{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overlæs... ikke meget hr betjent...
  • #1   14. jan 2010 Min rekord ved SAB i Skamby er 61.340 kg...

    Jeg kiggede også lidt da damen kom ud og bad mig om at bakke af vægten, fordi den ikke kunne tage mere end 60 tons... Så vi måtte veje forvogn og hænger hver for sig, og så lægge tallene sammen...


  • #2   14. jan 2010 De sagde det var ny rekord, men en time efter blev den slået med 1 ton.... Af min kollega....
    Det "sjove" ved det er, at det var vognmanden selv der læssede os med en Manitou Telescoplæsser... Og vi havde ikke vægt på bilerne..


  • #3   14. jan 2010 Tror min var 56.8 ton på 4 akslet forvogn og to akslet kærre....
    På forvognene alene nåede jeg 38.6 tons...
    Vi havde heller ikke vægt i...
    Min gamle fatter er for mange år siden blevet bedt om, at bakke hængeren af en vægt, da det skulle vejes ind hver for sig....
    Han havde ikke hænger med smiley


  • #4   14. jan 2010 jeg kørte jord væk på en byggeplads i roskilde for nogle år siden og vi skulle køre jorden hentil grusgraven der lå ved en lille kilometer der fra da slog jeg min egen rekord 64,4 ton

  • #5   14. jan 2010 HAHA... Der var mange af de episoder førhen, hvor man bare læssede hvad der kunne være...

  • #6   14. jan 2010 ja... især når vi kørte på akkord....så kunne der gå en djævel op i folk
    Vil dog sige til mit forsvar at kærretrækket jeg havde var jävla tungt som tom... 21,5 tons hvor de andre opbygninger vejede 18 tons ca.


  • #7   14. jan 2010 vi kørte for noget tid siden noget mærkelig speciel jord (bensonit) det har en mærkelig vægt fylde, så sådan en 48kbm kasse, den skal der fyldes godt i, men de første par læs havde vi ikke helt styr på, så de første 5 biler slukkede vægten ved NCC, alle over 60tons. min egen rekord 61,2T der skete jo ingenting, så det er meget sjovt at tænke tilbage på nu..

  • #8   14. jan 2010 He he.
    tror min rekort er lige knabt 300 ton.

    og så havde jeg ikke engang overlæs..

    gud kommer lige i tanke om at jeg savner min blokvogn


  • #9   14. jan 2010 Ja det er til at grine af nu når man er sluppet uden Holger Håndjern har fået fat i en.

    Jeg har også prøvet at slukke vægten både med slam i Stigsnæs og med flyveaske i Fasterholt. I Fasterholt var det ikke bevidst, men dengang i Stigsnæ svar det fordi der var gået "sport" i hvem der kunne læsse mest de steder hvor det fyldte mere end det vejede, så var der især en vognmand en gammel gangster ude fra Djursland, han kunne altid læsse mest, altså indtil en dag jeg fyldte min 48 cbm tipper til kanten som var den en planstrøgen kaffeske.

    Sikke en ballade der blev. Hold da op.

    Vi kørte også slagger væk fra siloen ved forbrændingen i Horsens og til sortering længere inde på deres område, så der kørte vi kun 100 meter på offentlig vej, en fredag jeg skulle tømme silo fik jeg fyldt alt for meget på fordi jeg ville hjem i en fart. Den dag lærte jeg, at en Kelberg 48 cbm har meget svært ved at tippe når der er 54.000 kg i kassen. Hold da kæft det knagede og overtryksventilen pev og hvæsede, der var jeg seriøst bange for jeg skulle skovle det af. Men det gik - Heldigvis.

    Og sikke da en ballade jeg fik af vognmanden da han fik vejesedlerne - Det gjorde jeg nu også dengang på Stigsnæs.

    Jeg er 7-9-13 kun blevet taget en gang og der vejede jeg "kun" 51.900 men der skulle alligevel læsses af til 48 og der kom en fin bøde på det også. Det var på vægten i Støvring.

    Men puuh ha, det er godt den slags ikke er nær så udbredt mere.


  • #10   14. jan 2010 min rekord er 72 tons på en trækker med sættevogn... havde fejlvurderet vægten på knust beton.....
    Opdagede det først bagefter, da jeg havde kørt 4 læs fra tønder til skærbæk.... ups....


  • #11   14. jan 2010 jeg kørte engang asfalt brokker væk i en 4 akslet fm12 med kærre og der vejet jeg sku 58.000 kg da jeg kom ud på colas på vægten der fik jeg sku osse store øjne. kunne godt nok mærke da jeg trak kassen op på forvognen at den var lidt tunger end normalt. bagkofangeren var sku næsten helt nede i asfalten og de 4 forhjul 2 meter oppe i luften hehe..så næste læs sagde jeg til ham i gravemaskinen at han ikke sku smide lige så mange brokker i kasserne. så næste læs var så nede på 50.000 kg så det var lidt bedre..

  • #12   14. jan 2010 54.000 kg i kassen!!!!!!!!!!!!!!! det jo sygt..hehe

    jeg blev stoppet inde ved amargstrndpark for 2 år siden ca. blev revet ind til siden pga min vogn mand ikke lige havede fået med scania 124 til syn og få det milijø klistermærke i forruden. så der kom hr betjent jo ind til mig i kassen og sku se div papir. og da jeg trak skuffen ud for at vise ham de papir...FUCK så kom der lige en veje bon med ud på 53.000 kg fra et tidliger læs....nååår der nok rigtig en der der kører lige på grænsen var???? ja det var en smutter måtte jeg jo fortælle og komme med en undskyldning på at det jord på det læs måtte ha været en anden vægt fylde for alle de andre læs den dag lå på mellem 47 og 49.000 kg ja ja det sku jeg jo sige fik jeg bare afvide. men i den havede jeg vægt på forvognen og den stod på det tidspunkt på 31.000 kg så sagde men du kan jo se jeg ikke har overlæs nu på forvognen. og så kom han ellers med en lange fortælling om at jeg jo sikkert bare havede stillet på min vægt så den viste -3.000 kg når ladet var tomt. og at han jo ikke kunne se hvor meget jeg havede på min kærre. så jeg måtte pænt føgle med ham en tur ud på amargværket og blive vejet. og den sagde sku min forvogn vejet 31.000 kg som min ejen vægt osse sagde. men min kærre vejet sku 3.700 kg for meget. så det var knap så godt. men fik lov til at kører ud til prøvesten og læsse af. men så ville han heller ikke se mig inde i kbh mere selv om jeg var en køn dreng mere, før jeg havede det klister mærke i ruden...så jeg kørte direkte til holbæk og dik den synet og et klister mærke i ruden og så tilbage til kbh dagen efter hehe...og der kom værken bøde til mig eller vognmanden...det var lidt heldigt synes jeg


  • #13   14. jan 2010 ja han havde et læs grantræ på og han mente ikke lige han var så tung. men træet må have været meget fugtigt. han var nok klar over han havde nok på men ikke at det var så slemt. men det er jo godt det var vognmanden selv. så nu er han lidt spændt på hvad bøden bliver på

  • #14   14. jan 2010 Marius

    ER det en "vi" kender?


  • #15   14. jan 2010 tror jeg ikke i gør. han kommer fra sønderjylland og er 61år

  • #16   14. jan 2010 Jeg er så nået frem til den konklusion at I ER SYGE smiley
    Men igen.... det kan jo smutte det skidt smiley


  • #17   14. jan 2010 Hvorfor gør i det??

    mener det ok med et par ton i overlæs, hvis ikke der er muglighed for at veje, men 10-15 ton for meget kan man mærke første gang man sætter i gang og ved allerede der at noget er galt.

    I sætter kørekortet på spil og der vist ikke nogle der roser jer hvis i bliver stoppet.

    det bare min menin så undskyld hvis jeg har generet nogle


  • #18   14. jan 2010 ja sys også selv et par tons er oki. men som ham her der blev stoppet her ved hans lastbil trækker meget godt. og om man har 5 eller 10 tons i overlæs det er ikke noget man mærker

  • #19   14. jan 2010 men tror ikke der er mange af de der køre træ til savværkerne der ikke køre med overlæs. tror politiet kunne tjene mange penge hvis de holdte ved stampmøllen i Ribe og tjekkede alle de biler der køre træ der til

  • #20   14. jan 2010 Vi havde ikke vægte på. Vi vidste nogenlunde hvor langt op ad siderne man kunne læsse, men problemet er at der er meget stor forskel på korns vægtfylde når det er tørt og når det er vådt. Og det her var meget mere tørt end vi havde regnet med. Men de måler jo først vandprocenten når man lander på foderstoffen, og der er det ligesom for sent.... Vi vidste jo godt at der var overlæs, men vi forsøgte som regel at ramme de 48.000 kg + 7% (51.360 kg)... Hvorfor gør man det ellers? Vi gjorde det fordi vi havde sindsygt tralvt, og ikke kunne følge med alle de landmænd der skulle have kørt deres korn. Desuden var der jo flest penge i at have meget med, da vi blev betalt pr.ton... Så jo, vi gamblede med kortet... Men jeg kørte et godt sted, men hvor økonomien var lidt stram, så vi gjorde alle hvad vi kunne for at hjælpe vognmanden og få nogle penge i kassen...

  • #21   14. jan 2010 Jeg kørte i en Volvo med 500 hk, og man kunne da godt mærke at der var læs på, men jeg havde slet ikke regnet med at det var så slemt.

  • #22   14. jan 2010 undskyld mig igen.

    der er ikke nogle der kender bare en lille smule til deres biler der skal fortælle de ikke kan mærke forskel på 48 og 58 ton.

    jeg siger ikke at det betyder bilen ikke kan trække men under alle omstendigheder er der forskel ved opstart og bremsning.

    Thomas F.

    det var en grund jeg kan forholde mig til.


  • #23   14. jan 2010 Bremsning er da kun vejgrebet der kan være et problem. Bremserne er lastafhængige, og bremser bare kraftigere jo mere læs der er på... Og jeg kan ikke huske hvor mange tons de går op til, men det er væsentligt mere end 60 ton....

  • #24   14. jan 2010 det jo ikke kun ens kort det kan koste...det kan jo osse koste menneske liv...en lastbil trykker hårdt med 48 tons...men med 60 eller mere tør jeg slet ikke tænke på hvor mange tons den trykker med ved 70 eller 90 km/t

    der ingen der skal komme og bilde mig ind at bremselængen ikke bliver længer af der kommer 10-15 tons mere på... det er sku ikke legetøj sådan en sag!!


  • #25   14. jan 2010 når man køre med manger forskellige vægt forhold i løbet af en uge er det ikke just nemt lige at vide hvornår man er på de 48.tons og når man køre med træ. har man ikke lige et papir hvor der står hvor mange kg man har læsset så det er ikke altid lige let...

    nu den volvo 480+chip jeg køre i lige nu den mærker man ikke meget forskel på om man vejer 48 eller 52.

    ham der blev knaldet her har en Man tga 530 som også er chippet smiley


  • #26   14. jan 2010 Thomas F.

    der tager du desværre fejl med dine bremser.
    Ja de er bygget til at kunne stoppe vægte langt over 60 ton.
    Men lige meget hvor gode bremser man har kan de ikke lave om på naturloven der siger at jo store vægt jo længere bremselængde.
    Havde dette vøret muligt så havde en fuldt læsset lastbil haft samme bremselængde son en mc.

    Mit indlæg var ikke skrevet til en bestemt men kun til at høre en virkelig god grund til at sætte sit kørekort på spil og samtidig være stolt nok af det til at prale med det her.


  • #27   14. jan 2010 det burde blive som lovkrav med vægt i nye biler...så der slet ingen undskyldninger mere

  • #28   14. jan 2010 thomas P ja det kunne være rart.

  • #29   14. jan 2010 dennis M

    Jeg er enig. Det er jo på grund af vejgrebet... For den kan sq sagtens bremse det. Den ville bare blokere hjulene, men så træder ABS´en til og her er det så at bremselængden bliver længere.

    Selvfølgelig er der forskel. Men det er der jo også om man kører med 38 eller 48... Ikke at det gør sagen bedre. Men for at pointere at hvis man hele tiden skulle vælge den bedste løsning, så kørte lastbilerne slet ikke....


  • #30   14. jan 2010 nej nej...men nu er loven sat til de 48.000 kg og det vel med bremselængde og vejslid osv taget i betrækning som et max... man kan jo heller ikke sige det iorden at alle 30 scooter bliver tunet til at kører 80 km/t for det de bygget til og må i andre lande..det jo lige meget når loven i dk siger 30 kun...det jo lidt det samme

  • #31   14. jan 2010 hehe har lige snakket med ham og blev enig at han skulle få et modul trækså kunne han lovligt trække af med de 60 tons. hehe

  • #32   14. jan 2010 Thomas P

    Jeg synes fakstisk at det er i orden at scootere kører over 80... De er pisse irriterende med 30-45 km/t, men det er så en anden snak... smiley

    Jeg er da helt enig i at loven skal overholdes. Og jeg ville også have taget bøden/frakendelsen med oprejst pande... Og det er min generelle holdning når man overtræder loven. Det er surt at blive snuppet, men man skal ikke pive over det!!

    Og som jeg plejer at sige i ironi.... "Det er jo ikke ulovligt før man bliver taget!!"


  • #33   14. jan 2010 Hehe ja du siger noget....

    man jo osse uskyldig til andet er bevist!!!!


  • #34   14. jan 2010 Men hvis i vil se overlæs så se her.

    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=42872

    Fra en dag jeg kørte på vægten i svogerslev


  • #35   14. jan 2010 Billed nr. 11

  • #36   14. jan 2010 Dengang jeg kørte i min gamle fh'er fra carl larsen og dreng, der slukkede jeg vægten med 72 tons i stigsnæs. Den gamle 380'er var sgu osse liidt tam og køre i.. Og hold kæft den knagede god i vanger og bladfjedre da det skulle af igen... Der var tider smiley

  • #37   14. jan 2010 Jeg synes det er fantastisk, at selvom flere pointerer, at de er glade for at de slap fra deres unoder med kortet i behold, så skal der komme sure opstød og løftede pegefingre.

    Til info, der påståes, at man nemt kan mærke forskel, men altså, min DAF på billedet her, den kunne rende over Storebælt fra fyn med 85 med en totalvægt på 62.000 - Så kom lige og sig det er nemt at mærke.

    Ja, man kan mærke bilen er tung, men da ikke hvor tung. Det er da svært at bedømme om den vejer 55.000 eller 59.000. Det er da fint nok, at man kan mærke den er for tung, men de fleste gange tænker man, hov, der kom da nok lige vel rigeligt på - Bare det går! Men det er da klart, at hvis man sidder i en eller anden udslidt æske med 320 HK, så er sagen en anden.

    Og Dennis, når først man har læsset en tipbil og man så finder ud af man er for tung, så skal hele lortet som oftest tippes af og så skal der læsses forfra og vupti, så er der gået en time med ingenting og så er det at langt de fleste kører og håber det går.

    Akkurat som når du render mod Brenner med din køletrailer og du ved på forhånd du er for tung. Du kan jo ikke læsse et hel læs frugt lovligt i en køletrailer med en 3 akslet bil foran. Og har man ikke en 2 akslet bil foran sådan et læs frugt eller kød, ja så er trykket på trækakslen alt for højt - Hvorfor gør DU det?

    Og ja, jeg har selv kørt masser af kølebil, så jeg ved godt hvad jeg snakker om!


  • #38   14. jan 2010 Hej.
    Far kørte med en for en del år siden, men han blev taget med 60 tons på et 6 akslet træk og han mistede kørtet i 3 år mener jeg.


  • #39   14. jan 2010 ja jo flere hk bilen har jo mindre følsom er den for feks. 15 ton over læs...men man ved vel hvordan bil normalt ter sig i omdrejningerne osv ved gear skift. og hvis der går længer tid før den er oppe i fart feks så ved man jo hurtigt det ikke kun er 2 tons for meget på jo...men nu skal jeg ikke spille klog. har ikke prøvet at kører i en MEGET stærk lastbil. de største biler jeg har haft var en iveco 500 hk 6 cylenderet og så en scania R480....men ved godt kommer man op i noget større er det jo sikkert en helt anden sag nok

  • #40   14. jan 2010 puha håber ikke han også mister det da. så kender jeg en der går fundstændigt ned med flaget. fordi hans hobby er lige som min med biler - træf osv i fritiden.

  • #41   14. jan 2010 Jeg tvivler på man kan mærke ret meget forskel på 50 og 55 tons totalvægt...

  • #42   14. jan 2010 måske ikke...men jeg har da tit kunne mærke da jeg kørete i den R480 at fuck der kom vist lige 2 grabber jodr for meget i kærreren. og ja så kunne det da godt være der kun var 3-4 tons i overlæs, men kender man sin bil godt nok. kan man sku osse mærke om den er gal eller ej..jeg kunne da for det meste

  • #43   14. jan 2010 Morten S

    Hvis du gider læse teksten er det ikke et surt opstød men et Hvorfor gøre det.

    og ang. kølebiler.
    Nej man køre ikke længere med overlæs gemmen østrig. Kontrollen er så stor og de køre med en grænse der hedder 100 kg. ellers er der omlæsning.

    men du kan jo så fortælle mig hvorfor det er dit kørekort værd at køre fra en grusgrav med 55 ton i stedet for at bruge lidt tid på omlæsning da du næsten med garenti er på timeløn?


  • #44   14. jan 2010 kan læse at hvis han køre med 30% og der over mister han det betinget, dvs. over 62.4 tons så tror min far her er heldig er heldig. smiley

  • #45   14. jan 2010 Jeg har også slukket vægte, både med jord og korn.. I sommers ramte jeg rent 51.360, altså præcis 48 plus 7% (Eller er det 51.340?).. Og det var øjemål, det sys jeg nu var meget sjovt.. Jeg kørte også dlg engang, hvor jeg slukkede vægten i faxe ladeplads med min 4 akslede flak-volvo og hænger.. Der fik man sgu skideballe når man skulle veje særskilt.. Følte mig nu heller ikke så smart bagefter, men hvad fa'en, det gik jo, og det kunne være gået værre hvis jeg var blevet stoppet.. Senere samme dag stod der så 4 kloge chauffører og blærede sig med de havde slukket vægten, det sys jeg så ikke virkede som det mest intelligente..

  • #46   14. jan 2010 Dennis

    Hvorfor man gør det, jamen det har jeg jo forklaret. Uanset hvordan jeg er lønnet, så taber min vognmand da penge på, at jeg spilder en time. Den time kan være det er betyder at man kan nå en omgang mindre sådan en dag. Sker det ret tit, ja så er der ikke længere økonomi i det bilen laver og ja, så har man ikke noget job ret længe.

    Der udover, så var det sådan da jeg kørte DSV, at noget af det vi kørte f.eks. forurenet jord fra RGS 90 i Kolding til jordtippen i Århus, det var så dårligt betalt, at hvis man kørte 3 omgang med 33.500 ja så kunne det ikke gå. For mit eget vedkommende, så regnede jeg på hvad der skulle til for at det var en fornuftig forretning og det var så 36-37.000 i kassen - Fint, så var det da bare det jeg bad om når jeg læssede der nede.

    Og ja, jeg kunne da være ligeglad, men det var jeg ikke for sådan er min generation ikke opdraget. Heldigvis.

    I øvrigt så stop dommedags profetierne, det koster først kortet ubetinget når man kommer way over 30 % og det er altså sjældent det er så slemt.

    Fint nok med din kølebil og at det ikke sker pga faren for omlæsning i Østrig, men hvad så når i kommer fra Spanien med et læs appelsiner? Dem kan du dårligt læsse 24 paller af lovligt med en 2 akslet trækker.

    Så puds du bare glorien, jeg kan godt se hvad der står på den køletrailer på dit billede og de har ALDRIG været kendt for at være guds bedste børn. ;-))

    Når alt kommer til alt, så er det de færreste i den har branche der har noget at lade nogen andre høre.

    Forskellen er bare, at det heldigvis ikke er alle der spiller hellige og frelste, men der i mod vedkender sig at man nogen gange har lavet noget mindre smart i kampens hede.


  • #47   14. jan 2010 Marius "Aristo" : Er det din far, som er blevet taget med 61 tons?

  • #48   14. jan 2010 ja det er det

  • #50   15. jan 2010 Morten S

    Tak for en god begrundelse. Det var hvad jeg spurte til.

    Må indrømme jeg ikke personligt ville kunne se det som en grund for jeg skulle køre overlæs på op mod 60 ton at vognmanden ikke kan tjæne penge, og det kan du nok heller ikke hvis du skal være helt ærlig.

    Det regnstykke du stiller op med DSV er 3-4 ton overlæs, hvilket er inden for de par ton jeg tidliger skrev jeg syntes var ok.

    Hvad N og K angår kender jeg oz deres rygte, og hvad de laver i spanien rager mig langsomt. Jeg har fast rute danmark-italien og retur kød ned og grønt retur og har hjemgående endnu ikke været over 36 ton total.

    Ville ikke gøre mig mere hellig end andre, men kan ikke andet end at reagere når folk fortæller noget der er lodret forkert, som eks. at der ikke er forskel på en bil fra 48-62 ton


  • #51   15. jan 2010 Nu svinger vores vægt på godset ca. 6 t. og jeg synes nu heller ikke jeg kan mærke den store forskel. Okay, det er så også sjældent at der er 6 t. imellem 2 læs. Men jeg synes nu stadig den er lige langsom om at accelerere. Og jeg skulle efter målingen have 580 hk at lege med. Og på bakkerne, der er der heller ikke den store forskel. Men så længe man kan accelerere rimelig fornuftigt op ad storebælt med 48+ ttv, så går det vist også okay smiley

  • #52   15. jan 2010 jeg sku ikke ud med hvad jeg har læsset men kan da sige at når trækker vejer 27 tons tom så har man da forudsætning for at få en høj total vægt

  • #53   15. jan 2010 Micky : Jo det er en akseltrykmåler, så der kan du jo se hvad trykket på akslerne er. Afhængigt af hvilken trailer du har efter kan du også måle det totale i kassen og på de sidste 3 aksler på den. Det kan man ihvertfald på Scaniaerne hvis det er en trailer den kan måle på smiley

  • #54   15. jan 2010 Pedersen

    Man kan bare ikke regne med, at de der standard akseltrykmålere er nøjagtige. Rise har flere trailere der kan måle vægten, men generelt stod der altid mindre i displayet end der i virkeligheden var.

    Hvis man skal kunne bruge sådan noget, så tror jeg, at man skal have en rigtig vægt i bilen der er kalibreret, som f.eks. Loadmaster.

    Da jeg kørte DSV havde jeg 2 manometre, et på trækakslen og et på traileren som jeg kunne læsse efter, men det var langtfra nøjagtigt, de gav mere en indikation af hvor man var henne i forløbet. Så klart jeg kunne se hvis der var kommet for meget på, men jeg kunne ikke se om det var 2, 6 eller 8 tons. Og hvis jeg ville være helt sikker på ikke at være for tung, så endte jeg næsten altid med at ha for lidt i kassen.


  • #55   15. jan 2010 Dennis

    Som jeg skrev er jeg nok af en anden generation, måske derfor vi ser forskelligt på det. Du har da ret i, at det ikke er min hovedpine som sådan om vognmanden tjener penge eller ej, men det bliver det jo når han stiller bilen hjem eller sælger den og så fyrer mig. Så er det jo mig der ingen job har.

    I øvrigt kan jeg ikke se den store forskel på hvad man gør i kampens hede for at hjælpe vognmanden - Men det er er som om, at mange synes overlæs er meget værre end at køre for længe f.eks.



  • #56   15. jan 2010 Morten S : Jeg sagde ikke de var nøjagtige for det er de da langtfra smiley

  • #57   15. jan 2010 - Bigfoot -
    haha 72 tons pr. tur på 4 ture... iv det er godt du ikke blev taget haha


  • #58   15. jan 2010 Der hvor jeg kørte tip af alle mulige afskygninger, der kørte vi måske om formiddagen med 25T og om eftermiddagen med 52T. min man 480 var chippet til 600hk, og der ku jeg overhoved ikke mærke om jeg havde 48 eller 55 på, jeg ku godt mærke at når vi nærmede os 60T så var den tung, og så var jeg ikke i tvivl om at det var overlæs, men jeg havde ingen anelse om hvor meget..

    vi kørte generalt altid efter at veje 51-51,5 for at udnytte turen så meget som muligt, da kasse beholdningen hos vognmanden ikke var så stor længere, og vi gerne ville tjene så meget på turene som muligt,og de chaufføre som lige gav den en smule ekstra for at hjælpe vognmanden, havde måske så også et andet forhold og andre muligheder end rsten..
    Nogen ville jo under ingen omstændigheder køre 15min for meget eller hive 1000kg mere med..


  • #59   15. jan 2010 Søren N

    Lige nøjagtig. Det er et spørgsmål om indstilling og tilgang til tingene. Jeg har aldrig været ret god til at være regelrytter - Heldigvis!


  • #60   15. jan 2010 jeg kørt er lille 3akslet scania 94D 220 vejede 36ton kun med den thomas sømand R den burde du kende da det var MVL jeg kørt for

  • #61   15. jan 2010 Det har jeg sgu heller ikke, jeg vil nærmere sige, at jeg altid har kendt reglerne til punkt og prikke, total uden ad, men jeg har aldrig overholdt dem ret godt, jeg køre efter at tjene penge og for at hjælpe mig selv først, men også vognmanden, nogen glemmer sgu at, den ene hånd vasker den anden = hvis man hjælper vognmanden, hjælper han også dig..

    Der var også et tidspunkt nogen af mine kollegaer, som ikke ville køre som jeg gjorde, der brokkede sig over det jeg nu kunne nå i løbet af ugen og de penge jeg tjente og hvorfor jeg ku få nye lamper og andet geil, de fik også bare afvide at det sku de slet ikke bryde deres små hoveder med, da det meste af det var i firmaets interesse..


  • #62   15. jan 2010 har kørt sanistål og der vejede trækker og trailer alene 24.T. og som folk ved kan man sgu hurtig fylde den op til totalvægten når der både skal plader,rullevogne,stål og topcontainer på.de vejede alene 800kg stykket.så en aften kørte jeg lige forbi vægten i hørbylunde bakker.der sagde vægten 56.T.total.UPS.men det gik nu meget godt over til greve.

  • #63   15. jan 2010 tsk tsk tsk de trae chaufforer hvornaar laerer de det...... kan i gaette hvem det er ???

  • #64   15. jan 2010 jeg har scania`s standard vægt i og køre med en kelberg 30m3 tipkasse min vægt passer inden for 300kg med mindre man holder op eller ned af bakke. men jeg kan ikke mærke om jeg vejer 48 eller 53ton med min

  • #65   15. jan 2010 John R...
    Den lille hvide?
    Hold da kæft der har været klem på den smiley


  • #67   15. jan 2010 Det er ikke billigt Micky... Jeg TROR den billigste bøde er på 3500 kr. og så er det noget med at hver ang du bliver taget så stiger den noget så voldsomt... Vist noget med at 10. eller 11. gang du bliver taget inden for 2 år får du en både på noget der ligner 350.000 kr. mener jeg. Det fik K. Jensen i København for nogle år siden.

  • #68   15. jan 2010 chaufføren får 100kr pr.procent. har nemlig lige fået en:(

  • #69   16. jan 2010 Der er dobbelt op på bøder for overlæs hver gang. Både for vognmand og chauffør - Så det er slet ikke billigt.

  • #70   16. jan 2010 ang italien/brenner....

    Vil det sige at det nummer med en rundtur ved vægten ikke duer mere...???


  • #71   16. jan 2010 jamen dog Marius.... din far kender jeg da godt. Jeg har både repareret hans gamle MAN, men også hans nye. Jeg var med til at bygge den op dengang ved MAN.

    Jeg ved forresten ikke om du har bemærket, at din søsters gamle Vectra A, er den i min profil... det var mig som var oppe og købe den ved jer for nogle år siden.


  • #72   16. jan 2010 -bigfoot- jo ved godt det er dig der købte den i sin tid. godt nok ved at være mange år siden

  • #73   16. jan 2010 ja det er faktisk rigtig længe siden.... det var lige omkring samme tid, som din far købte sin nye bil..... nej vent, jeg købte vectraen inden han købte ny bil....

  • #74   16. jan 2010 Hvad så når man har en vejeseddel. Nogen siger at man godt må køre med 7% overlæs, hvis bare den ikke er blevet vejet mens der blev læsset. Altså hvis man skal køre fra vægt og ud til en bondemand, og så tilbage til vægten igen. For så kan man vel bare sige at man har vejet et andet sted end man har læsset.

    Nogen der kan be- eller afkræfte det??


  • #75   16. jan 2010 Som jeg har forstået det, så gælder reglen om de 7% hvis det er løs gods. Uanset om man har været på en vægt umiddelbart efter.

    Jeg er blevet taget en gang og der havde vi været på vægten inden vi kørte, men det havde ingen betydning - Vi blev vejet efter de 48 + 7% = 51.360 kg


  • #76   16. jan 2010 Vi blev også altid vejet efter 48 + 7%...

  • #77   16. jan 2010 hvor går grænsen så for løs gods??? I det gamle firma kørte vi pap/papir i baller. det er vel også en form for løs eller hvad?

    Hvad mener i med at i blev vejet efter 48+7%??? Betyder det at i fik læsset så i vejede 48+7%??


  • #78   16. jan 2010 ja 48ton+7%= 51,360ton

  • #79   16. jan 2010 Morten

    Ja men læsser efter at veje 51.360, ellers er bilen jo ikke udnyttet optimalt!

    Hvordan man definerer løs gods ved jeg ikke. Men alt det der skal tippes af, det er løs gods!


  • #80   16. jan 2010 okay....

  • #81   16. jan 2010 jeg mener loven siger udefinerbar vægt på godset, altså løs gods, eller dyr. Hvorimod pallegods ikke er omfattet af den.

  • #83   17. jan 2010 Micky : Jo man går efter bevist at læsse på bagatelgrænsen... Sådan er det jo med mere eller mindre alt smiley

  • #84   17. jan 2010 Micky

    Nææ, det kan man da ikke, iflg loven er det lovligt at bilen vejer 48 + 7% altså 51.360, så at man læsser der til er IKKE en lovovertrædelse, men en 100% udnyttelse af de muligheder lovens bogstav giver. At gøre andet er da for dumt.

    Faktisk er det ikke en max grænse for overlæs, sådan en findes nemlig ikke, overlæs er overlæs og gradbøjes ikke. Der er en øvre totalvægt på definerbar gods og så er der en indbygget tolerance til ikke definerbar gods.


  • #86   17. jan 2010 der er nogle betjente inde i københavn de skriver først en når man vejer over 51800kg

Kommentér på:
overlæs... ikke meget hr betjent...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce