{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

Spær? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Ja jeg er helt ny inden for Nissan, da jeg altid arbejder i Subaru og så lige Subaru smiley

Jeg har hentet en 200sx fra 11/94 i Tyskland, så det må være lige inden den skifter til S14 modellen,
Det jeg gerne vil vide er om der altid er open, eller visco spær, eller hvordan det nu er med bagtøjet på den her model,

det er en jeg har tænkt mig kun at bruge til trackday/drift dage , og ikke andet, måske nogle smudt ture til Ringen.

den bliver helt strippet, og jegfinder noget undervogn, også videre til den, kan se at der mange steder bliver skrevet at man skal skifte de bagerste øverste camber arme, når den bliver sænket, men syntes ikke det ser ud som om, mange her, har skifet dem, Kan man bare montere camber skruer?

Jeg regner med at bruge en TD05-18G turbo, som jeg har til at ligge fra en Subaru, den kan på en Subaru lave på omkring 370-380hk, ved omkring 1,5bar@7000omdr, så jeg laver selvfølgelige en motor der kan holde til det, den skal nok også køre lidtmindre tryk,men detved jeg ikke bliver ret længe smiley

Jeg montere en Vems styring på bilen, og skal egentlig bare lige have tid til at gå igang med den, den står bare lige,til jeg bliver fri for Impreza´er(hvis bare de kan holde op med at gå i stykker:) )

Nå sikke en lang smøre for så lidt smiley

Altså nogen der kan svare på spørgsmålene?

/Skassa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spær?
  • #1   4. dec 2008 Okay, tak,
    Jeg havde bare læst at men ikke knne justere nok, men fint, så er det bare nogle poly bøsninger , jeg vil købe smiley

    /Skassa


  • #2   4. dec 2008 okay, og det er camber der gør det , og ikke fordi toe er helt forkert?



  • #3   4. dec 2008 Da S13 kom på markedet var det et tilvalg om der skulle være spær på, men ikke mange har valgt det...
    Hvis der er spær på var det vist noget med 30% spær der var på, så ikke noget der virker til drifting...


  • #4   4. dec 2008 Okay,
    Syntes at have læst at facelift modellen havde viscospær, hvor pre facelift, havde open spær.

    Jeg må jo se på det, når tiden er der smiley


    /Skassa


  • #5   4. dec 2008 Mener det først blev tilvalg på nogle af de allersidste faceliftede (som din godt nok er), men som der bliver skrevet længere oppe er det langt fra alle der valgte det...

  • #6   5. dec 2008 Hej Lasse,

    Takker for svarene

    Jeg tænker bare, at er det ikke bare køre talent der mangler hvis der ikke kan køres stærk med 2vejs smiley

    For mig gør det ikke noget at det er lidt spændende smiley

    eller er det virkeligt noget pis, hvis jeg køber et 2vejs, og vil hygge mig med en 8min runde på Ringen smiley

    er det ikke kun noget pis at styre , hvis den blokere baghjulene under nedbremsning, eller hvad?

    /Skassa


  • #7   5. dec 2008 Okay,

    Jeg må se hvad jeg finder på,

    Jeg har kun kørt fra Tyskland og hjem i den, og ja, den styrer faktisk lidt som en båd smiley

    Men det regner jeg selvfølgelig går over når der kommer nye.

    Coilovers
    camber arme
    whiteline arb, for og bag.
    Whiteline tandstangs bøsninger
    Fjernet gummi mellem skive på ratstamme
    Poly bagbros bøsninger

    Det er lige det jeg regner med at skifte med det samme, så må jeg se om ikke det hjælper lidt på det.

    Skønt med lidt insider viden om hvordan det er med det spær, er det ikke bare i snævre/langsomme kurver at det er et problem med det understyring, og man må da kunne spore sig meget udaf det, når man nu kan stille på det hele..

    /Skassa


  • #8   7. dec 2008 Nu er jeg også ny i Nissan, men har da læst mig til en del...
    Jeg bygger hovedsageligt til drift og starter ud med et svejst spær og må så opgradere senere til hvad jeg end har brug for...
    Jeg har stort set samme indkøbsliste bare uden whiteline krængnings stabilisatorer og så lidt andet guf oveni...


  • #9   8. dec 2008 Okay,

    Jeg vil gerne lave en der kan køre stærk på en bane, kan den det, ja så skal den nok også kunne køres sidelæns i den.

    Hvad er det du vil købe udover?, jeg glemte oså at jeg også får casterarme for(ellers hvad i kalder dem), ihvertfald dem som stiller caster,
    Og så et sæt toe arme bag, alle med "joint" kugler, så ingen gummibøsniner, derudover vil jeg skifte de bøsninger der er tilbage af oe, med poly bøsninger, så kan jegvist ikke lige finde på mere smiley

    /Skassa



  • #10   8. dec 2008 Hvis vi kun snakker undervogn er det også meget tæt på min liste. Jeg køber en Pro Handling Pack fra Driftworks, hydravlisk håndbremse og ellers er det sidste bare motordele der mangles, men det er også dyrt nok...

Kommentér på:
Spær?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce