{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

20V pris? hvor? hvem? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens,,, jeg er ved at lave en liste over alt der skal laves på bilen, og er kommet til motor, og skal helt sikkert have 20v´er i den, men hva skal jeg regne med af pris for det hele,,, hvad er absolut nødvendigt i forbindelse med isætning af sådan en motor?
og hvem kan i anbefale?
Har tænkt mig at købe de fleste dele ved gadbjerg...

har indtil videre skrevet følgende:

Toyota Corolla Blacktop 20v ---- 8000 kr
Gearkasse ------ 4000 kr
Kobling ---- 3000 kr
Isætning af motor ---- 3000 kr
Maling af motor ----- 2000 kr
ECU ---- 2000 kr
Instilling af ECU ---- 2000 kr

lyder det fornuftigt eller?
problemet i min bil er nok at motor ophæng skal ændres for at mororen kan komme i.. så det koster nok nogle knaster?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  20V pris? hvor? hvem?
  • #1   10. maj 2009 Skal du montere 20v"erne den i din profil.

  • #2   10. maj 2009 ecu skal du afsætte 6 til MS incl indkøring. turbomotor.dk

    og nok også mere til isætning da meget skal tilpasses til dit 1,3 hul......

    udstødning skal der også sættes penge af til


  • #3   10. maj 2009 Recep S - Jah det er hverfald et af mine projekter smiley

    Dennis - har i forvejen 2" fra kat og bagud, hvis jeg så fjerne katten og laver 2" fra manifold, tror du så ikke det hjælper?


  • #4   10. maj 2009 Du får bare Rene til at lave din originale boks om . Mener det koster omkring 1000 kr. og så kører han den også ind for dig .

  • #5   10. maj 2009 Koster selve motoren kun 8000 kr? Jeg troede satme den var billigere, men der kommer selvfølgelig også en hel del oveni kan jeg se! Det er jo hele bilen der skal laves om nærmest!

  • #6   10. maj 2009 VRØVL, jeg troede selvfølgelig motoren var dyrere, ikke billigere.

  • #7   10. maj 2009 Mathias S --- jah okay så sparer jeg da lidt der smiley


    Men er der en billigere måde at få en Blacktop i bilen? og stadig den kan holde til daglig brug?



    lige en OT:
    Har lige lavet en liste over ALT jeg vil have lavet på bilen,,, slutpris 180.000 kr!!!!
    jeg var ved at falde bag over stolen,, men okay det er så også uden rabatter som man kunne få,,, og så er alt proffesionelt lavet...


  • #8   11. maj 2009 Jeg regnede lidt på det da jeg overvejede silvertop i min spand (AE101 - så den er klar til en 20v motor).

    Silvertop, ny kobling, olie, tandrems kit, kølervæske og alt andet som jeg mener BØR skiftes på motoren og laves ved bilen når man sætter motoren i: 10.000kr
    Det er så uden arbejdsløn og jeg mener heller ikke at jeg har regnet udstødning med der.
    Gearkasse ville jeg regne 5000kr hvis det skal være en 6trins - ellers så køb en 4AFE, den kan ikke være så dyr!
    Kobling, udrykkerleje, trykfod koster originalt (med toyota klub danmark rabat) til en 4AFE: 1300kr cirka - så tager Rene vidst 500kr for at forstærke trykfoden (husk at jeg har regnet den pris med i motoren).

    ECU samt indkøring ville jeg lade racezone.dk om at gøre!

    Maling af motor og sådan - tja, kommer an på hvor meget du vil have lavet!

    Lad nu være med at montere en 4AGE motor i en EE101 - det er simpelthen for dumt. Køb en AE101 i stedet for, så slipper du for en masse ombygningsbøvl!


  • #9   11. maj 2009 smølfen! --- det er rigtigt det er nemmere, men har sku lige købt bilen, og er sku rimelig glad for den, og kan sku ikke få den pris igen som jeg har givet for den,, så det vil være en ren lose lose situation, hvis jeg sælger den for at købe en AE101,, medmindre jeg køber en med 20v i, i forvejen, og jah så ved jeg jo ikke hvordan den er blevet kørt?

    så lidt en træls situation egentligt...


  • #10   11. maj 2009 Som jeg ser det taber du 80% af de penge du ligger i sådan et her projekt. Så måske ville det faktisk kunne betale sig for dig, at lede efter en corolla med en 20v.

    Det er rigtigt at man ikke ved hvordan den er blevet kørt, men måske er man heldig at finde den rette. Du ville i hvert fald spare penge.

    Dog mister du så glæden ved at bygge den selv, men det er jo et valg man må tage smiley


  • #11   11. maj 2009 Når du køber en motor af Egon, ved du heller ikke hvordan den er blevet kørt de første 40.000km eller hvor meget den har gået...

  • #12   11. maj 2009 Der er som regel km tal på hans motorer . Men om det så passer skal jeg ikke kunne sige smiley

  • #13   11. maj 2009 Ja så vidt jeg kan se (når man står og sammenligner EE101 og AE101) så sidder ophængene altså slet ikke ens... og heller ikke med ens afstand

    Så vil du til at skære dem væk og svejse dem på andre steder? for at tilpasse dit motorrum til en 4AGE?

    Så for du nemlig en medalje af mig, den dag du for synet en EE101 hvor du har flyttet motorophængene....

    Er godt nok 100% enig med Smølfen her...
    Også selvom du er rigtig glad for bilen, det forstår jeg da godt. Men stadig en dum ide at smide en 4AGE motor i en EE101'er.

    Det bliver noget bøvl, sagt på godt jysk...


  • #14   11. maj 2009 Men som sagt, så for du nok ikke synet en bil med ophængene flyttet, ligesom du heller ikke må skære i tårnene eller køre med 3 hjul....

    Èn ting er at motoren ikke er typegodkendt i Ae101, men i EE101 tror jeg slet ikke den går. Den ligner jo absolut heller ikke 4EFE.

    Med mindre du har en god kammerat som er synsmand?


  • #15   11. maj 2009 Jah jeg kan sku godt se det kan gå hen og give mig alvorlige problemer, lidt træls må jeg sige smiley .... men så kan det være jeg skal nøjes med en 4E-FTE ? lyder lidt nemmere, og burde også kunne holde til daglig kørsel?

    for ville være ked at at miste 5-10 tusind kr. på 3 mdr.... for at købe en 1.6 og starte op fra bunden med at gøre den lækker og smide ny motor i.


  • #16   11. maj 2009 Ja helt klart 4EFTE

    De lyder rigtig godt og yder jo også kanon godt. Altså af så lille en motor at være.

    Og så når folk spørger hvad den yder? 200hk!
    Så siger man at den kun er en 1300 motor! hehe! smiley

    Og ja det kan sagtens holde til dagligdags kørsel, hvis det bliver bygget til det.
    Husk at sådan en Glanza motor ER bygget til at bruges hver dag, det er en ganske fin og holdbar motor.



  • #17   11. maj 2009 hehe jah nemlig, og den yder da vidst standard 135 hk...

  • #18   11. maj 2009 Lige præcis...

    De skulle være forholdsvis nemme at tune har jeg da hørt.

    Intercooler kit, anden udstødning, perfekt indstillet MS2 eller 3

    Så skal den nok rykke ganske fint er jeg sikker på


  • #19   11. maj 2009 jah ikke smiley så bliver det sku sådan en fætter der skal i smiley

  • #20   11. maj 2009 nu vi snakker om denne type 20V'er.... hvor mange er blevet busted af synsmændende? og hvad skal man gøre i den situation hvor det sker?

  • #21   12. maj 2009 TC G - hvis du bliver busted, så er det bare i med den originale kværn.
    Hvis man dog bruger kraniemuffen når man bygger bilen, sørger man for at ledningsnettet understøtter både 20v motoren og den originale 16v motor.
    Ja det tager lang tid - men den tid har nok tjent sig hjem når man skal skifte motor smiley

    Jacob S: Ja, smid en 4EFTE i den i stedet. Alt kan holde og alt kan køres i smadder.
    Hvis du tuner en 4EFTE til 200hk og holder hane på hele vejen fra Skagen til Paris, ja - så dør lortet. Men fordi du fyrer den af en gang i mellem, det skulle den fint kunne holde til!
    Men tophastigheden skal man bare ikke udfordre, og man skal ikke køre lyskrydsrace en hel aften... Alt med måde!

    Peder: i en E10 er der forboret til modsat type ophæng, ergo er der forboret til E-ophæng i din bil og i Jacobs er der forboret til A-ophæng. Så ændringen er ikke så "sindssyg" - man skal bare købe et enkelt motorophæng, resten passer sammen til motoren.
    Men det gør det bare ikke lækkert, det er stadig noget skodkrabat at skulle bore til nyt ophæng!
    Iøvrigt skal ophængene ikke skæres af, det er kun ophænget ude ved tandremmen som er forskellen, og det kan skrues af. I hvert fald på en AE101 (mit har været fjernet, da jeg skiftede tandrem) smiley


  • #22   12. maj 2009 smølfen - Havde tænkt på at køre en 4E-FTE med 150 hk, så det burde da kunne holde,, har slet ikke tænkt at skulle op de 200 hk, for som sagt skal den kunne holde til daglig brug, men også til en tur i vejle i ny og næ,,

    men hvorfor kan jeg ikke udfordre tophastigheden på en 4E-FTE?


  • #23   12. maj 2009 Hvad sker der egentlig hvis du bliver stoppet af politiet med en 20v'er, og de vil se i motorrummet?

  • #24   12. maj 2009 Mikael: Bøde på 5k og en tur i synshallen hvis man er lidt uheldig. Er man heldig får man lov til at smutte og er man lidt uheldig bliver man bare smidt til syn.

    Jacob S:
    Det er generelt en MEGET dum ting at tune en motor - og så forsøge at ramme tophastigheden. Det er set meget ofte at motoren overopheder eller eksempelvis banker - og så står den på totalrenovering.
    Samme gælder at fyre den af med blyfri 95 i tanken - det går heller ikke hvis bilen er kørt ind med blyfri 98 eller vpower 99. Den banker - og du kan totalrenovere.

    Sidst i december var der endnu en bekendt som kørte 95, skød den af - den bankede og så var det slut...
    10k smidt ud til renovering af motor... Det er fanme ærgelige penge!
    Dertil skal man så huske at den skal køres ind på ny hvis det skal spille ordentligt med nye stempler og sådan...


  • #25   12. maj 2009 jah okay, så er det ikke for sjovt,, men hvem fanden holder ikke øje med temp måleren når man kører stærkt???

    Men tak for hjælpen mester smiley


  • #26   12. maj 2009 Erhm, din tempmåler tjekker som regel kun kølevandet, og da dine stempler ikke er vandkølet - så kan du ret svært holde øje med om de overopheder, altså før det ER sket smiley

  • #27   12. maj 2009 arg, okay på den måde,,, hehe skulle lige forstå dig rigtigt smiley

Kommentér på:
20V pris? hvor? hvem?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce