{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Supra vil ikke holde i tomgang {{forumTopicSubject}}

hej alle

jeg skulle ud og starte min supra idag. Den var løbet tør for strøm som altid, men fik startet den med startkabler, og lod den være tændt til den var varm. da jeg havde bakket den ud, og skulle sætte den i gear gik den i stå.
da jeg fik startet den igen med startkabler, kunne den slet ik stå i tomgang uden at gå i stå (uden startkabler)
batteriet er hel dødt, der er ikke en gang til lys, men selvom bilen er tændt, burde den jo godt kunne holde sig igang selvom der ik er strøm på?

kan det stadig være pga batteriet eller er det generatoren, tomgangs regulator?

håber i forstår min forklaring og kan hjælpe mig
på forhånd tak:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supra vil ikke holde i tomgang
  • #1   4. apr 2009 Mit gæt ville være din generator. Efter som den går ud. Hvis du lader dit batteri op ville den nok kunne holde tomgang indtil der ik er mere strøm på dit batteri men det giver dig jo en mulighed for at måle din generator ud.

• #2   4. apr 2009 tror sgu det er generator der færdig havde det samme problem engang ku ik lade

• #3   4. apr 2009 prøvede bare at sætte et andet batteri på, der kunne den godt starte uden kabler, men kunne kun holde i tomgang i 30sek. dog gik den ud med det samme, med det gamle batteri.
    det andet jeg satte i, var et 12w 50ah
    det der var i før, var 12w 85ah kan det ha noget at sige,
    altså hvis jeg nu køber et helt nyt 12w 85ah kan det så holde bedre tomgang?

• #4   4. apr 2009 syns bare det er mærkeligt. for normalt kan man sagtens tage batteriet fra, selvom motoren er igang, uden der sker noget..

så kan ik helt se sammenhængen i at batteriet er dødt, og dårlig tomgang?

dælme træls når man havde regnet med at trille en tur idag:)

• #5   4. apr 2009 hvis dit batteri er dødt, og din generator ikk lader, så er der ingen chance for at den kan holde sig i gang!!! få tjekket om dine kabler til generatoren ALLE er tilsluttet.. har lige prøvet at min stel til generator havde sat sig løs.. det kan ske på alle biler.. Hvis det ikk er tilfældet, så er det ny generator der skal til.. og muligvis batteri..

• #6   4. apr 2009 okay. håber det bare er batteriet, det er nemlig dødt, så havde tænkt mig at købe et nyt imorgen. håber ik det er generatoren, den er hvertfald lidt dyrere end bare et batteri:)

kan det være tomgangsregulatoren der gik sig en tur?

• #7   4. apr 2009 har du ik et multimeter??? Start bilen med et frisk batteri på og mål volt på plus og minus mens den kører i tomgang og den skulle gerne måle 13,5 eller 14 volt + hvis det er der under er din generator færdig.

• #8   4. apr 2009 Hvis du tar batteriet fra og bilen går i stå, så er din generator 100% færdig smiley

• #9   5. apr 2009 tror os det er hvad min konklussion er kommet frem til. må prøve imorgen.
    mange tak for hjælpen, håber det bare er batteriet:D

• #10   5. apr 2009 så fik jeg købt nyt batteri og det hjalp sku, det var bare batteriet der var helt dødt,
    generatoren ladedet fint på det nye batteri.

men mange tak for hjælpen, til dem der svarede herinde:)

Kommentér på:
Supra vil ikke holde i tomgang

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce