{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.651 visninger | Oprettet:

Seriøst : Har brug for hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Jeg kommer inde på et andet bedatforum hvor der netop nu er en heftig debat som hedder : "Hjælp min svigersøn er muslim".
Jeg har endnu ikke blandt mig i den debat men NU er det simpelthen blevet for meget for mig... jeg lægger lige et par sitater fra sidste indlæg og håber I vil være mig behjælplige med at slå de latterlige ting ned i jorden en gang for alle...

1: Har ævlet stolpe op og ned for min datter, at jeg ikke ønskede at se en muslim som hendes kæreste. Har tudet hende ørene fulde om hvor kvindeundertrykkende de er.

2: Jeg vil slet ikke have med muslimer at gøre. Kunne ikke drømme om selv at date dem.
Min holdning, som ikke var populær på pædagog seminariet er, at hvis min pige valgte at gifte sig med en muslim må hun vælger mellem mig og ham.
Sådan er det. Det samme vil gælde for Jehoves Vidner, Indremissionske og andre ekstamistiske religioner.
Mig eller ham.

3: Min far ville omgående slå hånden af mig hvis jeg var sammenmed en muslim jeg ønsker heller ikke for min egen datter at hun finder en.. ikke fordi han ikke kan være en god fyr, men fordi vores tro, og levemåde ligger så langt fra hinanden at jeg ville have svært ved at se det skulle ende lykkeligt..

Med disse argumenter sidder der en flok mennesker og ævler løs om en tro som de ikke kender en skid til... HJÆLP mig lidt her venner... fortæl mig hvordan I ser på det når to mennesker forelsker sig, når de har hver deres tro og kommer fra hvert deres "miljø" / Land..
Hvordan er mandens rettigheder i forhold til kvindens i et forhold/ægteskab ??

Jeg hverken KAN eller VIL tro at det forholder sig sådan som jeg læser det i den debat.. I har alle her i gruppen givet mig indtryk af at I er ligesom mig og at I blot har andre synspunkter på ting men er åbne for folks måde at håndterer det på...
RET mig hvis jeg tager fejl !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seriøst : Har brug for hjælp !
  • #1   5. mar 2009 Det er inden på en dating side hvor jeg kom som singel og hvor vi nu har en parprofil fordi jeg har en masse gode veninder derinde .. reklame for stedet må jeg ikke give her efter BG´s regler .. skriver lige til dig privat.

  • #3   5. mar 2009 muslimske kvinden har flere rettigheder end andre ikke muslimere...i det mindste beholder kvinden sit navn når hun bliver gift...hun skal ikke hedde det samme som manden...!
    Men synes ikke at religion skal blandes i deres forhold...de er to som er forelsket i hinanden...hvorfor stå og ødelægge det for dem...det synes jeg er langt ude....


  • #5   5. mar 2009 Iso....ikke alt i wikipedia er fuld af lort...Det er KU som redigere og skriver i den...det hører under deres database...så det er ikke enhver som kan skrive derinde....

  • #7   5. mar 2009 jeg tænker mere på det faglige område...såsom biologi, kemi osv ved ikkemed det andet...?!?!

  • #8   5. mar 2009 haha...helt enig med dig PEU...den var god med hende danskeren....;-I

  • #9   5. mar 2009 PEU

    Jeg vil i bund og grund godt give dig ret... men hvis vi alle sagde sådan så var der jo ingen som ville gøre en indsats og yde deres til at nogle enkle fik deres øjne op og så at det hele ikke er så slemt som de gør det til...
    Det var jo netop min ide med dette emne.. at få nogle ordenlige argumenter som jeg kunne forligge og som de "fjolser" så kunne tygge lidt på sammen med deres forbandte fordomme !!

    Hvis INGEN gør noget så lever fordomme og påstande jo i bedste velgående... ik ?


  • #10   5. mar 2009 i islam må man ikke slet ikke undertrykke kvinder , det gælder også både mænd og kvinder at ingen må tvinges til at konvetere til islam mod deres vilje, det skal komme fra hjertet..

  • #11   5. mar 2009 man skal bare være sammen hvis man elsker hinanden uanset hvad men stadig acceptere hinanden. vi lever ik i 30'erne kærlighed er en del af alle tro så lad det ligge og acceptere hinanden lige meget hvad du er hvad du tror på og hvor du er fra.. en anden ting medierne overdriver alt med muslimer, sådan er det slet ik i virkeligheden, trodsalt er vi mennesker ligesom andre som tror på andet...

  • #12   6. mar 2009 altså på en måde er det svært at være sammen med en fra en anden tro, har været sammen med en ikke muslim i over to år uden hendes forældre vidste det fordi hun var bange for at de ville slå hånden af hende da jeg er muslim. Men feks. i bosnien der er rigtig mange blandede ægteskaber nogen går nogen gør ikke. tro vil altid spille en rolle på et eller andet tidspunkt.

  • #13   6. mar 2009 jeg har sat et inlæg netop om kvinden i islam og hvor vigtig hun er i islam...læs det...

  • #14   6. mar 2009 skal vi snakke om ligestilling og undertrykkelse...så er der mere ligestilling i islam end i de vestlige lande....

    http://msnstyle.dk/article/30416


  • #15   7. mar 2009 PEU: Det der er sgu så smukt sagt.

    "Det er derfor der er så mange mennesker, man kan snak med dem man syntes om, og så skide resten et stykke."


  • #16   8. mar 2009 Mona jeg vil væde med at du er stemplet som perker elsker derinde og at du kun er til perker osv osv.. Sådan er nogle folk, de bliver opvokset sådan og du kan ikke ændre deres mening medmindre de har lyst til det og kommer ind i hvordan det hele hænger sammen..

  • #17   8. mar 2009 zergemo X

    Det du skriver er en meget fint beskrivelse af hvordan mange ser på det. Og netop en af de ting som får mig til at mene at vi BØR yde en indsats for at ændre folks syn på sagen, ting som det der forgår på Nørrebro netop nu fremme jo heller ikke forståelsen, hverken for indvandre eller rockere, set med forskellige øjne.

    MPower

    Nej jeg er stemplet som "Udbryder" , en "særlig" med egne meninger og mange derinde HADER mig fordi jeg tør stå ved det jeg siger... Måske fordi jeg tør formulere mig direkte og ikke bruger "indpakning" når jeg skriver mine meninger... jeg ville bliver en pokkers dårlig politikker fordi jeg taler alm tale og fordi jeg ikke gider tale med to tunger.
    Jeg kan li dem som taler direkte til mig og ikke hen over hovedet på mig, dem som siger jeg er tosset hvis de mener det og kan give mig en god grund for deres meninger...

    Jeg har gode venner i både det ene og det andet miljø, men jeg vil dælme ikke holde med folk når de dirkete reder ALLE over en kam... der er tåber overalt.. både blandt danskere og indvandre, men det er åbenbart sådan at når EN laver lort så er alle sådan ... OG det er netop det som gør mig så ond i sylet !!

    SORRY... nu tændte jeg vist lige lidt af... håber på forståelse overfor mit ilter temperament !! smiley


  • #18   9. mar 2009 zergemo X

    Takker... men der er der ingen fare for at jeg gør... jeg er bange for at min IQ er for høj til at de overhovedet kan bruge mig ! Hehe....

    Tak til alle som har svaret ...jeg har tilladt mig at bruge nogle af jeres svar til at formulere et indlæg inde på den anden debat. Det har sandelig skabt røre men også en del mere forståelse blandt dem som ikke gik med skygklapper på !! Så nu er jeg vist endnu mere Hadet som elsket... men PYT jeg fik sagt min mening og det er det som tæller.... smiley

    TAK !! smiley


  • #19   14. mar 2009 Hehe Mona forstår dig helt ud og jeg giver hermed også min mening til dig hvis du melder til statsminister posten..

Kommentér på:
Seriøst : Har brug for hjælp !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce