{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

100NX - grund til rust i vanger {{forumTopicSubject}}

Hey fellas!

Jeg har haft min 2.0 GTi i snart i godt en fire måneder. Jeg har den som projekt hvor vi laver småting og repararetioner på den i ny og næ.

Vi skulle ellers til at være færdige idag og have den gjort klar til undervognbehandling hos Dinitrol på tirsdag men Idag opdagede jeg så gennemtæring i bunden foran ved forskærmerne mellem vangerne i begge sider. Li på begge sider af den kraftige metalklods man sætter liften på.

Til min store overraskelse opdager jeg så at INDE I begge vanger munder et dræn-rør ud!!

Hvad fanden tænker Nissan på??

Hvordan skal alt det vand INDE fra vangen, li ku ledes ud af de små huller der er langs med vangen og UDEN at det skaber rust angreb?

Jeg var meget chokeret, men samtidig lettet over at finde grunden til gennemtæringen netop der selvom det er et besværligt område at arbejde i. Synes satme det er noget sjusk og ville lige give jer andre besked.

For det er hel sikkert standard - det er den anden 100nx jeg har haft nu og den tidligere ejer af min første fortalte at han havde haft vand der "skvulbede" rundt nede i vangen - det forstår jeg så udemærket nu, hvorfor der gjorde det.

Hvis i evt. kender til hvorfor Nissan har valgt sådan en halvhjernet løsning og om i har haft erfaringer med dette problem så må i endelig gerne dele af jeres oplevelser.. smiley

Ellers er det godt nok et område i vil blive overraskede hvis i ikke allerede har været der.

MVH
Mike
Herning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  100NX - grund til rust i vanger
  • #1   20. sep 2009 vandet fra taget er også ledt ned i panelerne,, også totalt dumt,, så vi ledte slangerne ud på vejen i min i stedet da vi lavede den, for det var nemlig os grunden til man kunne prikke fingeren igennem mine paneler..

  • #2   20. sep 2009 Jeg har også læst på diverse US forum'er at der har de utrolig store problemer med rust i A-stolperne, da slangerne knækker inden i, og simpelhel fylder A-stolpen op med vand. smiley

    Dog havede min ingen problemer det nævnte sted, men en god ide er nok efter endt undervognsbehandling, lige kigge huller+slangerne efter.


  • #3   23. sep 2009 Okay - vi er enige om der kun går én slange ned fra A-stolpen til bunden af hver vangen ikke?

    MIn mekaniker havde nærmest hovedet "inde" for at se efter andre slanger - det var den eneste han kunne se smiley

    Så gad vide om vandet fra taget løber ned i den slange eller hvor det kommer fra? Må det næsten være?

    Men godt råd dér ang. undervognsbehandling - fordi som sagt så skal den til en rigtig kærlig omgang undervognsbehandling og det vil være synd at få stoppet slangerne til som vi nu har ført ud i panelet på yder siden af vangen smiley


  • #4   23. sep 2009 det vand fra fra taget går med en sklange ned i panelerne,, derfor mine paneler var så rådne.

  • #5   23. sep 2009 Okay - så er det dem vi har ledt ud igennem et eksisterende hul med en plastic hætte i panelet smiley

    Super. Har i egentlig andre ting man skal være obs på som i har opdaget? Jeg er efterhånden en rimelig garvet 100NX xpert mht. rust efter to af dem smiley


  • #6   23. sep 2009 bag tårnene var totalt væk i min, det bagerste af vangen helt ude vil bagkofangeren ca 50 cm var os rådnet, hmm paneler og jah så selve bagskærmene,, det alt der som var totalt rådnet væk på min,,

  • #7   23. sep 2009 Som RSM N siger, tårne bag, min havede kun gået 120.000 og fra sydtyskland da jeg hentede den, og den havede på begyndende.

  • #8   24. sep 2009 Ja det er osse hel samme erfaring jeg har gjort mig - vi er langt om længe endeligt kommet i sømmene på det hele og den er i skrivende stund ved ENDELIG at blive undervognsbehandlet ved Dinitrol med masser af olie til at mætte begynde rust hist og pist indvendigt hvor man altså ikke kan komme til .

    Men alt i alt har det ikke været så slemt som jeg ellers syns det kan være - med min gamle i tankerne og jeres smiley

    Så håber jeg bar undervognsbehandling med 2 års mellemrum fra nu kan stoppe det begyndende - alt gennemtæring er self. blevet lavet af pladesmed smiley

    Hvad mener i egentlig der - kan det holde mange år endnu uden gntæring når oven nævnte er sagt? Og fik i jeres behandliet?


  • #9   24. sep 2009 Min havede ikke fået da jeg fik den, jeg gav den behandling.
    Det skal nok hjælpe på bunden, men desværrer ikke omkring "syningerne" i tårnene inde i kabinen, som er et af de slemme steder.


  • #10   24. sep 2009 Ja det er nemlig lige præcis dér det er slemt!! hvad skete der med din de steder efter du havde fået den behandlet???

  • #11   24. sep 2009 mit blev lavet, og så fino ud til den dag jeg solgte den, 3 år efter det var lavet smiley


  • #12   25. sep 2009 Hvad mener du med lavet specifikt - fik du svejst nye "syninger" i eller bar behandlet? skal li være med smiley

  • #13   25. sep 2009 De blev slebet ned og behandlet/sealet o.s.v.
    Da der ingen hul var, var det sådanset kun forberedende arbejde der skulle til, så det ikke blev værrer. smiley


  • #14   28. sep 2009 Jeg har li fået den tilbage fra undervognsbehandleren idag - den fik ingen bemærkninger ! smiley

    Men mener du ikke de rusten i de syninger kan stoppes ved at de behandler det?


  • #15   28. sep 2009 Nej for du behandler ik bilen inde i kabinen, hvor rusten starter, den arbejder sig faktisk ud af. smiley og ikke omvendt som er normalt.

  • #16   5. okt 2009 Det er faktisk sjovt du siger det R. B - fordi det er jo netop sådan der opstår gennemtæring. vi gad det sealer og hulrumsbeskyttelse dengang vi lavede rust.

    Mon ikke det stopper det tror du??


Kommentér på:
100NX - grund til rust i vanger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce