{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

ca18det holdbarhed vs hk {{forumTopicSubject}}

nu har man jo ikke hørt for godt om ca18det men orker ikke at smide en 2.0 i da jeg lige har renoveret min 1.8...

hvilke hk køre i med og tror i jeg kan køre med ?
jeg har ikke sat andre stempler/plejlstænger eller toppakning i en de org.

har stage 2 chip fra apex der skulle kunne gi 280hk(max gætter jeg på)
anden fmic. gt28rs turbo 1,1 bars ladetryk.

den har ca 230-240 vil jeg tro. den køre godt men turbotryk kommer først ved 4500omdr

mon det holder hvis jeg får de 280 på en helt standart motorblok?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ca18det holdbarhed vs hk
  • #1   6. maj 2009 Det er der ingen der kan fortælle dig, som hovedregl mener de fleste at skal du over 240hk skal den modificeres... Jeg selv kører uden problemer med ca. 350hk - Uden andre stempler osv... Dog med MASSER af køling og en ordentlig motorstyring, da jeg mener det er det der smadre folks ca18'ere ! smiley

    Håber det kan bruges !


  • #2   6. maj 2009 der er skam eksembler på 600HK p åen Ca18det...... det handler kun om at vedligeholde og udskifte tingene efterhånden den går i stykker...... alle tunede motorer går altså i stykker med tiden.

    og især når du nu har ofret så meget på din ca18det motor, så kør dog videre med den. Jeg synes personligt den er helt fin fin


  • #3   6. maj 2009 og som regel kan motoren holde til 300 hk inden man skal skifte til andre stempler og toppakning med mere.

  • #4   6. maj 2009 Jeg vil forresten foreslå en anden toppakning smiley

  • #5   6. maj 2009 Hvis ellers den får den rigtige mængde benzin og den får olie nok, kan en ca18det klare op til ca 300-350 HK på std dele. Hvis den skal op i det leje ville jeg nok få kørt den ind med det setup du har eller vælge en komplet motorstyring for at sikre sig lang holdbarhed...

  • #6   6. maj 2009 jeg snakkede bare med nordicturbo og han sagde at de havde det med at knække plejlstænger...
    og det med at man ødelægger motoren med forkert blanding gør man jo osse med andre stempler og det.

    men tak for hjælpen alle smiley havde lige en kort stund mistet min tillid til min ca18det.
    næste projekt må blive andre stempler og plejlstænger.....og så self fuld programerbar motorstryring ...mums

    nu vil jeg gerne bare ha den holder til 230-270 eller hvad den nu bliver justeret ind til.

    er der forresten andre svagheder på dem ? synes jeg så et par knækkede trækaksler på drift pitten i fredericia i weekenden smiley


  • #7   6. maj 2009 Synes jeg har set folk skrive at hvis man ska over 250 ca så ska man ihvertfald skifte hovedlejer og plejlejer og evt. toppakning. Men så skulle det osse spille. Jeg har selv overvejet 300hk på et tidspunkt men regnede da osse med den skulle ha andre stempler og plejstænger hvis det skulle kunne lade sig gøre uden at smadre det hele.... men det er måske ik nødvendigt? Oo

  • #8   6. maj 2009 spørger lige måske dumt, men kan denne turbo http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?productid=1703&MenuItemID=47 sættes sammen med en stage 1 ??

  • #9   6. maj 2009 har fået ny krumtab i fordi den gamle var bøjet. så alle lejer er i orden. toppakning er osse ny men ikke en stål pakning.

  • #10   6. maj 2009 allan, det med knækkede trækaksler skal du IKKE frygte...

    De kom fra den røde S15 som lavede ca 500hk på hjulene, kørte med en MEGET grippy kobling, ligeskåret gearkasse og gode dæk med godt greb!!!

    der skal mere end 300 hk til at knække trækaksler, din gearkasse gir op læænge før akslerne gør!!!

    //Daniel


  • #11   6. maj 2009 han snakker om plejestænger smiley

    Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen der har ødelagt deres plejestænger

    jeg har kørt 2-3 år ,med 275-320hk uden problemmer standard toppakning osv.


  • #12   6. maj 2009 hvis du læser alle indlæg spørger han om andre svaghedder da han har set nogle knækkede trækaksler i frederecia smiley

  • #13   6. maj 2009 Jeg har aldrig forstået det med at køre med chip når man vil op og lave mange hk. Hvad er der blevet af at købe en motorstyring smiley ?

  • #15   7. maj 2009 Nej de fleste ca18det død fordi folk tror de kan lave 100+hk mere på en 18år gammel motor!

    Blandingen er til den fede side på alle HD og norris chippende og tænding til den konservative side, det er der ikke noget der går i stykker af, tilgengæld kan en custom chip/motorstyring give 10hk mere ved at køre det lidt tættere til grænsen ved samme tryk.

    Og hvis der bliver skrevet 17psi på en t28 så gæller det ikke nødvendigvis på en gt2871.

    alt i alt er det folks "det går sgu nok" holdning der slår dem ihjel


  • #17   7. maj 2009 Mads, skal lige høre om du kører 402m med din, eller bliver den aldrig hårdt presset ?

Kommentér på:
ca18det holdbarhed vs hk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce