{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Hjælp til G60 motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Håber der er nogen der kan/vil dele lidt viden..

Jeg har for nyligt renoveret en G60 motor med nye lejer osv.. har fået portet indsugningskanalerne.. den har skarp knast og chip fra Bar-tek 3 kit, boret G-lader..

Men kan ikke få den til at køre ordentligt.. den står fint i tomgang.. men når den får tæv op bliver den meget sløv i 3,4,5 og kan godt mærke den ikke er så hurtig som den plejer i 1 og 2 heller...

Det lidt underlige er at når jeg køre på motorvejen og trykker speederen i bund.. så går det som sagt meget langsomt op i fart.. og den vil ikke over de 180kmt... og når den rammer de 160 ca falder trykket fra 1bar til 0,6 ca.. Chippen, knasten og laderen har jeg kørt med før jeg renoverede motoren..

Håber der er nogen der har nogle gode forslag... Er ved at drive mig til vanvid.. har tjekket vacuumslanger osv og kan ikke finde nogle utætheder overhovedet..

Hilfe hehe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til G60 motor
  • #1   2. apr 2009 nu jeg ikke den store G60 mand.. men kunne det ikke lyde til at den måske går på nødprogram?? ny lambdasonde måske??

    hvilke omdr, falder den i tryk ved??


  • #2   2. apr 2009 Lambdasonden er næsten ny.. skiftede den i oktober.. så burde ikke være den.. den falder kun i tryk ved 4 og 5 gear når man kommer op i høje hastigheder.. det må vel være omkring 4000 når man rammer 160ca

  • #3   2. apr 2009 tænkte mere på en knækket ledning eller sådan noget? kan man evt tage den fra? bare for at se om den går anderledes, for så er den da udelukket..

    har du evt prøvet at spørge på vagcars??


  • #4   2. apr 2009 Det kunne være en mulighed lige at prøve smiley Ved ikke lige hvordan den vil køre uden den..
    Tror jeg vil kaste tråden derind også..


  • #5   2. apr 2009 ja der er jo næsten ikke andet for, end udelukkelses metoden, når man ikke lige ved det... hvor langt har din Glader kørt siden renovering??

  • #6   2. apr 2009 Den har kørt 3500km.. så der skulle gerne være lidt liv i den endnu.. kan jo også se den lader 1bar.. men undre mig bare trykket falder pludselig

  • #7   2. apr 2009 ja det er lidt mærkeligt,
    er du sikker på lade trykket?? for er det ikke noget med, at når en G60 motor når ca 1.2bar, så går den på nødprogram, med standart motorstyring??

    personligt, ville jeg selv (når den er blevet optimeret sådan i motoren) få den chippet/kørt ind på rullefeldt (ikke bare med en købe chip) så det hele passer præcis til din motor, for det andet er ikke helt optimalt smiley bare min mening..

    men håber da du snart finder fejlen.. smiley ved hvor træls det kan være


  • #8   2. apr 2009 Har aldrig hørt at de kan gøre det.. men ville ikke undre mig.. men den har aldrig været oppe på 1.2 bar af hvad jeg har set.. og har da holdt godt øje med den.. kørte også med laderen på motoren før det.. og den kørte som den skulle

    Det har jeg også i sinde at gøre.. men synes det vil være lidt spild af tid og penge hvis jeg kørte den derop og motoren kørte af pis hehe smiley
    Ikke meget chip jeg får ud af det hvis den køre utilstrækkeligt smiley


  • #9   2. apr 2009 okay så, nej det har du ret i smiley men måske han kunne fortælle dig hvad det var smiley

    håber du skriver hvad du finder ud af smiley er blevet lidt nysgerrig nu.. hehe


  • #10   2. apr 2009 Hehe skal jeg nok gøre hvis jeg engang finder fejlen hehe smiley

  • #11   2. apr 2009 skal du nok, smiley når nogle at G60 hovederne på vagcars vågner.. der skal nok være nogle gode bud, plejer de hvertflad at have smiley

  • #12   2. apr 2009 Vil jeg håbe smiley Er selv løbet tør for ideer.. synes selv jeg har prøvet jeg ved ikke hvad hehe smiley men forløbigt mange tak for hjælpen Casper smiley

  • #13   2. apr 2009 det var skam så lidt, selvom jeg ikke har kunne bidrage med det store... smiley
    ellers hvis du er helt på herrens mark,
    så prøv evt at spørg på golf2.dk der er også nogle stykker med G60'ere smiley kunne være du ku være heldig, med at der var nogle der kunne hjælpe, selvom det ikke er en golf 2 smiley


  • #14   2. apr 2009 Ja det kunne jeg self også.. kan vel lige så godt spørge hvorend hjælpen er! smiley

  • #15   2. apr 2009 hehe det jo det, motoren er jo magen til hinanden smiley

  • #16   2. apr 2009 Nemlig smiley

  • #17   3. apr 2009 Hey Kenneth.

    Du må ikke skyde mig ned hvis jeg tager fejl.
    Men har hørt noget med at de map sensor der sidder på vores G-60 motor. De vist ikke kan tåle en bar. Så skulle de vist som casper n skriver. få den til at gå i nødprogram.

    Du kan prøve og ringe til palms auto nord for københavn
    Eller Kajs autoimport tror jeg det hedder over i jylland.
    De to skulle være ret gode til de gamle g-60 motor..

    Håber det er lidt hjælp.


  • #18   4. apr 2009 Kenneth J : Det skulle ikke undre mig det er sådan noget som i 2 skriver.. men hvordan får man den så ud af programmet igen.. sætte en tester på og slette div fejlkoder der er lagret? smiley

    Ja kunne da ske at de ville hjælpe.. smiley


  • #19   5. apr 2009 Jeg har min reprations manuel liggende på værkstedet kan lige prøve og kigge i den når jeg er der ude sener...

  • #20   5. apr 2009 Lyder mærkeligt det der, tror du har en utæthed i dit ladetryks system eller måske en færdig tomgangsmotor, hvis den ikke kan holde trykket tilbage fiser ladetrykket ud igennem den og ned i dit retur. Har du tjekket at dit retur spjæld lukker ordenligt tæt?

    Du kan tage dine vandtemp føler stik af foran ved vandstudsen så går den i nødprogram så kan du se om det er noget motorstyringen gør.


Kommentér på:
Hjælp til G60 motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce