{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ANG... Sænkning... Hjæælp
  • #1   8. dec 2009 Lasse J :
    takker ja kunne det smiley
    har bare hørt fra mange foran kan man , men bag på er dæmperne ik lange nok til det så den stopper ved ca 40 mm ? Hmm

• #2   9. dec 2009 mr tb- dæmperne ik lange nok? hvis du har hørt det, må det nok nærmere være det omvendte, at de er for lange... når man smider korte fjedre på(over 40mm sænkning) altså f.eks et komplet sæt, så er de nye støddæmpere som regelt netop kortere.

MEN der kan på nogle af dem være selvniveaulerende dæmpere bagi, så selvom man smider andre fjedre på, sænker den stortset ikke.

hvis du vil sænke mere end 40mm, er der større sansynlighed for at at dæmperen kan risikere at slå i bund, når du f.eks kører i et hul, hvis du bibeholder de originale dæmpere.

• #3   9. dec 2009 peter T

okay jamen det var det jeg mente faktisk hehe havde hørt det på den måde nogen af de her mondeo kan ik mere end 40 mm bag på. men nu ser vi når jeg prøver..

men mange takker for din hjælp smiley

• #4   10. dec 2009 kan se i din profil der står at den er org sænket 40... men de org fjedre som ford bruger(eibach fjedre) sænker de ikke kun 30mm? mig bekendt hvertfald...

• #5   10. dec 2009 okay underlig fordi på fjederene står der 40 mm

• #6   11. dec 2009 eibach fåes både med 30 & 40 mm dæmpning ifølge Deres hjemme side men det anbefales ikke at dæmpe mere end 30 mm med standart fjedre !

• #7   12. dec 2009 dæmpning? eller sænkning hehe... går ud fra du mener sænkning :o)
    og hvis man skifter til eibach fjedre, så har man jo netop ikke standard fjedre mere(så der går jeg ud fra at du mener, støddæmper) altså så det ikke anbefales at sænke mere end 40mm med org støddæmpere..

og det er jo netop af den årsag som jeg har nævnt højere oppe, at man risikerer, at dæmperen slår helt i bund pga de kortere fjedre(men det er meget forskelligt fra bil til bil om de org dæmpere kan sænke mere, og det kommer os an på hvordan de nye sænknings fjedre er lavet)

min gamle fiat bravo kunne sagtens sænke 55mm uden problemer(med novitec fjedre)

endvidere, ka man risikere at en for kort fjeder(i forhold til org dæmperen) vil falde ud af fjeder-skålen i en siituation hvor dæmperen kommer helt i top... men så skal fjedrene være for korte til dæmperne, og det kan ses ved montering...

• #8   12. dec 2009 der er nok forskellige eibach fjedre som nævnt....(tror det var det phillip mente)??

dem jeg fik tilbudt sænkede kun 30mm, så dem takkede jeg pænt nej til, fordi jeg synes det var for lidt med 30mm,

• #9   12. dec 2009 ja det er heller ik meget jo..

Kommentér på:
ANG... Sænkning... Hjæælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce