{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Takker for invitationen {{forumTopicSubject}}

Takker for invitationen og glæder mig over at der er andre der har fattet sympati for disse herlige Classiske biler! Lige en hurtig inskydelse smiley Kunne egenlig godt bruge en billig 2,3 V6 motor at skrælle til min egen (Gør ikke noget den har sat sig) og der må godt være en Gearkasse på, men kodeordet er Billig......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Takker for invitationen
  • #1   22. feb 2009 det var så lidt.... alle med taunus skal med så spred rygtet om den lille gruppe..... desværre kører det hele ikke lige som det skal da jeg ikke aner noget om det her gruppe noget..... men lærer det vel med tiden og senere regner jeg da stærkt med at der skal laves et taunus træf....

  • #2   22. feb 2009 Det vil jeg se frem til men Græshoppen kører desværre ikke endnu! Syntes at Gruppen bør udviges til osse at omfatte Granada og Sierra evt. fra før år 1990 da Sierra er afløseren for Taunus og det er ligesom blevet glemt af alle, osse Ford, da de i 1990 lanserede en Baghjulstrukket Mondeo kaldet Sierra.....Kasper fra helsingør har en Taunus magen til min til salg, det kan da være at du kan inviterer ham med i gruppen smiley

  • #3   22. feb 2009 danny: jeg havde godt tænkt på de 2 andre.... men syntes alligevel jeg kun ville lave til taunus da der er så mange grupper for de andre.... kniber lidt med at sierra er 25 år og kan komme i klassiker gruppen..... men syntes der mangler en gruppe for en specifik model.....

  • #4   22. feb 2009 Fuld forståelse for min side! Men Sierra er en misforstået størrelse i dag! Derfor lidt historie fra min side smiley
    Da Sierraen lå på tegnebrættet var den lavet som en forhjulstrukket bil, men Ford var bange for at miste kunderne fra Taunusserne, derfor blev den i sidste time udstyret med træklinien fra en Taunus! Sierraen blev ikke særligt godt modtaget af folket da de dengang syntes den lignede en mellem ting mellem en UFO og et picassomaleri, arrodynamik var ikke særlig udbredt hos folket på det tidspunkt! Selv i dag er det ikke en bil der regnes for noget og det vil jeg gerne slå et slag for! Derfor syntes jeg at Granada og Sierra (Indtil 1990) har fortjent at dele Taunus verdenen, men fuld forståelse for et dedikeret Taunus forum men det er jo i bund og grund den samme bil.


  • #5   22. feb 2009 tja bilen er jo den samme.... men bare opdateret et par gange eller 3..... har ejet 1 sierra og kørt i andre og det er altså ikke en taunus.... den som lige er kommet på min profil er den 5..... var ellers helt slut men den kom til salg til en rimelig pris selvom den er lidt hærget men folk ved godt hvad de koster i dag.....

  • #6   22. feb 2009 Forstår så udemærket fornemmelsen af Taunus, da jeg har haft nogle stykker! Taunus 20M og 26M. Samt Knudsen og en del Granadaer 2stk st.Car 2,3 V6 og Consul 2,3 V6 + Mk2 2,8 V6 og en Cortina mk2. Mener osse selv jeg er ved at være godt velbevandret i Sierra da jeg vist er ved at være oppe på 5-6stykker. Giver dig ret i at fornemmelsen af Taunus er lidt særlig. men vi deler altså de samme problemer og boltene sidder de samme steder samt jo flere man er, jo mere er der at snakke om, så at udvide gruppen vil være til gavn for flere. Så sov på; At rigtigt mange vil have gavn af en gruppe der er Taunus relateret smiley
    Så mange er vi desværre heller ikke tilbage, der ikke gider; Solcelledrevet-Grønsagslugtende-Økohomogeniseret-Destilleret og kønsløse personbefordringsmidler smiley


  • #7   22. feb 2009 hehe nej taunus folket er ved at være uddøde race..... men vi findes da stadig.... glemmer aldrig den første taunus.... men sådan vil det jo altid være.... har kun ejet 1 taunus med automatgear og den endte desværre på de evige jagtmarker og den var ellers mug grøn..... lød vældig og havde en dejlig motor.....

  • #8   22. feb 2009 Min første bil, før jeg fik pappet, var en Taunus 20M der var vildt pumpet med noget knast og stempler osv.osv. Den kunne dårlig køre lige ud....Den kom dog aldrig på plader, så den første Taunus jeg egenlig havde, var en 26M som jeg overtog efter min Far! Blå metal med sort vinyl, virkelig flot uden den minste plet at se på! Desværre indhentede naturen den rimeligt hurtigt, for bunden var ikke i samme stand, men har fået at vide at motor stadig kører i en 26M Coupe fra Holbæk nu her 15år senere..hehe

  • #9   22. feb 2009 Kære Morten.

    Tak for invitation til at være med i "Taunus gruppen". Jeg er sikker på, at vi kan få stor glæde af hinanden. Jeg kører Taunus til "hverdag og kunne ikke forestille mig andet.


  • #10   22. feb 2009 takke også fordi jeg må være med har godt nok ike nogle taunus lige nu men har da selv prøvet og bygge en op helt fra bunden af som i kan se under min blå taunus

  • #11   22. feb 2009 torben: jeg skal have fat i dig hehe..... jeg har jo været i taunus klubben og skal ind igen.....

    den blå bisse: det går nok men du har jo vis erfaring med de biler må man sige....


  • #12   22. feb 2009 ja savner da også og rode med min gamle taunus ...... selv om jeg blev lidt træt af g skifte bagtøj og gearkasser he he

  • #13   22. feb 2009 du må bare op på hesten igen..... lav dig en hygge søndags taunus og så kør den ordentligt uden hjulspind og alt det sjove.....

  • #14   22. feb 2009 ja bare såden en til og trille rund i om søndagen og til race he he kan jo ikke lav vær med og lave hjulspind når man ven den kan uden problemer ... den blå kunne trække min 245/40.16 rundt ved 1000 rpm det var sku sjovt når man holde ved en lys kryds og folk kigge når der kom røg fra baghjulene og bilen ikke lå højer i rpm

  • #15   22. feb 2009 hehe ja folk kigger squ tit selvom man kører i gammel bil.... folk kigger også efter min fiat 127 men tror ikke det er fordi den er hurtig.....

Kommentér på:
Takker for invitationen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce