{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

raslelyd i 2E motor (2,0 gti 8v) {{forumTopicSubject}}

Troede forleden dag at mit varmeskjold på forrøret var det at rasle løs, for når man accelerede / gav motoren gas, så raslede det præcist som om at netop dette sad løst. Men det var jo så ikke lige tilfældet..... Mislyden er der ikke i tomgang, men kommer efter ca. 2000 omdr og frem til godt 4000 og derefter forsvinder det igen.... Lyden kommer fra mit topstykke!! Hvad i alverden går det ud på? Det skal siges at mine dyser er en smule slidte, for de tikker lidt, men ellers kører motoren problemfrit og kører og trækker som den skal. Der er bare denne mislyd og jeg aner ikke hvad det er..

Nogle der har et godt bud? - På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  raslelyd i 2E motor (2,0 gti 8v)
  • #1   25. jul 2009 der er intet der sidder bagpå, som kan rasle??

er du sikker på det er fra toppen??

• #2   25. jul 2009 Ventilløfter måske?? Et slidt lejeoverfald til knasten?? Eller noget andet løst... Prøv da eventuelt at tag ventildækslet af og se om noget sidder løst...

• #3   25. jul 2009 plejllejer de larmer normalt omkring 3000 omdr. især hvis bilen skal sejtrække

• #4   25. jul 2009 Ha det være et motorophæng så udstødningen måske rammer forbroen eller noget andet?

• #5   25. jul 2009 Nej, alt er tjekket og der er intet der sidder løst på motoren. Lyden kommer inde i motoren, ved cylindrene tættest ved tændingen. Lyden er der hele tiden, om man bare gasser op, kører stille og roligt eller man accelerer som en i helvede..

Men ja, prøver da lige at afmontere ventildækslet smiley

• #6   25. jul 2009 har faktisk prøvet noget lignende, hvor vi også syntes, det kom fra motoren, men viste sig, at være en lille tap på trykpladen(koblingen) der var revet løs, og fløj rundt i gearhuset.. smiley (lyden var kun ved bestemte omdr.)

• #7   25. jul 2009 Hvis det så bare er det Casper. Men det finder jeg da snart ud af, for skal have skiftet kobling smiley Den har det ikke så godt efter tidligere ejer..

• #8   25. jul 2009 ja så bliver det jo spændende og se smiley
    træls at overtage noget som er behandlet, dårligt...

• #9   26. jul 2009 Jamen motoren er sgu ok, lige på nær hvad den lyd angår, for den har kun gået 127.800 nu og bruger ikke vand, men har så til gengæld fyldt ca. 1½ dl. olie på, for et halvt års kørsel. Men det er jo normalt nok og jeg kører heller ikke selv lige pænt hver gang smiley Men tidligere ejer var en gammel mand og kunne forestille mig at der er filet meget kobling eller så har han kørt med foden på koblingen. Den kan godt accelere uden at glide i koblingen, men den kan ikke smide hjulene, uden at den glider.

Kommentér på:
raslelyd i 2E motor (2,0 gti 8v)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce