CA18DET Guru søges {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg besluttet at give min motor en sidste chance, da jeg næsten syntes at det ville være en skam at opgive den efter at have smidt så mange penge i den. Sagen er den at:
Den 2 gange indenfor et år er blevet renoveret, den sidste gang fik den hele turen. Nye lejer i hele motoren, topstykket gejlet, nye stempler, dysser. alle pakninger osv. skiftet. Se profil for spec på hvad der er i motoren.
Den blev kørt stille ind over 2000 km, og derefter indstillet på rullefelt hos JR som lavede en chip til den.
Den lavede godt og vel 300 hk ved 0,95 bar.
Efter at have virket i ca. 1 uger lagde jeg mærke til en tikken der kom så snart den var blevet varm eller var blevet fyret bare lidt af. Det lyder helt klart som om at det kommer fra toppen, og første indskydelse var at den midstede olitryk når den blev varm. Vi skiftede oliepumpen og den laver fint tryk ved alle temperaturer, men den tikkede stadig så snart den blev varm.
Mekanikeren sagde så at det nok var løfterne som var fucked. Hvorefter jeg betaler en mindre formue for at få skiftet samtlige løftere. Jeg tager op for at hente den igår. Og på vej hjem begynder den at tikke igen, mekanikeren siger noget om at det går væk når det er kørt til eller noget, men det bliver kune værre, samtidig med at den hakker meget og laver helt vildt benzinrøg når den bare får lidt gas.
Jeg nægter at sende den til mekanikeren igen da jeg efterhånden er ved at være godt trætte af at de tilsyneladende bare peger på et eller andet hvorefter jeg skal punge ud for at skifte det.
Så leder efter en der har et bud på hvad det kan være ller som måske har lyst til at kigge ud i garagen og komme med et bud. Jeg skal selvfølgelig nok betale i rigeligt med øl og hvad der ellers hører med. Jeg regner med at pille toppen af snart og sende den til "topstykkemanden" og få det testet.
Håber at der er nogen der har et bud på en løsning på denne tragiske historie som snart har varet 1 år og kostet mig på den forkerte side af 50.000 for en skide ca18det!!!
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 170
men det kræver bare du er i nærheden.....
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.539
Han arbejder på min CA18 for tiden, og han har tilsyneladende helt styr på hvad han laver.
Tror efterhånden han kan skille sådan en ad og samle den igen med bind for øjnene
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
Husk man ikke kan stille knaster på en ca18det kun ved brug af mærkerne der skal tælles tænder, når det er iorden skal tændingen stilles til 15grader med tps'en pillet fra.
tps skal stilles så det kontaktsæt der sidder i den åbner lige så snart gasspældet åbner det mindste
tomgang skal stilles til 800-850omdr når tomgangs regulatoren er pillet fra.
tændrør kan med fordel stilles til 0.7mm
Til trykprøvning
lav en prop der passe ind i turboen og kan sidde fast.
find et passende sted til at tilslutte en slange fra en kompressor med regulator indstil regulatoren på 2 bar, lyt og mærk.
Luftmængde måleren kan renses med kontaktrens eller bremsrens, rens også stikket da det kan give nogen mærkelig fejl hvis der er dårlig forbindelse.
benzntryk 3bar uden vacum slange og ca 2.5 i tomgang med slange.
se desuden om der er nogen fejlkoder på motorstyringen
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 79
Jeg kører på 10-60 Castrol Edge sport eller hvad det nu hedder
Som sagt ved jeg ikke rigtig noget om hvorledes den er stillet, da den er "programmeret" og indstillet af JR autoteknik, som at dømme ud fra de biler han selv ruller rund i burde vide hvad han laver.
Det underlige er at den hørte upålåklageligt efter at den blev kørt ind på felt med den nye chip, men efter ca. 2 uger begyndte hele maridtet så forfra igen..
Hvis der er nogen der skulle ha lyst eller tid til at kigge ud så skriv endelig 24680905, så ligger jeg øl på køl!!
Tusinde tak
CA18DET Guru søges
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside