{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Hjælp "Wastegate" {{forumTopicSubject}}

Mojn

Lige hvad der er sket:

Kørte på motorvejen fra jylland mod sjælland, da min bil sluger meget benz ville jeg lige lave et hurtigt pitstop. slukkede, tankede, og da jeg satte igang igen, kunne jeg med det samme mærke noget var galt da det var som om den var gået fra 400 Hk til 100. Og turboen tog / tager slet ikke fat. Stoppede og så at selve wastegate aktuator armen var knækket....

Skal der en helt ny på ? eller kan man nøjes med armen. I så fald hvad skal jeg være opmærksom på når jeg skifter den.. ?

På forhånd tak for hjælpen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp "Wastegate"
  • #1   22. mar 2009 du kan ikk bare sådan skifte armen.. altså hvis pengene er lidt små ville jeg bare svejse den sammen igen, hvis der altså er et gevind stykke på den så du kan justere den ind igen til det tryk du nu kører med. men ellers skal der en ny til. huske bare at køb en til det tryk du skal have men det er da at anbefale du køber en der har gevind så er justerbar.

• #2   22. mar 2009 Dennis L

Tak for hjælpen, Der er gevind på den jeg har, og har kørt med 1,55 bar. som gav mig 400 Hk. Hmmm... jamen så må jeg købe en ny smiley sure penge hehe

J A

• #3   22. mar 2009 jamen kan du ikk komme til at svejse den sammen og så bare justere den igen..?

• #4   22. mar 2009 Har lagt 2 billeder ind under min Twin Cam hvor du kan se skaden, det kan nok godt svejses, men en ny ville nok holde bedre ??
    Og hvordan fanden kan den knække ? for højt ladetryk

• #5   22. mar 2009 ja det ville blive noget pis og svejse den der.. der skal vist en ny til.. jeg tror bare det er metal træthed. men tjek lige at selve wastegaten ikk sidder fast indei turboen.

• #6   22. mar 2009 Dennis L

Hvordan gør jeg det da.. ?? Går ud fra jeg skal afmontere hele turbo'en så jeg kan lave lortet...
    Vi er enige om det er en intern wastegate ik' ?

• #7   22. mar 2009 jo det er en intern. du tager bare og ser om den arm der kommer ud af turboen kan bevæge sig frit frem og tilbage.

nej du behøver slet ikk afmontere hele turboen det er snart for meget arbejde for sådan en lille ting..

• #9   24. mar 2009 Du skal bare have haft i en ny actuator... Det kan du købe alle steder...

Og endda med fordel fx købe den som jacob har da den bedre styre ladetrykket end en std actuator gør og kan tåle mere tryk.. Din er med stor sandsynlighed knækket dels hvis du har spændt den på gevindet til at køre med 1,55 og dels bare fra trykket og temperaturen fra udstødningsgassen ved 1,55bar som den stakkels tynde gevind stang skal holde tilbage på..

• #10   24. mar 2009 haft = fat

Kommentér på:
Hjælp "Wastegate"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce