{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Er jeg lidt uheldig? {{forumTopicSubject}}

Sidder lige her og føler mig uheldig!

Inden for de sidste 6 måneder har jeg fået:

Stenslag i forruden som flækkede hele ruden (udskiftning)

Katalysator brænder af (udskiftning)

Bilen bliver færdig og nylakeret kofangere kommer på, hmmm så smadrer jeg en kat på motorvejen! forfra...

Kort efter kører jeg en skrue op i mit højre fordæk (Toyo Proxes dæk...)

I dag!! kører jeg så en skrue op i mit venstre fordæk...

Jeg føler mig en smule efterfulgt af uheld lige for tiden syntes jeg...! nu må de her latterlige omkostninger snart stoppe! hehe smiley

Andre der kan stikke mig i at være uheldig med bilen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg lidt uheldig?
  • #1   10. maj 2009 hehe nej hvis der sker mere så går jeg helt amok...

Kan du lige se det for dig? hvis der løber en kat eller ræv ud foran mig på vej til DHB eller lign?

Argh!!!

Ikke andre der har fåat smidt en stor sten på taget? tabt alle fire hjul eller haft en mindre motorbrand? hehe...

• #2   10. maj 2009 host... katalysator var du selv skyld i HOST ;D

• #3   10. maj 2009 Jeg er blevet kaldt til syn af politiet plus fået 1000 kroner i bøde.. skønt ! smiley

• #4   10. maj 2009 Dennis -> hehe.. smiley

Mathias -> ja ok, den er også rigtig træls!!
    Hvorfor kaldte de til syn?

• #5   10. maj 2009 Han spurgte mig hvor mange mm mine spjældhuse var på - så måtte jeg jo svare ham smiley

• #6   10. maj 2009 arh pis...

De kunne godt se at motoren ikke lige var en original 4AFE kværn?

Ærgerligt...
    Men du griner bare af dem, den anden vej når så den ryger lige gennem syn uden anmærkninger! hehe smiley

Du kender vel en synsmand? eller skifter tragtene til noget filter?

• #7   10. maj 2009 Det kunne han lige med det samme..

Nej bygger den standard og syner den og så bliver den lavet tilbage igen.. De følger op på det jo..

Men har lige været til syn med den for 3 uger siden, så jeg spillede jo totalt uvidende.. *host host*

• #8   10. maj 2009 Nå, syntes ellers det er sjældent at man møder en politimand der kender forskel på udstødnings manifold og indsugning.

Men du har været uheldig må man så sige!! træls at skulle syne den igen

• #9   10. maj 2009 jeg har OGSÅ været uheldig ja smiley

• #10   10. maj 2009 Jonas -> det kan de heller ikke alle sammen! hehe! heldigvis...

• #11   10. maj 2009 Ja evt. noget skumfilter hen over tragtene

Men igen! det er jo lyden af åbne tragte man gerne vil have...

• #12   10. maj 2009 'føj Peder... Det lyder til du er lidt uheldig for tiden.

Har selv oplevet en lille "upser" her i sidste weekend.

Da vi skulle hjem fra F&F fandt jeg ud af at glasfiber ikke holder udstødnings gas der er for varm.

Så skal have reppet lidt på min bagskørte nu. Den er smeltet rundt omkring afgangshullet efter jeg lagde og legede lidt med Kasper på motorvejen i en 8-10 km med omd nålen over 6.000 rpm i 5 gear. æv

• #13   10. maj 2009 Jan -> Øv! det er også en af de rigtig irriterende øjeblikke!

Jeg var så tilgengæld heldig på vej hjem fra F&F !
    Hele vejen fra Messecenteret og ud til motorvejen lå der en politi MC i røven af mig. Heldigvis uden at stoppe mig eller noget. han kiggede bare lidt. Hehe! smiley

• #14   10. maj 2009 Slutningen af juli 2008:
    Nye dæmpere og hvad dertil hører

Stenslag i forruden af en Suzuki Stift som kørte for langsomt - jeg har så ikke gidet skifte den knækkede forrude...

Tja, jeg knækkede en trækaksel, "ny" på, ny gearkasseolie samt ABCON gøjl

Fejlen var mine døde forhjulslejer. Så de blev skiftet sammen med bærekugler, et nyt nav og så blev der lavet stort service.

Så kørte jeg 800km cirka, så splittede den "nye" trækaksel i 2 dele og den inderste blev trukket lidt ud af gearkassen gearkassen smed al olien.
    Afhentning på Splynks fejeblad (kostede billigt - men stadig var det ikke gratis at blive hentet i Nyborg og blive kørt til Vejle).
    Samle trækaksel, ny gearkasseolie og 12 timers bøvl fra jeg gik i stå på storebæltsbroen.

Siden da har bilen vidst kørt som den skal...

Ret dyrt år for mig også...
    Og så er der naturligvis mine sædvanlige 6 måneders ridser lavet af mongolspasserhatte som ikke fatter at lægge en seddel...

Så er sporingen gået af helvede til, så der er 4 nye Toyo Proxes T1-R på vej.
    Peder: http://blackcircles.com/ - vi er tre som købte T1-R derfra, det fik vi RET billigt! Fragten er delt, men jeg ender med at betale 2350kr for fire nye dæk smiley

Nu skal den så snart have ny olie igen - uden at have holdt stille iøvrigt!

Nå men, i lørdags kørte jeg i en HiAce, hvor bagtøjet overophedede så den måtte en tur i nødsporet ved Slagelse og derefter blive trillet ind til Autohallen i Slagelse...

• #15   10. maj 2009
    jONAS >

Ja da skal da have noget gas:P

• #16   10. maj 2009 Smølf -> arh!! nederen alligevel...

Det kan godt være du stikker mig der!

Men ja billigt må man sige for 4 stk T1-R
    Tror aldrig jeg vil køre på andet, kanon godt dæk syntes jeg...

Begge fordæk er blanke på indersiden pga. manglende sporing efter sænkning. bagdækkene fejler dog intet...

• #17   10. maj 2009 Oh ja det med sporingen kender jeg jo...

Jeg holdt med forhjulene drejet forleden dag - der så jeg så at jeg stadig har lidt mønster tilbage yderst - men indersiden af dækket er ... metaltråde smiley
    Såååå lader vi lige bilen stå et par dage til jeg får mine Proxes smiley

• #18   10. maj 2009 Hehe...

Ja det hjælper bare ikke at bestille nye dæk, de for jo desværre samme tur.

Nej der skal spores ordentligt...
    Det skal desværre gøres med stålfælge og på en 4 søjlet.
    Så alle skørter skal af og alufælge skal afmonteres. øv øv...

• #19   10. maj 2009 Tjah, jeg synes nu ikke du skal klage . Halvt år siden ristede jeg lige 3 stempler i min Starlet, og i dag gik der formentlig en ventil i Corollaen smiley Så det er vidst små ting det der er sket for dig . Hehe . Hvert fald penge messigt .
    Heldigvis nåde jeg da lige 4 - 5 trak i Corollaen igår i vejle smiley

• #20   10. maj 2009 Mathias -> hehe jep, det klarede du vist meget godt i går aftes!

• #21   10. maj 2009 Ved ikke hvad man skal kalde det, men lidt "uheldig" har jeg da været. Det startede i August, fik kørekort d 4/8-08, Super glad og det hele, hentede Corollaen d.7/8. Det var bare en fantastisk følelse, at skulle hente sin første bil, Jeg har den lige en weekend, så tirsdag skal jeg hjem fra arb. og jeg ved stadig ikke hvorfor jeg drejede, uden og se mig for, men jeg køre lige ind i en politiinspektør smiley

Totalskader hans bil, og min egen ville også være totalskadet hvis jeg ikke kendte ham, jeg købte den af.
    Fik den bygget op for 9000.
    Efterfølgene har der været gået en støddæmper, et knokkelled, en
    termostat, et benzinrør var utæt, Ja så har jeg også været heldig at få en stor revne i forruden.

Og ellers starter og køre den bare altid smiley

• #22   10. maj 2009 Har heldigvis kun haft små skader..

Først gik motoren.. (Manden glemte og sige at tandrammen havde kørt 20000 km over) jeg fik jo bare afvide alle service var overholdt.
    Så slog indsugningen sig løs (Blot der var flækket på den nye motor og det så de ikke efter inden de skiftet den)
    så smadret en mit ene strøm kabel til en af følerne i motoren så den meldte fejl.
    Så gik styreboksen i den.
    Så Begge støddæmpere bagunder gik.
    Så skulle min kammerat lige skifte min føler til vandet og så fik han den til at knække. Så hele lortet skulle skiftet.
    Så en skrue op i dækket på de nye 17 " Toyo..

Ja er bare lidt små skader smiley men det er stadig noget træls.

• #23   10. maj 2009 Hehe ja rigtig træls oplevelser!

Men man føler sig sgu da forfulgt af uheld, når det hele bare falder sammen på den måde.

Jeg havde f.eks. LIGE monteret skørtesæt og er på vej til striben en aften. Og så løber den forpulede kat ud foran MIN bil !! ud af de mange tusinde biler der kører på E45 motorvejen hver dag.

Og når man så for kofangeren lavet klar igen og omlakeret, så kører man da lige en skrue op i det ene dæk...! argh...!!

Tror i jeg var rasende der i nødsporet efter at have nakket den kat? jo tak!!!

Havde jeg fundet den kat længere bag ude, så havde jeg simpelthen trampet den i hovedet tusind gange... !!

Og at finde sin ene fælgkant hvilende på asfalten er heller ikke det fedeste.

Men nu må uheldene snart stoppe. hvis der sker et eller andet sindsygt på vej til DHB så går jeg da psykisk ned....
    Det skal nok passe at det begynder at hagle med golfbolde eller sådan noget? eller der hopper en elg ud foran mig?

• #24   10. maj 2009 Haha ja man ved jo aldrig smiley

Ej op med humøret nu mangler vi bare den gode sommer og så kommer der nok held igen.

• #25   11. maj 2009 Peder, du skrev:
    Ja det hjælper bare ikke at bestille nye dæk, de for jo desværre samme tur.

Nej der skal spores ordentligt...
    Det skal desværre gøres med stålfælge og på en 4 søjlet.
    Så alle skørter skal af og alufælge skal afmonteres. øv øv...

Øøøøhhh hvad? Man skal da vel netop spore bilen med den fælg kombination som sidder på bilen - ellers er det jo netop at den træder skævt?
    Og nej - 4 nye dæk hjælper ikke på sporingen - men det gør at man ikke kører på metaltrådene i dækket hen til AGL og få dytbilen sporet smiley

• #26   11. maj 2009 Hehe jep, der var skrald på Lørdag aften smiley Så det var næsten det hele værd !

• #27   11. maj 2009 Smølfen, ja det er klart...

Men her hos min lokale mekker er det sådan noget infrarødt lys de bruger til 4 hjulsudmålingen og der skal monteres sådan 4 jern dimser på hjulene imens.

Dem skal jeg ikke have på mine Dotz fælge...

Og jeg kan heller ikke komme på en 4 søjlet med den, sådan som den står

• #28   12. maj 2009 Hmm damn it hehe - jeg ved ikke hvordan sporing foregår. Jeg har aldrig fået det gjort (stupidass - might have been a good idea!)

Nå men - jeg kan nu sagtens komme på lift. Originalskørter længe leve smiley

Kommentér på:
Er jeg lidt uheldig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce