{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Kileram`s hjulet ? {{forumTopicSubject}}

Tro nok det hedder sådan..

Det hjul som sidder på tandrammen og køre med rundt og trækker generator osv.. Hvad i alverden heddet det ??

Mit er skævt og går ind i plasstikken siger seriøst som en skoda når den står i tomgang og det synes jeg faktisk er noget træls.. sådan skal den jo ikke sige..

Nogen som ved om den lige er til at skifte eller ? OG kan det virkelig passe man kun kan få sådan et Orginalt ? for så koster de sikkert også seriøst meget..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kileram`s hjulet ?
  • #1   29. apr 2009 Hey

Det hedder et Remhjul., og kan sikkert kun fås originalt., men ved en hugger sparer du nok en god slat vil jeg tro., er meget nemt at skifte hvis du bare har lidt værktøj ved hånden., ellers har du sikkert en ven der lige kan fixe det., smiley Der sidder en kile på krumtappen som gør du ikke kan sidder remhjulet forkert på., så derved skal i bare løsne remene og derefter skrue hjulet af., og skifte det smiley held og lykke..

• #2   29. apr 2009 Seriøst ? var det alt..
    Jeg fik afvide det var noget så svært og noget så hårdt og at det var umuligt og få det af osv osv..
    Damn det må jeg da igang med så for er godt nok træt af den siger sådan.. lyder af h til..
    Tak for hjælpen smiley

• #3   29. apr 2009 Ikke svært, da du overhovedet ikke har fat i tandremmen som du siger når det bare er det yderst til kilremmen, løssen remmen og afmonter det andet evt. ved hjælp af en aftrækker da skiven godt kan sidde og kile sig lidt fast smiley Held og lykke til

• #4   29. apr 2009 Ja er skam ikke så slemt.., smiley Går ud fra det var remhjulet du mente ihvertfald efter beskrivelsen med generatoren., men er det knasthjulet som sidder øverst inde bag plastikken, der hvor tandremmen kører på., Ja så er det straks lidt mere bøvlet for en der ikke er helt dus med tandremme og deres indstillinger.., men regner da med du mente det nederste hjul som osse er synligt bare ved at åbne motorummet.. smiley
    Men svært at få af., nahh., lidt kan det klemme., men ikke noget du ikke kan klare med en gummi hammer eller noget andet blødt at slå med.., aldrig gøre det med en normal hammer da kanterne er meget skrøbelige på hjulet da det er støbegods og ikke metal..

• #5   29. apr 2009 Det er ikke tandremme. Det er bare multiremmen du mener. Løsen remmen pil den af også skruer du remskiven af og sætter den nye på og samler det igen. Skide nemt

• #6   29. apr 2009 Jeg har også lige et spørgsmål hvis det er iorden jeg lige låner din tråd smiley

Nogle gange når jeg starter om morgen, så kommer der en pive lyd, det er ikke så meget men jeg synes det bliver værre og værre, altså den hyler/ piver lidt nogle gange når den lige er startet? Min ven siger det er en rem der piver og den skal bare strammes, men hvordan gør man det ? smiley

• #7   29. apr 2009 ja er nok bare remmen der piver.., stram den op., den skal kunne drejes 1/4 omgang rundt når du vrider den med fingrene., men oftes kan du osse give den lidt spray af en eller anden slags silicone..., det får det osse til at stoppe med det.., smiley

• #8   29. apr 2009 Hvor skal man stramme den op henne ? og vrider, mener du det er remmen eller et hjul ? smiley

• #9   29. apr 2009 du skal vride remmen., det gør du med fingrene., en på hver side af remmen., altså når den er sat på selvfølgelig og skal til at stramme den op., så justerer du remmen efter at du med en god hånd uden brug af kræfter kan vride den rundt til 1/4.. hvordan det strammer den og løsner den kan du se med de samme du kigge ved remmen og dens opbygning.., smiley men mener du skal bruge en 12mm ringgaffel nøgle eller lign.

• #10   29. apr 2009 ja kom vidst lige nogle bogstaver forkert hen der., og mangler vidst osse nogen., fuck det., du ved nok hvad jeg mener.. ;D

• #11   29. apr 2009 Hehe Jeg siger tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Kileram`s hjulet ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce