{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

N/A Supra MK4 - til SUPRA RZ = TT {{forumTopicSubject}}

Hey drenge og eventuelle piger..

Jeg har gået og overvejet at købe mig en Supra, jeg bor i Sverige, så afgiften er ikke noget jeg skal bekymre mig om heldigvis smiley

Jeg har kigget lidt på en del Supra´er igennem årenes løb, og har efterhånden en god baggrunds viden omkring den dejlige bil.

Jeg har dog overvejet hvor vidt det ville kunne svare sig at købe en N/A Supra, og derefter lægge lidt penge i den til Turbo. MEN, her kommer spørgsmålet så ind. Er der forskel på motorene i de forskellige Supra´er? Altså er RZ´ens motor forstærket for at kunne klare trykket ? Eller er motoren den samme, forskellen er bare turboerne?

For så ville det jo evt. ikke blive så dyrt at lægge et par turboer i..

Tak for jeres svar drenge og piger, håber at i forstår spørgsmålet smiley

/ Kregme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  N/A Supra MK4 - til SUPRA RZ = TT
  • #1   8. sep 2009 der er ikke meget mere end 20.000 til forskel på en TT og en N/A så jeg ville uden tvivl vælge TT'eren fra start, så slipper du for at have bøvlet med at skifte motor og alt hvad der ellers hører til..

  • #2   8. sep 2009 Det kommer an på, hvor mange hk du vil have.
    Hvis du vil over 450 hk så køb en ttér
    TTéren kører med en getrag gearkasse, som kan holde til 1000 hk.
    Og så har den også et gear mere.
    Bagtøjet er også bedre.


  • #3   8. sep 2009 Men motordelene er de samme på TT´eren som på N/A Supraen ? smiley

    Gearkassen er anderledes, og bagtøjet er anderledes ?


  • #4   8. sep 2009 husk du ikke kan syne en turbokonverteret bil i sverige. og når du ikke skal betale afgiften vil de ALDRIG kunne svare sig at begynde at bygge om. køb det du vil ha fra starten

  • #5   8. sep 2009 Christian S - Men det kan man vel gøre før man laver den om.. smiley Selvom det ikke er helt lovligt.. Der må også være en del at spare mht. forsikring osv. selvfølgelig stadig ikke lovligt..

    Tanken var måske på sigt at lave bilen om til en TT.. Og starte lidt blødt ud med de 250 hk, eller hvor mange en N/A har.. Men ville dog helst have mig en TT.. Eller en Single Turbo..


  • #6   8. sep 2009 Ang. forsikring.
    Så er prisen den samme - hvert fald de steder jeg fik tilbud fra.


  • #7   8. sep 2009 Okay.. Så er det jo nok bedst at købe en TT´er !.. Havde også overvejet at hive en hjem fra Japan.. smiley

    Det er jo trodsalt lidt billigere.. så har vi desværre bare EU moms´en at bakse med smiley


  • #8   8. sep 2009 Gør dig selv den tjeneste, at finde en med alt det gejl , stumper du kan lide.

    Skal du først til at købe stumper til den, når den kommer hjem, så er du hurtig en fattig mand smiley

    Trust me smiley


  • #9   8. sep 2009 Jeg er bare bange for at de der små japanere har gennemtævet deres supraer smiley Men jeg ved det selvfølgelig ikke smiley Hopper i seng nu drenge.. tak for svarene..

  • #10   8. sep 2009 He he
    Gennemtæver vi alle ikke vores smiley


  • #11   9. sep 2009 Rofl
    Velkommen i klubben.
    Baskede min kobling da den kom ud af vinterhi.
    Inden den blev skiftet, lykkedes det mig at baske bagtøjet - godt klaret med en kobling som ikke tog ved.

    Nu holder den med et basket krumtapsremhjul, som lige synes at det skulle prøve at dele sig i 2.



  • #13   9. sep 2009
    Jeg tæver heller ikke min.
    Folk siger de holder til hvad som helst, men er der snart nogle tilbage som ikke har skiftet plejelejer ???

    smiley


  • #14   9. sep 2009 iøvrit syntes jeg det her spørgsmål har været oppe mange gange.
    Søg lidt på det, og du finder det samme svar..
    har du ikke råd til en TT så spar dine penge. Vil du ikke hører må du lære det... LOL


  • #16   9. sep 2009 Check min... den er til salg og hvis jeg sælger til udlandet kan jeg trække afgiften tilbag... dvs. den bliver billigere for dig... du får ikke bedre supra... ps. køb ikke en N/A... der er så mange forskelle... Jeg har 2 supraer for øjeblikket der twin turbo... begge på plader, men har tidliger haft en NA... som den anden siger... prisforskellen udligner ikke det bundløse hul af penge du skal bruge for at lave en NA om... i hvert fald ikke hvis det skal laves ordenligt...

  • #17   9. sep 2009 Du skriver du har noget baggrunds viden omkring supra.. Men hvis du spørger om N/A og TT motoren er den sammen, så er det tilbage på skole bænken.

    En N/A MK4 er så sløv, man græder. Og det kan aldrig betale sig, at skifte til en TT motoren bagefter. Slet ikke når du kan få en TT supra i sv for under 150k SEK.


    Step 1: Meld dig ind i denne klub: http://www.mkivsupra.net/
    Step 2: Læs omkring grundinfo på bilen, hvordan man for en TT til BPU spec osv.

    Step 3: Lad være med at købe et UK lig. Få en som kun har været i UK kort tid. Eller kig på dem til salg i SV. Der er en del for tiden og priserne er i bund. Men pas på, en bil en god stand i sverige, kan godt være i rimelig skidt stand.

    Step 4: Lad være med at cheape ud. Det er kan aldrig betale sig og thansen/bilgalleri løsninger dur kun til opel osv.



  • #18   9. sep 2009 Og lige en ting mere...

    Find en Manuel gears TT... Tomatgear = fail.


  • #19   9. sep 2009 ¤ Kregme ¤: tror ikke på alt hvad du læser. Skab dig et overblik over hvad du tror er rigtigt. Og så gå ud fra det.
    Jeg har købt automagear, og jeg er super glad for det. Det fungere perfekt. Nej du kan ikke drifte. men til hverdags bil (cruise) som jeg bruger den til, er det fedt.
    Jeg har købt et "UK lig" som Morfra N skriver. Jeg ved ikke om han har set på biller, eller bare læst hvad lasse skriver på japanerimport. Men jeg kan forælle dig, at min ikke fejler noget. Den er heller ikke rusten som alle påstår de er.. Så der er nok ikke forskel på at købe en UK eller en venstre styrret fra resten af europa. Der er for mange som ikke ved noget, de snakker bare.
    En Uk supra har masse fede ektra ting som en Jspec ikke har. Men det kan du selv undersøge... En UK supra og en EURO er den samme, bortset fra rattet placering.

    Hygge.


  • #20   9. sep 2009 Svar til Thomas P.

    Jeg har set rigligt med biler IRL. Og venligst ikke sæt japanerimport.dk og mig i samme sætning.

    Så jeg ved noget! Så spar lige kommentarene tak.


  • #21   9. sep 2009 Svar: men min erfaring er ikke den samme som din, så der for bliver jeg nød til at skrive min kommentar. Elller tror alle jo at det er sådan hver gang. Og det er det ikke.

    Har du selv købt supra i UK ?


  • #22   9. sep 2009 jeg kunne godt tænke mig at vide hvad alle folk har i mod automat gear? over halvdelen af dem der skriver det er noget lort, har aldrid prøvet at side i en supra..

    syns det er latterligt folk skal nedgøre det. man kan have ret i, hvis man har planer om at bygge flere end 5-600hk så er det godt og ha manuek. fordi det bliver billiigere, og at man kan drifte i den..

    men tro mig en auto, kan sagten ligge på siden, og lave ringe osv..

    hvis man spørger alle der har haft supra med auto, vil de sige det er ganske fint.

    men kunne godt tænke mig at hører nogle grunde på hvorfor folk syns det "sucks" så meget!!??

    og det samme som thomas P siger, hvorfor sku bilerne være så dårlige forhold til andre lande, det er bare et dårligt salgstrick fra lasse's side.
    henter selv biler i både england og japan, der er sku ikke den store forskel.. og har aldrig hørt nogle der har brokket sig over bilerne der kommer fra england. inkl mig selv, som har haft 2 derover fra..

    bare lige et lille indslag fra mig.. sorry for off topic..


  • #24   9. sep 2009 jim J: det der er problemet er at såden en som Morfar N. Han ser verden i sort og hvid. Hvis en bil ikke er som han vil havde den, så er det lort og folk må være dumme. Han er den type som overhvode ikke kan forstille sig, at folk køber en supra, for bare at køre i den og havde det fedt. Hans illution er at en supra skal være cabonfiber, og 2000hk eller er den ikke fed. Du ved, den type supra du kan være heldig at se et par weekender om årdet. fordi den er i stykker resten af tiden, eller den er umulig at køre i til hverdag.
    Jeg er super glad for mit "UK LIG", den køre hver eneste dag til og fra arbejde. jeg nyder at køre i en supra med automatgear, og der ikke nogle der syntes den er langsom.


  • #25   9. sep 2009 lol...typisk bilgalleri at ende I at svine andre til.

    Intet hvad du tror er rigtigt. Og jo jeg har kørt automat gear supra, både N/A og TT modellen. Og syntes det var skod. Derfor købte jeg en TT-6.

    Men hvis automatgear er så great, hvorfor spørger alle altid om Auto til manuel konv?... Tror jeg har hørt om 1 person som har lavet en manuel til auto.. ellers så skifter mange deres auto ud med en manuel.

    Alt hvad jeg skriver er personlig erfaring. Så bare pak det sammen alt det andet.


  • #26   9. sep 2009 det er måske fordi du altid kommer med sådan nogle indlæg.. det er hvertfald ikke første gang du har skrevet sådan..

    men ser da ingen grund til at svine det sådan til. fordi du måske har haft en dårlig oplevelse, er det da på ingen måde ensbetydene med at alle TT auto er noget skod!
    grunden til konv, er nok pga de større tunings muligheder, ikke pga køreegenskaberne..


  • #27   9. sep 2009 jeg har selv heft samme spørgsmål oppe og vende og glem N/A. Har været så heldig at prøve et par tt og er du syg det er dejligt.
    Gå en tur på blocket.se og kig der står nogle fede nogle i stokholm til en god pris.


  • #28   9. sep 2009 Tak for alle svarene gutter..

    Jeg skal nok tage alt hvad I har skrevet til mig, og ved godt at alle har hver deres meninger og forskellige erfaringer. Men er stadig glad for at høre hvad folk syntes.

    Jeg ville nok intet have imod at have en Automat gearet supra.. Ville da foretrække at den var Manuel mht. salgs prisen når det engang bliver aktuelt.. Men de er jo så også en smule dyrere i indkøb.

    jim J - Kan du ikke forklare mig lidt mht. hvad der skal betales når man henter en Supra / anden bil, hjem fra Japan? Der er EU moms og er der ellers andet ?

    EU momsen skal vel betales af beløbet som bilen har kostet.. og det er klart at det ville være billigere at mellem lande i UK, men det virker også bare lidt besværligt smiley


  • #29   10. sep 2009 Tænk jeg gik og troede at dette forum var for at hjælpe hinanden og dele erfaringer. Synes ikke tonen er de biler vi taler om værdig. Nogle kan lide moderen og andre datteren. At svine folk til er det nemmeste i verden og ser man på de forskellige forums er der lige så mange meninger som der forums. Det er ikke sikkert i er enige gutter, men tag nu for f... at respektere hinandens svar. Så er jeg sikker på at Kregme selv kan træffe den rigtige beslutning.

  • #30   10. sep 2009 husk at der også kommer EU moms på transportomkostningerne smiley

  • #31   10. sep 2009 Niels P. L - Lige præcis smiley
    Christian S - skal man også betale EU Moms af transporten ?? .. Det kan sgu gå hen og blive en bekostelig affære lyder det som om..


  • #32   10. sep 2009 jeps det skal man. sådan er reglerne desværre

  • #33   10. sep 2009 Jeg tror ikke det kan betale sig for dig at hente en hjem fra japan iforhold til hvad du kan få i Se af supra.
    European Sports Cars AB og jaå sport har nogle fine nogle. Første nævnte har og så en R35 hvis det var noget til 850k ;O)


  • #34   10. sep 2009 Det var satans smiley Begynder at forstå at det er for dyrt at hente den hjem fra Japan smiley

    850 k smiley det er måske lige i overkanten af budgettet smiley

    Ville gerne have sådan en i sil med Christian S's Supra ! smiley Den er sq lækker !


  • #35   10. sep 2009 det kan nok også næsten lade sig gøre. Der er nole , efter min mening, rigtig finde til under 200k svenske også helt ned til 150k, men så er det måske ikke med lige å mange modifikationer, men det er også sjover selv at lave.

  • #36   10. sep 2009 hvis du skal race så har k-power en tilsalg. Den er total ny renoveret med mange fede stupmter. De har bur og er lavet til race.

  • #37   10. sep 2009 Det bliver ikke til race i første omgang.. bare til egen fornøjelse.. og det behøves da heller ikke at være den helt vilde.. skal jo også først lære at tæmme de 300 hk, inden jeg begiver mig ud i at køre dødskørsel i en vildere bil smiley smiley

    Der er også fede Supraer herovre til en nogenlunde pris.. Men jeg er sq lidt i tvivl.. Der findes bare ikke den Supra jeg lige præcis gerne vil have..

    Det skulle være enten Do-Luck eller Veilside bodykit.. Det er sq lækkert til en supra..

    Så må den gerne være uden vinge da den jo bare har den dejligste røv nogensinde set på en bil..

    Så måtte den gerne have en carbon hood, fra Top Secret.. Ved ikke om det er en man kan købe men se den her :

    http://www.bytbil.com/ViewImage.aspx?MediaId=5115533&type=main2

    Og så en twin turbo, med manuel gearing (helst), som ikke har kørt overdrevet langt..

    Farven skulle helst gerne være sort / hvid, og den måtte gerne have læder interiør, med Carbon instrumentering og en god dobbelt din GPS / Navigations enhed..

    og ja den findes nok ikke smiley så ender sq nok med selv at skulle fixe lortet.. og så blir det nok i bedste XL Byg, gør det selv stil, da jeg ikke har nogen mekaniker uddannelse..

    Damn..


Kommentér på:
N/A Supra MK4 - til SUPRA RZ = TT

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce