9.838 visninger
|
Oprettet:
tunning/motor sprøgsmål.. {{forumTopicSubject}}
hva er jeres erfaring inden for tunning af b20 motor...??? hva holder de til, hvilke dele skal skiftes/forstærkes... og så lige par tekniske spørgsmål:
hvor køber man samlet nye weber karb henne? har set nogle har dem i chrom kan de købes eller er det noget man selv for gjort?
nogle der ved hvor sådan en her købes http://www.123ignition.nl/brand/images/123bo4.jpg
nogle der ved om det her et stk pris eller for 4stk
"VEVSTAKE B18/B20/B30 t o m 1973 Lättad ca 100g för 22mm kolvbult. Högglanspolerade. 350426 1330:- "
håber nogle kan byde ind med noget....
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
men jeg lytter lige med her
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 185 Svar: 764
apr 2006
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 10 Svar: 137
For det andet er der to måder at tune på enten omdrejninger eller kubik.
Amerikanerne tuner med omd. svenskere med kubik.
apr 2006
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 10 Svar: 137
Endelig er der en meget billig måde at få flere HK på afvej og let så meget som muligt i motoren, en std B230 K kan ved denne process komme op på små 200 HK, std 112 HK.
strømfordeler her skal du finde en fra en 240 fra 1975 med B20 den passer perfekt til en tunet B20.lumatronik i england laver elektronisk tænding til denne(se Ama).
venligst Adrian
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 113
http://www.kgtrimning.com/katalogE.htm
Her kan du få indblik i prislejet om ikke andet, (det svenske krone er nede).
apr 2006
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 135
har aldrig haft problemmer med kobling el.fiberhjul ikke kunne holde.
Håber det kan hjælpe dig. kenneth
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 185 Svar: 764
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 113
ellers kan jeg varmt anbefale karburatoren på side 51, den opret stående 36/36 Weber.
Det er en register karburator, hvilket vil sige den både kan køres almindeligt, men man kan også hente op mod 140 hk ud af den.
Nu ved jeg ikke lige hvad målet er, men jeg har 2,2L B20 planet top, 36/36 Weber. det funger ganske fornuftigt
Den kan da overraske de fleste
Jeg har også gjort et par tiltag for styrke motoren lidt, bl.a. det tidligere omtalte Fiberhjul er skiftet til et stål sæt, det lyder indtil det er kørt til som en kompressor, men det går over efter de første par tusind kilometer.
Jeg har også høj volumen oliepumpe, det skulle sikre en bedre smørring og derved lidt længere levetid på plejlejerne.
Hvis du går igang med en større omgang kan jeg anbefale at få stillet karburatorene af en der har styr på det. havde en lidt bitter oplevelse med første borring. her kørte jeg med forkerte nåle i mine SU karburatorer, hvilket resulterede i en benzinskylning af cylinderne. dvs. overskud af benzin som skyller oliefilmen af cylindervæggen, og så holdt den borring kun 7000 km.
held og lykke med projekterne, og husk at lægge billeder op.
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 113
Så nu har jeg en D-knast i, den er ganske fornuftig. den har selvfølgelig ikke så meget i toppen som en R knast, men den trækker hele vejen. og så har den også en bedre motor gang i det hele taget.
Jeg har også kørt med C knast, men den er kedeligere end D knasten.
Hvis man alligevel bruger pengene så snak med KG hvad de anbefaler, De har en smule erfaringer og svar gerne på spørgmål. jeg tror jeg skal prøve en af deres knaster næste gang.
apr 2006
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 135
jeg har kørt meget med en F knast ,god motor gang + trækker bare rigtig godt.
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 113
apr 2006
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 10 Svar: 137
venligst Adrian
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 113
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
http://www.volvoamazonpictures.se/documents/amarace/R-sport.pdf
tunning/motor sprøgsmål..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside