N/A Supra MK4 - til SUPRA RZ = TT {{forumTopicSubject}}
Hey drenge og eventuelle piger..
Jeg har gået og overvejet at købe mig en Supra, jeg bor i Sverige, så afgiften er ikke noget jeg skal bekymre mig om heldigvis
Jeg har kigget lidt på en del Supra´er igennem årenes løb, og har efterhånden en god baggrunds viden omkring den dejlige bil.
Jeg har dog overvejet hvor vidt det ville kunne svare sig at købe en N/A Supra, og derefter lægge lidt penge i den til Turbo. MEN, her kommer spørgsmålet så ind. Er der forskel på motorene i de forskellige Supra´er? Altså er RZ´ens motor forstærket for at kunne klare trykket ? Eller er motoren den samme, forskellen er bare turboerne?
For så ville det jo evt. ikke blive så dyrt at lægge et par turboer i..
Tak for jeres svar drenge og piger, håber at i forstår spørgsmålet
/ Kregme
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 101 Svar: 471
jun 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 175
Hvis du vil over 450 hk så køb en ttér
TTéren kører med en getrag gearkasse, som kan holde til 1000 hk.
Og så har den også et gear mere.
Bagtøjet er også bedre.
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 576
Gearkassen er anderledes, og bagtøjet er anderledes ?
aug 2003
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 4 Emner: 134 Svar: 964
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 576
Tanken var måske på sigt at lave bilen om til en TT.. Og starte lidt blødt ud med de 250 hk, eller hvor mange en N/A har.. Men ville dog helst have mig en TT.. Eller en Single Turbo..
jun 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 175
Så er prisen den samme - hvert fald de steder jeg fik tilbud fra.
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 576
Det er jo trodsalt lidt billigere.. så har vi desværre bare EU moms´en at bakse med
jun 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 175
Skal du først til at købe stumper til den, når den kommer hjem, så er du hurtig en fattig mand
Trust me
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 576
jun 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 175
Gennemtæver vi alle ikke vores
jun 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 175
Velkommen i klubben.
Baskede min kobling da den kom ud af vinterhi.
Inden den blev skiftet, lykkedes det mig at baske bagtøjet - godt klaret med en kobling som ikke tog ved.
Nu holder den med et basket krumtapsremhjul, som lige synes at det skulle prøve at dele sig i 2.
apr 2004
Følger: 58 Følgere: 55 Emner: 250 Svar: 949
Jeg tæver heller ikke min.
Folk siger de holder til hvad som helst, men er der snart nogle tilbage som ikke har skiftet plejelejer ???
apr 2004
Følger: 58 Følgere: 55 Emner: 250 Svar: 949
Søg lidt på det, og du finder det samme svar..
har du ikke råd til en TT så spar dine penge. Vil du ikke hører må du lære det... LOL
dec 2007
Følger: 18 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 19 Svar: 149
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 127
En N/A MK4 er så sløv, man græder. Og det kan aldrig betale sig, at skifte til en TT motoren bagefter. Slet ikke når du kan få en TT supra i sv for under 150k SEK.
Step 1: Meld dig ind i denne klub: http://www.mkivsupra.net/
Step 2: Læs omkring grundinfo på bilen, hvordan man for en TT til BPU spec osv.
Step 3: Lad være med at købe et UK lig. Få en som kun har været i UK kort tid. Eller kig på dem til salg i SV. Der er en del for tiden og priserne er i bund. Men pas på, en bil en god stand i sverige, kan godt være i rimelig skidt stand.
Step 4: Lad være med at cheape ud. Det er kan aldrig betale sig og thansen/bilgalleri løsninger dur kun til opel osv.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 127
Find en Manuel gears TT... Tomatgear = fail.
apr 2004
Følger: 58 Følgere: 55 Emner: 250 Svar: 949
Jeg har købt automagear, og jeg er super glad for det. Det fungere perfekt. Nej du kan ikke drifte. men til hverdags bil (cruise) som jeg bruger den til, er det fedt.
Jeg har købt et "UK lig" som Morfra N skriver. Jeg ved ikke om han har set på biller, eller bare læst hvad lasse skriver på japanerimport. Men jeg kan forælle dig, at min ikke fejler noget. Den er heller ikke rusten som alle påstår de er.. Så der er nok ikke forskel på at købe en UK eller en venstre styrret fra resten af europa. Der er for mange som ikke ved noget, de snakker bare.
En Uk supra har masse fede ektra ting som en Jspec ikke har. Men det kan du selv undersøge... En UK supra og en EURO er den samme, bortset fra rattet placering.
Hygge.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 127
Jeg har set rigligt med biler IRL. Og venligst ikke sæt japanerimport.dk og mig i samme sætning.
Så jeg ved noget! Så spar lige kommentarene tak.
apr 2004
Følger: 58 Følgere: 55 Emner: 250 Svar: 949
Har du selv købt supra i UK ?
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 101 Svar: 471
syns det er latterligt folk skal nedgøre det. man kan have ret i, hvis man har planer om at bygge flere end 5-600hk så er det godt og ha manuek. fordi det bliver billiigere, og at man kan drifte i den..
men tro mig en auto, kan sagten ligge på siden, og lave ringe osv..
hvis man spørger alle der har haft supra med auto, vil de sige det er ganske fint.
men kunne godt tænke mig at hører nogle grunde på hvorfor folk syns det "sucks" så meget!!??
og det samme som thomas P siger, hvorfor sku bilerne være så dårlige forhold til andre lande, det er bare et dårligt salgstrick fra lasse's side.
henter selv biler i både england og japan, der er sku ikke den store forskel.. og har aldrig hørt nogle der har brokket sig over bilerne der kommer fra england. inkl mig selv, som har haft 2 derover fra..
bare lige et lille indslag fra mig.. sorry for off topic..
apr 2004
Følger: 58 Følgere: 55 Emner: 250 Svar: 949
Jeg er super glad for mit "UK LIG", den køre hver eneste dag til og fra arbejde. jeg nyder at køre i en supra med automatgear, og der ikke nogle der syntes den er langsom.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 127
Intet hvad du tror er rigtigt. Og jo jeg har kørt automat gear supra, både N/A og TT modellen. Og syntes det var skod. Derfor købte jeg en TT-6.
Men hvis automatgear er så great, hvorfor spørger alle altid om Auto til manuel konv?... Tror jeg har hørt om 1 person som har lavet en manuel til auto.. ellers så skifter mange deres auto ud med en manuel.
Alt hvad jeg skriver er personlig erfaring. Så bare pak det sammen alt det andet.
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 101 Svar: 471
men ser da ingen grund til at svine det sådan til. fordi du måske har haft en dårlig oplevelse, er det da på ingen måde ensbetydene med at alle TT auto er noget skod!
grunden til konv, er nok pga de større tunings muligheder, ikke pga køreegenskaberne..
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 29
Gå en tur på blocket.se og kig der står nogle fede nogle i stokholm til en god pris.
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 576
Jeg skal nok tage alt hvad I har skrevet til mig, og ved godt at alle har hver deres meninger og forskellige erfaringer. Men er stadig glad for at høre hvad folk syntes.
Jeg ville nok intet have imod at have en Automat gearet supra.. Ville da foretrække at den var Manuel mht. salgs prisen når det engang bliver aktuelt.. Men de er jo så også en smule dyrere i indkøb.
jim J - Kan du ikke forklare mig lidt mht. hvad der skal betales når man henter en Supra / anden bil, hjem fra Japan? Der er EU moms og er der ellers andet ?
EU momsen skal vel betales af beløbet som bilen har kostet.. og det er klart at det ville være billigere at mellem lande i UK, men det virker også bare lidt besværligt
dec 2007
Følger: 18 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 19 Svar: 149
aug 2003
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 4 Emner: 134 Svar: 964
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 576
Christian S - skal man også betale EU Moms af transporten ?? .. Det kan sgu gå hen og blive en bekostelig affære lyder det som om..
aug 2003
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 4 Emner: 134 Svar: 964
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 29
European Sports Cars AB og jaå sport har nogle fine nogle. Første nævnte har og så en R35 hvis det var noget til 850k ;O)
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 576
850 k det er måske lige i overkanten af budgettet
Ville gerne have sådan en i sil med Christian S's Supra ! Den er sq lækker !
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 29
apr 2004
Følger: 58 Følgere: 55 Emner: 250 Svar: 949
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 576
Der er også fede Supraer herovre til en nogenlunde pris.. Men jeg er sq lidt i tvivl.. Der findes bare ikke den Supra jeg lige præcis gerne vil have..
Det skulle være enten Do-Luck eller Veilside bodykit.. Det er sq lækkert til en supra..
Så må den gerne være uden vinge da den jo bare har den dejligste røv nogensinde set på en bil..
Så måtte den gerne have en carbon hood, fra Top Secret.. Ved ikke om det er en man kan købe men se den her :
http://www.bytbil.com/ViewImage.aspx?MediaId=5115533&type=main2
Og så en twin turbo, med manuel gearing (helst), som ikke har kørt overdrevet langt..
Farven skulle helst gerne være sort / hvid, og den måtte gerne have læder interiør, med Carbon instrumentering og en god dobbelt din GPS / Navigations enhed..
og ja den findes nok ikke så ender sq nok med selv at skulle fixe lortet.. og så blir det nok i bedste XL Byg, gør det selv stil, da jeg ikke har nogen mekaniker uddannelse..
Damn..
N/A Supra MK4 - til SUPRA RZ = TT
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside