til rolla træffet. Så må vi se hvad den 20v'er kan trække

• #40   4. dec 2008 Jamen jeg er sku klar på Corolla træf, hvis det bliver aftalt i god tid ! Jaa, det er nu ikke det vilde, men den går udmærket.. smiley

• #41   6. dec 2008 Ang. Vinterprojekter: Så fik jeg sku taget mig sammen til og kaste 6 trins gearkassen i 20Véren i går. Jeg blev færdig her kl 5 i morges, det voldte lidt mere problemer end jeg havde regnet med, gearvælgeren ude på 6 trinsgearkassen og kabel fra kabinen passede ikke helt sammen. Også havde vi problemer med og finde bakgearet. Bakgearet ligger nemlig ligesom i BMW og golf 3 osv. og der var ikke plads i den plastik konsol ved gearstangen inde i bilen til og skubbe gearstangen derover, så det skulle laves noget om. Så det tog nogen flere timer end beregnet. Men for satan den går godt med den gearkasse ! Den trækker meget bedre. Jeg kan varmt anbefalde til dem som kører 20V smiley

• #42   6. dec 2008 Hehe det lyder lækkert Nick, troede egentlig ikke det ville volde problemer at montere en 6 trins gearkasse, men man bliver jo klogere med tiden smiley Er det så den store med spær du har fået i?

• #43   6. dec 2008 hey nick.

glæder mig også til min er køreklar. er lige blevet færdig med servostyrringen og mangler faktisk kun småting nu.. og selvfølgelig lige pipercross filter´et, og så skal jeg sku over til rene og ha lavet megasquirt motorstyrring.. glæder mig helt vilt

• #44   6. dec 2008 Nick:

JA så det tid til en ny film. Kan du så komme igang hehe.

Er den meget hurtigere med 6 trins?

Overvejer nemlig selv en 4a-gze gearkasse i stedet da den har spær og skulle efter sigende bedre kunne holde til det i syncromesherne.

• #45   6. dec 2008 Og ja.. så på grund af at jeg har hørt flere steder at den 6 trins skulle være noget totalt mudder at sætte i hehe. Noget med at man skal bruge 1300 ophæng. Kan det passe?

• #46   6. dec 2008 Mogens: Havde du så motor ude ved montering af servostyring?

• #47   6. dec 2008 Mogens:

Hvilket filter skal du have hjem? har hørt PX 500 skulle være optimal hvad angår plads osv.

• #48   6. dec 2008 Att Kasper. nej ikke denne gang.. det er kun servoslangerne jeg har byttet om og dem kan man lige komme til, så det var ikke noget problem.

Att jan. det er px500 jeg har bestilt. skulle gerne komme i næste uge. og det kostede 800,- kr

Ang ophæng, det som sidder på gearkassen har jeg taget et ophæng fra en corolla E9 Xli passer perfekt.

• #49   7. dec 2008 Har hørt noget om at det er MEGET usundt at køre uden filter. Så må osse nok hellere få sådan en hjem .

• #50   7. dec 2008 Kasper N: Det troede jeg heller ikke, ikke hvad jeg havde hørt af, men blev klogere ! Neej det er uden spær.

Jan: Ja den er noget hurtigere i optrækket ! Den går sku godt med den gearkasse. Som Mogens siger, ophænget fra en corolla E9 Xli passer på, jeg brugte dog kun beslaget til gearkassen, hvor mit GSI ophæng passede fint i. Men nej kan jo selfølgelig ikke lave en film nu. En af mine kammerater var ude og prøve den, han kom så til og sætte den i et forkert gear, hvorefter den sagde mange mærkelig lyde og begyndte og gå dårligt. Der er så ingen kompression på cylinder 3. Er ret sikker på den har brændt en ventil af. Rigtig nederen ! Og jeg er virkelig træt af det, havde lige fået den ud og kører med gearkassen. Den gik virkelig godt ! : (

• #51   7. dec 2008 Nick:

NOOO!! Det skete bare ikke.

Gik den i 2. efter 3. eller hvordan?

Klarede gearkassen den?

Må man spørge hvad du gav for den gearkasse?

• #52   7. dec 2008 Jo det gjorde, jeg er så mega træt af det ! smiley
    Jeg ved ikke hvad gik han skubbede den i, men tror måske det var 2, hvor den skulle have været i 4. Vi lagde og kørte lidt om kap med en BMW, men gearkassen fejler i hvert fald intet, den går ligesom før.
    Jeg gav 4000kr ved en privat, som ikke selv havde haft den sat i. Han havde købt den nede hos gadbjerg. smiley

• #53   7. dec 2008 puhh ha.. det kan blive en dyr omgang

• #54   7. dec 2008 Jaa kan det, men skal jeg heldigvis ikke selv betale.

• #55   8. dec 2008 Føler med dig Nick, det er efterhånden sådan at når ens bil lige går rigtig dejligt, så skal der sku næsten gå et eller andet galt.. Kender det selv.. Men det bare fat mod, rusk i din kammerat og så er du hurtigt ude og kører igen:)

• #56   8. dec 2008 Ja det er virkelig nederen, den gik virkelig godt ! Men mangler bare en toppakning, har taget topstykket af og det er klar i morgen ved cylinder service. Såå, den er snart ude og kører igen smiley

• #57   9. dec 2008 Så er der nyt fra mit vinterprojekt:

Har fået motor hjem tjek det ud og smid en kommentar under fotoalbummet...

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36851

• #58   17. dec 2008 Så kom mine nye forlygter hjem.

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=37156

• #59   31. jan 2009 Så er der lige en update på 20V projektet. er blevet færdig med tragtene. update på motoren kommer efter d. 14 feb.

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=39362

Kommentér på:
Så det tid! Jeres vinter projekter? :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce