{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Overflade rust? {{forumTopicSubject}}

Efter jeg nu fik givet bilen den helt store omgang, (mest inde, men også ude).
Opdagede jeg at den nederste del af bilen (fra midt på dørene og ned), er fyldt med små "nålehovede" rust pletter, og små sorte peltter (ligner noget tjerreværk).
Hvordan kan det fjernes, uden at skade lakken osv?

Det ligner noget der gerne skulle væk hurtigst muligt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overflade rust?
  • #1   7. apr 2009 Ralf L

    - Hej, og velkommen til gruppen. Hvis det er "flyverust"(små jern/stål partikler) som der sidder på overfladen af lakken, kan det fjernes med clay. Brug gerne en clay, er er lidt grov - skulle det forårsage lidt mikroskopiske ridser, så kan det bare poleres efter i hånden med en meget let polish.

    Ang. Tjære, så findes der en masse produkter, som kan hjælpe dig dér. Hvis du ønsker at købe det herhjemme, så laver Autoglym noget "tar remover". Men, tjæren kan faktisk opløses med lidt lugtfri petroleum på en blød bomuldsklud, hvor du så holder dupper området let med dét, og tørrer det af med en ren blød klud. Vask umiddelbart efter aftørringen, for at få eventuelle petroleumsrester væk.


    Venligst,

    Ebbe


  • #2   7. apr 2009 Der er ingen i Aalborg området der kan lokkes til at opfriske ydersiden af min 2004'er RS'er, for lidt kontanter? smiley
    Tænker på dette:
    Lakrens (tjærepeltter, og flyverust).
    Poléring af lak, og forlygter.

    Eventuelt en der allerede har udstyret og produkterne liggende?


  • #3   9. apr 2009 Jeg har et vidundermiddel mod flyverust. sprøjt på vent 5 min og det er VÆK: vask bilen og giv den voks... Ingen ridser....
    er desværre på sjælland.
    Du må IKKE bruge bomuldsklude på din lak, da de ridser HELT vildt...


  • #4   9. apr 2009 Det har vi også her ovre i jylland..
    Det hedder "Acetone" ikke? smiley


  • #5   9. apr 2009 Anders S

    - Der er jeg uenig med dig. Bomuldsklude kan ridse såvel som MF klude - det afhænger helt og aldeles af om lakken stadigvæk er fyldt med snavs og skidt, når du fører kluden oven den. Desuden, så skriver jeg, at området skal duppes med petroleum på en bomuldsklud - det skal ikke tværes rundt på lakken. Tricket med petroleum skal naturligvis først bruges, når bilen er blevet vasket grundigt. Og så skal den vasken igen, hvor det er blevet brugt.

    Jeg er desuden glad for bomuldsklude. Jeg har flere af slagsen, som er vævet på nogenlunde samme måde som MF klude, hvilket gør, at de kan absorbere en hel del mere end normalt. Lige nu har jeg nogle fra f.eks. Swissvax og Sonüs og jeg er ret sikker på, at begge firmaer ved hvad de laver, når de bruger bomuld.

    Du kunne ikke fortælle hvad det middel du bruger hedder? Jeg vil meget gerne teste det.


    Venligst,

    Ebbe


  • #6   10. apr 2009 ahh så misforstod jeg dig ebbe., sorry Troede du mente hvide værkstedsklude... altså bomuldsklude af gamle lagner deslige.
    Hvor køber du dine swisswax klude ebbe?

    Nej det er IKKE acetone... Produktet er en syre, men rolig nu ikke sådan en slags der æder lakken. Der sker INTET med lakken, men det må ABSOLUT ikke komme på plastik(Ulakeret, dør håndtag etc.). Men det er IKKE et amatør produkt, så hvis i skal have det er det VIRKELIGT på eget ansvar..!!!!!!


  • #7   10. apr 2009 Det med "Acetone" går jeg ud fra i alle kunne se var en joke? smiley

  • #8   11. apr 2009 Anders S

    - Ved Swissvax i England. God service - hurtig levering.


    Venligst,

    Ebbe


Kommentér på:
Overflade rust?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce