{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

min brors polo g40 ter sig mystisk {{forumTopicSubject}}

ja nu jeg næsten nået dertil hvor jeg opgir den motor.
det startede med den smed olie op a ånderøret når den fik lidt klø det blev så gradvis værre og værre
så jeg troede det var underkompration så jeg splittede motoren a og fik toppen sendt ud i byen og hovederenoveret dette , mens jeg honede blokken og smed nye stempelringe i.
da jeg så samlede den igen gik den fint men så begynte olien og komme op ved oliepinden ikke ret meget men det kom.
nu er den gået helt galt den smider al benzin ned i olien og klager over olie tryk (olietryk er målt og var ok) hvad fanden kan der så være galt med den kære lille motor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min brors polo g40 ter sig mystisk
  • #1   20. jun 2009 Kan det ikke være et krumtapsleje der er gået?

  • #2   20. jun 2009 ville den så ikke lave mislyde? den siger fint

  • #3   20. jun 2009 Det har min også gjort. Både smidt olien op af ånderøret og smidt benzin i olien.. Det er dog længe siden sidst den gjorde det.
    Den smed olien op af ånderørt på vej hjem den gang jeg hentede den, nåede lige over storebelt.
    Så for 4 måneder siden smed den pluselig benzin i olien. den har dog ikke gjort det siden men, er sikker på jeg skal ha lavet mig en ny motor


  • #4   20. jun 2009 Tror ikke man kan høre de lyder der kommer der nede fra. Det kunne hvertfald skyldes benzinen i olien, men ved ikke lige med det at den skyder det op igennem ånderøret. Jeg har fået fat i en ting der griber olien der kommer der op, så det ikke ryger ud over det hele. Men jeg er ikke sikker på min gør det, det sagde $TURBO$ bar at hans gjorde.

  • #5   21. jun 2009 jeg tror cylenderne er blevet ovale derfor den smider benzin i olien jeg skal have kompratinos måltm den igen hvis det er det så bliver den sku lavet om til en 1,5.

  • #6   27. jun 2009 Min havede flækket 3 stempler da min smed olie op ved oliepinden. Men hvis du har skiftet det du siger så har du jo set på stemplerne. Så kan det godt være oval cylinder pga den har været for varm og slidt. At bygge sådan en om til 1.5 koster kassen 14 Kilo. Hva med G-lader fejler den noget. Der er nogen i tyskland der har haft problemer med at G-lader skyder tryk i olie kanalen som så danner underkomp i motoren.

  • #7   27. jun 2009 g-laderen er ok og olie tryk er blevet målt og var ok inden den begynte med og blande benzin i olien

  • #8   28. jun 2009 så tror jeg sku fejlen er lavet den køre upåklageligt nu har skiftet den blå føler den har åbenbart smidt alt for meget benzin ind så nu starter den perfekt og står fint i tomgang. den fik nyt olie og filter så olietryk er ok igen.
    vi pillede den (vaccumligene) fætter a nede på ånderøret og borede hullet op så der er fri gennemgang i så satte vi et filter på den anden side og blændede hullet a der hvor ånderøret sad. nu køre den perfekt igen uden og smide olie op nogen steder smiley


Kommentér på:
min brors polo g40 ter sig mystisk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce