{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Fladt batteri {{forumTopicSubject}}

Nu har min skyline holdt i garagen i omkring 3 måneder uden rigtigt at have været på de store ture.

Er det normalt at den er helt død for strøm eller har jeg noget i bilen der trækker strøm fra batteriet?

Det skal lige siges at mit batteri næsten er helt nyt, det blev købt d. 1/3 - 2009 og efter installering af dette har bilen stort set holdt stille.

Nogen der kan hjælpe mig her?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladt batteri
  • #1   16. jun 2009 ja min gik også helt død. så jeg måtte ud og købe et nyt batteri. nu har heg så købt en lille lader der bare vedligeholder batteriet den kostede 250kr

• #2   16. jun 2009 Købte batteriet i marts så det burde stadig holde smiley

Og den lille lader er også købt hjem, det var mere om det var helt unormalt at bilen ville "æde" hele batteriet på 3 måneder smiley

• #3   16. jun 2009 do you have an alarm???

get one of these..

http://www.ringautomotive.co.uk/product_detail.asp?prod=1370

smart charger

• #4   16. jun 2009 Yes i do have an alarm, so thats one source thats consuming electricity.

But if its a common problem ill just recharge it when its low.

Look s like at good charge you've found there RB i might try it out.

• #5   16. jun 2009 they sell one in t hansen , it says it's for a motorcycle but works fine..I have one permanantly on my bljue skyline..

• #6   16. jun 2009 Det er meget normalt at alle biler der står længe aflader.
    Der er næsten altid en alarm, en centrallås, eller andet udstyr som antenneforstærker hvis man har TV eller andre små ting der tar strømmen selv når bilen er helt slukket... Og specielt hvis ikke den står et opvarmet sted. Og så vil et blybatteri aflade sig selv lige så stille oven i!...

Selv min Audi A6 2,5 TDI quattro med alt hvad der kunne fåes af udstyr kunne knap nok slæbe sig selv i gang når man kom hjem fra en 14 dags ferie.

Hvis de skal stå i mere end 5-6 dage vil jeg klart anbefale en lader..
    Blybaterierne har heller ikke godt af at stå med lav spænding. De skal helst være over 60%. Ellers lever de ikke længe.

Jeg har lavet et lille stik ude under forkofangeren. Som jeg kan sætte til laderen som står i garagen. Så er det lavet sådan at hvis man glemmer at trække det ud, så smutter det selv ud når man bakker ud smiley

• #7   16. jun 2009 Mange tak for alle svarene, så er der jo ikke andet for end at lade bilen op engang imellem smiley

• #8   16. jun 2009 when you are not using just plug in the smart charger. Mine only keeps a charge for about 6/7 days with a hornet alarm..Skyline batterys are pretty small !!

• #9   16. jun 2009 husk nu den lader skal være eletronisk ellers kan det skade dit eletronik i bilen bruger selv en cetek lader

• #10   16. jun 2009 En elektronisk?

Altså en der stopper når batteriet er fuldt ladt op?

Har det nogen betydning for hvad laderen er hvis jeg blot lader batteriet op når det ikke er i kredsløb med bilen?

• #11   17. jun 2009 Mere og mere tyder på at det nok ikke er så slemt at bilen døde efter 3 måneder smiley

Kommentér på:
Fladt batteri

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce