{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger en klog mand på færdselsregler
  • #1   25. feb 2009 under normale omstendigheder må man ikke holde i en bus lomme...!!!
    Men...

Så vidt jeg husker, der en regel om at, stopning og standsning, herunder losning og læsning af gods, er tilladt, så fremt andet ikke er muligt.

Kender personligt ikke nogle der har fået bøde for at holde i en bus lomme og læsse/losse, HVIS... de afmærker at her bliver arbejdet.. hvilket vil sige..
    Advarselses blink.. rotorblik eller anden form for blink, evt. skildtning som synliggør, at her bliver arbejdet, hvilket igen vil sige... så det kan ses af bussen på en "fornuftig" afstand.

jeg vil dog ikke hænges om på dette.. jeg understreger.. jeg MENER der er forhold i færselsloven, som tager højde for "Force machure"....

• #2   25. feb 2009 tja det er som man tar det, har fået en pafgift for at læsse en maskine hvor der var standsningsforbud, selvom man holdt med blink osv.
    Så mit umiddelbare bud er nej det må du ikke, men tvivler nu på at du kommer i problemer, det er sket en gang for mig på 6 år. og det var frederiksberg.

• #3   25. feb 2009 Når jeg skal læsse af et eller andet sted, hvor jeg kommer til at holde RIGTIG meget i vejen (feks. spærre en gade af en halv time eller sådan noget), så plejer jeg altid at ringe til politiet og sige det til dem inden.
    Så plejer de at notere det ned, sådan at hvis nogen ringer for at klage om lastbilen, så ved de allerede om det ...
    Jeg har så aldrig fået en bøde for sådan noget...

• #5   26. feb 2009 Det må man desværre ikke... Det giver en p-"bøde" hvis der kommer en sur Politi betjent forbi eller en p-vagt...!

Jeg er engang for længe siden blevet bedt om at flytte min vogn fra en buslomme af Bent Betjent, fordi jeg ikke måtte holde der...

Forklarede ham at jeg KUN skulle læse af og ville være kørt på under 5 min... Men det var lige meget... Hvis jeg ikke flyttede mig med det samme, ville han sørge for at jeg fik en p-"afgift"...

Spurgte om jeg så kunne køre hen på cykel stien og holde de 3 - 4 min, men så sprang sikring 16 oppe i hovedet på ham... Det ville han ihvertfald ikke høre tale om...

NÅ... Jeg køre ud midt på vejen med rotorblink på og hele lortet og standser for trafikken (fordi der var dobbelte linier midt på vejen... Og folk ville jo ikke køre uden om, i frygt for en bøde... Men jeg læsser af og køre bilen ind på værkstedet og går ud og køre ladet op og køre stille og roligt afsted... Alt dette tog kun dobbelt så langt tid af hvad det kunne have gjordt og skabte en lang kø... Takket være vores NOGEN GANGE dygtige Politi Betjente...

Har oz oplevet at folk er blevet bedt om af bus"chaufføre" at de skal skubbe deres bil væk fra "deres" buslomme... Selvom folk holder med havariblink på og stillet deres trekant op...

• #6   28. feb 2009 Prøver gerne og finde et sted hvor jeg kan holde forholdsvis ugenert.

Kommentér på:
søger en klog mand på færdselsregler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce