{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Lak "skade" {{forumTopicSubject}}

Hejsa

jeg har fået sådan nogle meget tynde ridser på min bil.. slitage eller hvad man nu vil kalde det smiley
det er sådan nogen som man kun kan se når solen står helt rigtigt !
man kan knap se dem i direkte solskin.. slet ikke når det er overskyet..

kan man ikke få dem HELT væk for EVIGT ?
kan sagtens polere dem væk.. men det holder kun i 1 uge ca.. så kan man så småt se dem igen..

nogen der kan hjælpe ?
bilen er den jeg har i min profil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lak "skade"
  • #1   14. jul 2009 Hvis de kommer igen efter polering så er det kun fordi du fylder ridserne op og ikke udligner dem. Du kan prøve at vandslibe og efterfølgende polerer det op.
    Bedre kan jeg ikke lige rådgive uden at ku se lakken, for at vurdere om det rent faktisk er UNDER lakken at ridserne ligger.

• #2   14. jul 2009 Skoda har fint med lak, så længe det ikke er på kanter og falser. Mine de gamle har Octavia og der har jeg målt lagtykkelserne, den model kan ihvertfald sagtens bære vandslibning.

Kia, Chevy og generellle billigmærker er de mest kritiske, Citröen er også fæle på nogle af modellerne.

• #3   14. jul 2009 Mazda 6 blir jo også lavet på garantien med fuld omlak, så hvad pokker smiley

Men hvis ovennævnte ridser er så fine så burde enhver lakstand ku klare en top-vandslibning. Men det kan også være under lakken at problemet hviler, det er bare ikk til at se uden man står overfor vognen

• #4   14. jul 2009 altså.. man man ikke mærke ridserne eller noget...
    det ligner lidt "edderkopspind ridser" bare en smule værre..
    kan man ikke polere det væk.. måske med noget let slibe middel ?

• #5   14. jul 2009 Kommer den i vaskehal? Nogle klarlaktyper tåger også meget let, men hvis det er overfladiske ridser, så bør enhver polering sagtens ku fjerne det. Hvad polere du med? Maskine/manuelt? Hvilke produkter? Hvilken forsegler?

• #6   14. jul 2009 det kan sagten poleres væk..du fylder dem op med produkt sådan som du gør nu.. i hånden skal du bruge Meguiars Scratch X2.0.. det kan ta de ridser.. ellers maskine påmed f,eks m83 dual action... tro ikke det er nødvendigt at vådslibe, og der ER masser af lak påen SKoda..

mvh
    anders
    www.klarbil.nu.

• #7   14. jul 2009 Hey Stefan.
    De sidste små ridser du ser, kan være fra når du polerer.
    Hvis man ikke arbejder produktet fint nok fra start til slut, kan man ende med de HELT fine små ridser, som ligner de er spredt som bitte små sole ud over hele bilen. Hvis jeg forstår dig ret, er de så små det stort set er ubetydeligt, dog irriterende når man ved hvad man ser efter..

Hvis det er tilfældet, synes jeg du skulle prøve at bruge din polish således at du kører med meget lav hastighed, derefter mellem og så når du laver sidste "pass" skal du sætte hastigheden ned til minimum igen..

jeg læste engang at slibemidlet i polerings produkterne, ændrer sig efter hastighed / ttemperatur og antal "pass" man laver - hvorfor det er vigtigt at "slibe langsomt ned" til slut også..

Jeg prøvede teknikken på en bmw med keramisk lak tingeling sidste uge, og synes faktisk det gjorde en mærkbar forskel på mit afsluttende resultat...

Mine 5 cents

Michael.

• #8   15. jul 2009 MIchael V
    Du har også helt ret mht. passes og hastighed..
    Det er ikke disse i sig selv der gør det, men varmen..
    Det er varmen der gør at polish nedbrydes til det endelige produkt..
    Således bliver de ofte finere og finere, men derfor er det stadig ganske rigtigt at passes og hastighed er med til at give varmen som nedbryder den og giver det endelige resultat..

Hvis nogen af jer har læst DW's guide til maskinpolering ser i også zenithpoint teknikken.. Den beskriver netop det som der er ideen bag alt dette..

• #9   15. jul 2009 hej alle smiley

tak for alle svarene... er temmelig rookie hva ang det der..
    men jeg havde den hos en mand som polerede den op.. men det fik ikke ridserne til at forsvinde... eller jov... men de kom igen..

har selv prøvet at polere dem væk i hånden.. men ja de kommer igen..

der skulle vel aldrig være nogen af jer der bor tæt på ?
    bor i sønderjylland smiley

• #10   15. jul 2009 København sorry smiley

• #11   15. jul 2009 Steffan
    Hvilke produkter brugte du til det i hånden?

• #12   16. jul 2009 brugte baren noget turtle wax grøn flaske...
    tror ikke det er det bedste.. men igen
    har ikke så vældig meget forstand på det smiley

så det ville kanon hvis der var nogen der kunne hjælpe enten med hvad jeg skulle bruge og fremgangs måder osv

• #13   17. jul 2009 Steffan
    Flere har fået gode resultater med Menzerna.. Jeg, ligesom mange andre, har købt et sample kit hvor du får nogle så bøtter med lidt forskelligt med så du får små penge får lidt af hvert.. Og jeg har fået poleret hele min vogn (dog ikk i bund alle steder da jeg kan leve med lidt småridser og er lidt nervøs for det blir for tyndt bagefter..
    Men det er der jo altid mange folk der kan udtale sig om.. Jeg har kun prøvet menzerna og meguiars.. Begge er gode, men hvis jeg ska ud og ha nyt igen så ville jeg nok faktisk gå efter meguiars.. Synes den er nemmere at se når det nedbrydes synes jeg..

Men som sådan er mulighederne mange.. Meguiars, Chemical Guys, poor boys.. Det er jo som man lyster og svært når man ikke har erfaring indenfor mange af dem..

Mht. fremgangsmåde.. Der kunne du evt. gå ind på detailingworld.co.uk og finde deres poleringsguide.. Den er rigtigt god og dækker stort set alt du behøver at vide.. Det tager noget tid, men tro mig.. Det er det værd istedet for at risikere noget med lakken fordi man tror det ikke kan være så svært..

• #14   17. jul 2009 The Beast Meister

tror også jeg skal ha noget meguiars.. men hvor køber jeg det henne ??
    har søgt på google men syntes ikke jeg fandt noget i dk ??

og hvad mener du med nedbrydes ?? smiley vil jo helst ikke skade min lak eller noget !

• #15   18. jul 2009 Steffan P
    Prøv og brug lidt tid inde på denne side.. http://www.detailingworld.co.uk/forum/index.php
    Læs deres guide sektion.. http://www.detailingworld.co.uk/forum/forumdisplay.php?f=17 Den forklarer mere omkring hvordan man polerer og så der rigtigt mange rigtigt kloge folk også til hjælp..

• #16   18. jul 2009 ok tak for det smiley må hellere komme til at læse lidt ! smiley

men hvis der er en der vil forklare det lidt på dansk så ville det også være kanon smiley

• #17   20. jul 2009 Du kunne støtte en dansk Meguiar´s sælger der giver ALT info på dansk..man måendda ringe til ham... *G*

check
    www.shop.klarbil.nu

Mvh
    Anders
    www.klarbil.nu

• #18   24. jul 2009 tak Anders S smiley

det vil jeg lige lure på smiley

• #19   17. aug 2009 nye web adresse..
    www.meguiarsshop.dk

mvh
    Anders
    www.meguiarsshop.dk

Nu med ENDNU lavere priser..!!

Kommentér på:
Lak "skade"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce