100NX - grund til rust i vanger {{forumTopicSubject}}
Hey fellas!
Jeg har haft min 2.0 GTi i snart i godt en fire måneder. Jeg har den som projekt hvor vi laver småting og repararetioner på den i ny og næ.
Vi skulle ellers til at være færdige idag og have den gjort klar til undervognbehandling hos Dinitrol på tirsdag men Idag opdagede jeg så gennemtæring i bunden foran ved forskærmerne mellem vangerne i begge sider. Li på begge sider af den kraftige metalklods man sætter liften på.
Til min store overraskelse opdager jeg så at INDE I begge vanger munder et dræn-rør ud!!
Hvad fanden tænker Nissan på??
Hvordan skal alt det vand INDE fra vangen, li ku ledes ud af de små huller der er langs med vangen og UDEN at det skaber rust angreb?
Jeg var meget chokeret, men samtidig lettet over at finde grunden til gennemtæringen netop der selvom det er et besværligt område at arbejde i. Synes satme det er noget sjusk og ville lige give jer andre besked.
For det er hel sikkert standard - det er den anden 100nx jeg har haft nu og den tidligere ejer af min første fortalte at han havde haft vand der "skvulbede" rundt nede i vangen - det forstår jeg så udemærket nu, hvorfor der gjorde det.
Hvis i evt. kender til hvorfor Nissan har valgt sådan en halvhjernet løsning og om i har haft erfaringer med dette problem så må i endelig gerne dele af jeres oplevelser..
Ellers er det godt nok et område i vil blive overraskede hvis i ikke allerede har været der.
MVH
Mike
Herning
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 222
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Dog havede min ingen problemer det nævnte sted, men en god ide er nok efter endt undervognsbehandling, lige kigge huller+slangerne efter.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
MIn mekaniker havde nærmest hovedet "inde" for at se efter andre slanger - det var den eneste han kunne se
Så gad vide om vandet fra taget løber ned i den slange eller hvor det kommer fra? Må det næsten være?
Men godt råd dér ang. undervognsbehandling - fordi som sagt så skal den til en rigtig kærlig omgang undervognsbehandling og det vil være synd at få stoppet slangerne til som vi nu har ført ud i panelet på yder siden af vangen
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 222
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
Super. Har i egentlig andre ting man skal være obs på som i har opdaget? Jeg er efterhånden en rimelig garvet 100NX xpert mht. rust efter to af dem
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 222
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
Men alt i alt har det ikke været så slemt som jeg ellers syns det kan være - med min gamle i tankerne og jeres
Så håber jeg bar undervognsbehandling med 2 års mellemrum fra nu kan stoppe det begyndende - alt gennemtæring er self. blevet lavet af pladesmed
Hvad mener i egentlig der - kan det holde mange år endnu uden gntæring når oven nævnte er sagt? Og fik i jeres behandliet?
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Det skal nok hjælpe på bunden, men desværrer ikke omkring "syningerne" i tårnene inde i kabinen, som er et af de slemme steder.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Da der ingen hul var, var det sådanset kun forberedende arbejde der skulle til, så det ikke blev værrer.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
Men mener du ikke de rusten i de syninger kan stoppes ved at de behandler det?
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
Mon ikke det stopper det tror du??
100NX - grund til rust i vanger
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside